שורת חברות היי-טק – בין מקומות העבודה הטובים ביותר ללהט"בים

פאלו אלטו של ניר צוק, אפל, פייסבוק, סיסקו, מיקרוסופט ועוד חברות טכנולוגיות נכללות ברשימה השנתית של ארגון זכויות הקהילה הגאה HRC ● הרשימה כוללת 686 חברות – לעומת 13 בלבד בדירוג הראשון, שנערך ב-2002

חברות שהעלו את זכויות הלהט"ב על נס. צילום אילוסטרציה: BigStock

פאלו אלטו, שבין מייסדיה נמצא הישראלי ניר צוק, היא בין החברות הטובות ביותר לעבודה עבור להט"בים – כך עולה מרשימה של ארגון זכויות הקהילה הגאה HRC (ר"ת Human Rights Campaign). היא מהווה חלק מרשימה מכובדת של 686 חברות היי-טק ואחרות. חברות נוספות בעלות הקשר ישראלי בולט הן אנבידיה, שרכשה את מלאנוקס, ו-NCR, שקנתה את ריטליקס.

הרשימה, שנערכת מאז 2002, מדרגת את החברות על פי שלושה קריטריונים: מדיניות ארגונית של אי אפליה, שוויון בהטבות לעובדים הלהט"בים ובני משפחותיהם, ותרבות של מגוון ואחריות חברתית. 686 חברות קיבלו את הציון 100 ברשימה הנוכחית – גידול ניכר לעומת 13 חברות בלבד שקיבלו את אותו הציון בדירוג הראשון. כמו כן, יש לציין ש-13 מ-20 החברות הגדולות ביותר שנבדקו קיבלו את הציון המושלם.

HRC חילקה תא הרשימה לתחומים שונים. בין החברות שנכללו תחת הכותרת מחשוב ודטה נמצאות HPE, דרופבוקס, פוג'יטסו, סיטריקס, דל, לנובו, טק דטה ו-ווסטרן דיגיטל. אפל, סיסקו, לקסמרקס, HP Inc, סיגייט וזירוקס קיבלו את הציון 100 בתחום החומרה והציוד המשרדי. בין חברות התוכנה נמצאות אדובי, אטלסיאן, אוטודסק, CA, אינטואיט, מיקרוסופט, נורטון לייף לוק (לשעבר חלק מסימנטק), אורקל, סיילספורס, סאפ אמריקה, אובר ו-VMware. עוד נמצאות ברשימה גרטנר, דלויט, KMPG, מק'ינזי וארנסט אנד יאנג – חברות ייעוץ שעובדות הרבה עם עולם ההיי-טק והסטארט-אפים. גם יבמ נכללת ברשימה – משום מה בתחום הייעוץ. אתר באזזפיד נכלל בה תחת קטגוריית הבידור והאלקטרוניקה.

ב-HRC כללו גם חברות ציוד להיי-טק, צילום ומדעים. תחת הסעיף הזה נמצאות, בין היתר, AMD, אפלייד מטיריאלס, אינטל, מדטרוניק וטקסס אינסטרומנטס. עוד חברות הן מתחום האינטרנט, בהן אקמאי, פייסבוק, טוויטר, Airbnb, אי-ביי, אקספדיה, פייפאל, פינטרסט וטריפ אדוויסור. 3M וסימנס כלולות בקטגוריית הייצור. בין החברות הידידותיות ללהט"בים מתחום הטלקום נכללות אלטיס של פטריק דרהי, הבעלים של הוט, AT&T, אריקסון, מוטורולה, ורייזון וטי-מובייל ארצות הברית.

חברות שמעלות את זכויות הלהט"ב על נס. צילום אילוסטרציה: BigStock

חברות שמעלות את זכויות הלהט"ב על נס. צילום אילוסטרציה: BigStock

בין התאגידים הנוספים שנמצאים ברשימה, שאינם מתחום ההיי-טק, נמצאות ענקיות בידור, מלונאות, קמעונות ועוד רבות, לרבות טבע הישראלית. תאגידים בולטים שלא נכללים ברשימה הם ברקשייר הת'וואי של וורן באפט ואקסון מובייל.

חברות, בפרט בתחום ההיי-טק, פועלות בשנים האחרונות להגברת המגוון ויצירת סביבה ידידותית לעובדים להט"בים – שתאפשר להם להתבטא ולהשתלב על הצד הטוב ביותר, ובעיקר לא לסבול מאפליה. הנושא נכנס גם להיי-טק הישראלי, בעיקר בזכות סטארט-אפים וחברות רב לאומיות, ש-"מייבאות" לכאן את המדיניות העולמית שלהן. חלק לא מבוטל מהן אף הביעו תמיכה במאבק הגאה לפונדקאות וביום השביתה של הלהט"בים, שהתקיים לפני כשנה וחצי. החברות הללו מבינות שמגוון תורם לא רק מבחינה חברתית, אלא גם לשורת הרווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים