גידול בהכנסות של נייס – בעיקר בגלל הענן

הפעילות העננית של החברה עלתה בקרוב ל-30% והיוותה כ-40% מההכנסות הכלליות שלה ב-2019 ● הרווח הנקי ירד ברבעון ב-1% ובשנה כולה זינק ב-17%

ברק עילם, מנכ"ל נייס.

נייס סיימה את הרבעון האחרון של 2019 עם עלייה בהכנסות וירידה קלה ברווח הנקי – בעיקר בגלל גידול חד בחבות המס. הדו"חות הכספיים, שאותם היא פרסמה היום (ה'), מראים כי סעיף הענן נתן תרומה משמעותית לעלייה בהכנסות של החברה, לאחר שהפעילות שלה בתחום זה גדלה בצורה ניכרת.

מנתוני הרבעון עולה כי ההוצאות רשמו עליה של 3.6% ל-352.6 מיליון דולר וההכנסות גדלו ב-4.7% ל-430.2 מיליון. כאמור, פעילות הענן בלטה מבין סעיפי ההכנסות: היא צמחה ברבעון בקרוב ל-27% והניבה לחברה 167 מיליון דולר. לעומת זאת, מכירות המוצרים ירדו ב-13.8% ל-80 מיליון דולר ומכירות השירותים – ב-1.6% ל-183.1 מיליון.

חבות המס זינקה בכ-70% – יותר מתשעה מיליון דולר – ל-15.3 מיליון, מה שהביא לירידה של 0.88% ברווח הנקי ל-61.7 מיליון. הרווח למנייה קטן ב-3% ל-95 סנט.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות גדלו בשיעור זעום של 0.83% ל-137.3 מיליון דולר, הרווח הגולמי עלה ב-6.6% ל-292.9 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 68.09%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 5.4% ל-215.3 מיליון דולר והרווח גדל ב-10% ל-77.6 מיליון.

לצד נתוני הרבעון נייס פרסמה את התוצאות השנתיות: ההוצאות שלה גדלו בתקופה זו ב-7.1% ל-1.3 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-9% ל-1.6 מיליארד. ההכנסות מפעילות הענן קפצו ב-29% ל-595.8 מיליון. כמו כן, הרווח התפעולי צמח ב-20.5% ל-238.7 מיליון דולר והרווח הנקי גדל ב-16.7% ל-186 מיליון.

"שינויים מהירים וחיוביים בשווקים שבהם נייס פועלת"

ברק עילם, מנכ"ל נייס, ציין כי "פעילות הענן היוותה 38% מסך הכנסות החברה ב-2019 לעומת 32% ב-2018. בנוסף, בשנה החולפת שמרנו על מיקוד ביעילות תפעולית, המתבטאת בצמיחה מתמשכת בשיעור הרווח התפעולי וברווח למניה". הוא הוסיף כי החברה השיגה את היעדים שהיא הציבה לעצמה במסגרת תכנית החומש האחרונה "מעל למצופה".

"במהלך השנים הקרובות, נמשיך לחזות בשינויים מהירים וחיוביים בשווקים בהם אנחנו פועלים", אמר עילם. "תחום הענן הופך לברירת המחדל בקרב ארגונים בגדלים שונים, מספר ההתקשרויות הדיגיטליות גדל באופן משמעותי, ותהליכים רבים יבוצעו על ידי בינה מלאכותית ופתרונות אנליטיקה. המיצוב התחרותי החזק שלנו יאפשר לנו למנף את השינויים האלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים