מה צריכים המנמ"רים לעשות כדי לעבור את 2020 בשלום?

מומחי גרטנר משיאים כמה עצות למנמ"ר שרוצה להפיק את המיטב מהשנה הקרובה, שגם היא לא צפויה להיות קלה במיוחד

המלצות למנמ"ר לשנה הקרובה. צילום אילוסטרציה: BigStock

גם ב-2020, מנמ"רים יצטרכו להתמודד עם אתגרים רבים, שנראה שלא עומדים בכל יחס שהוא למשאבים ולזמן שיש להם, אבל כל עוד לא המציאו שיטה אחרת, הם ימשיכו להימדד על תוצאות שיובילו לצמיחה בארגון, גם אם זה כל מה שיש באמתחתם. גרטנר מציעה כמה טיפים כיצד לעבור את השנה ולחזור הביתה בשלום במציאות מרובת פרויקטים ומשימות, שדורשת התחדשות ובידול של הארגון.

ההמלצה הראשונה של מומחי חברת המחקר היא לנקות את השולחן. ניקוי השולחן מתייחס לא רק למשימות ולמה שיש במחשב או פיזית על השולחן של העובד, אלא בחדר העבודה בכלל, קובעים בגרטנר. זה הזמן של המנמ"רים לעבור על כל מה שיש בספריה ולנקות את המדפים מספרים, מסמכים ושאר דברים שברור שלא יגעו בהם השנה. זה לא פחות חשוב מרענון יישומי המשימות שיש להם במחשב ויצירת תיעדוף.

תחילת שנה היא גם זמן טוב לרענן את החזון של הארגון ויעדיו החברתיים – במיוחד אם מדובר בתאגידים, שממילא נהנים מרמת אמון הולכת ויורדת מצד הציבור. חשוב שהחזון והמשימות שנגזרות ממנו יתאימו לעידן הדיגיטלי.

גם ב-2020 נמשיך להיפגש ולקיים פגישות, וכמו טבע החיים, חלק גדול מהן יהיה חסר טעם. אחד הרעיונות המקוריים שהעלו אנשי גרטנר הוא לתייג כל אחד ממשתתפי הפגישה, להבין מה העלות לארגון שנובעת מהזמן שהשקיע בה והאם היא הייתה כדאית. כלומר, האם הוא תרם לדיון, או שסתם "נשרף" זמן הפגישה מיום העבודה.

בעשייה השוטפת והשגרתית תמיד תהיינה טעויות, ולעולם יהיו כאלה שלא יצאו מרוצים, לעומת כאלה שישלחו למנמ"רים זרי פרחים. המנמ"רים נאלצים לא פעם להתנצל על כך שהם "האנשים הרעים", על אף שההחלטות שהם מקבלים הן מקצועיות גרידא. העצה של מחברי המאמר בתחום זה היא להפסיק להתנצל שלא לצורך. במיוחד כאשר כישלון של פרויקט שנכשל לא קרה רק בגללם אלא גם בגלל הצוות שמולו הם עבדו.

להגדיר מחדש את הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון

גרטנר ממליצה למנמ"רים בנוסף לנסות לחדש ב-2020 את האסטרטגיה ולהגדיר מחדש את תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון. לא בושה שהמנמ"רים יראו מה עושים ארגונים אחרים וכיצד הם משתמשים בטכניקות ניהול מתקדמות – וליישם זאת אצלם.

סביר להניח שבעיית מחסור כוח האדם המוכשר, הטאלנטים, לא תיפתר בשנה הקרובה, ואולי אפילו לא בעשור הקרוב. לכן, ההצעה של המומחים היא לגוון את מקורות הגיוס ולהקים מרכזי הכשרה. יש לזהות את הצרכים של ה-IT בארגון ועל בסיס זה להקים את מרכז ההכשרה – בהנחה, כמובן, שמצליחים לשכנע את ההנהלה להשקיע בכך. באופן זה יוכלו המנמ"ר – וההנהלה – לגייס לארגון את הטאלנטים הבאים. אל תמתין למסלולים המוכרים, הם על סף מיצוי יכולות הפוטנציאל שלהם, והם גם לא תמיד חדשניים. זאת ועוד, חונכות יכולה להיות דרך יעילה להשיג מיומנויות חדשות. ההמלצה היא לשקול לבקר באוניברסיטה ולראות מקרוב את המהנדסים לעתיד.

עוד עצה היא להיערך להמשך הגלובליזציה בעשור הקרוב, כאשר סין תוסיף לאתגר את כל העולם, וגם המנמ"ר חייב לסייע לארגונו להיערך לצונאמי הסיני. רצוי ליזום הרצאות שחושפות את התרבות הסינית, ואפילו ללמוד מנדרינית. כמובן, טוב גם לבקר שם – אחרי שמגפת הקורונה תחלוף.

ולבסוף: חשיפת ובדיקת טכנולוגיות חדשות היו ותמיד תהיינה בין התפקידים המרכזיים של המנמ"ר. גם השנה רצוי להקדיש זמן ללמוד את הטכנולוגיות החדשות ולהתנסות בהן. כדאי למנמ"ר לעשות זאת לא רק בעיניים של איש טכנולוגיה, אלא גם, ובעיקר, בעיניים של מנכ"ל. שהרי למנכ"ל הארגון אין זמן להיחשף לטכנולוגיות, גם כאשר אלה מסייעות לו לייעל ולחסוך משאבים. המנמ"ר הוא נציגו בשטח, ועליו להקפיד לעשות זאת כל השנה.

פורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים – C3

גם בישראל מתנהלים דיונים סביב המיצוב מחדש של המנמ"ר בעשור החדש. הפורום המוביל שבו נערכים הדיונים הללו הוא הפורום הבכיר של סמנכ"לי הטכנולוגיות והמנכ"לים C3 של אנשים ומחשבים, שמתכנס במהלך השנה פעם בחודשיים, בממוצע. עוד פרטים על הפורום ניתן למצוא כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צפריר

    כתבה מענינת. אכן המון אתגרים מציע לכל אחד מהמנמרים ליצור איתנו קשר כדי ללמוד איך הפתרונות שלנו יכולים לעזור להתמודד עם האתגרים, וגם לחסוך כסף. למידע נוסף אשמח אם תפנו אלי או כנסו לאתר vnt-software.com

אירועים קרובים