איך חברות ההיי-טק עוברות את משבר הקורונה? והפעם: קוואלקום ישראל

מנהלים בכירים בענף מספרים על הצעדים שנקט הארגון שלהם להתמודדות עם משבר הקורונה, ונותנים טיפים ● והפעם: לימור לרנר, מנהלת  משאבי אנוש הכללית של קוואלקום בישראל

23/03/2020 17:02

כיצד השפיע עד כה המשבר על התפקוד השוטף של הארגון?

כארגון גלובאלי שעובד מררוק עם חברי צוות בכל העולם, בפרט בהודו וארה"ב, המעבר לעבודה מהבית הכי קל עבורנו, בטח ביחס לארגונים אחרים. התשתית קיימת, כלי העבודה קיימים ואפילו רוב העובדים יודעים לעשות את זה על הצד הטוב ביותר. כך שבפועל, המנהלים ממשיכים לחלק משימות וחברי הצוות 'מדלוורים' כמצופה. ישנו מספר מצומצם של עובדים שנאלצים להגיע למשרד, בעיקר מנהלי מעבדות, עובדים שמריצים טסטים על הסט-אפים וכד'. הכל, כמובן, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. מבחינת שעות העבודה, מובן שאנחנו מאפשרים הרבה גמישות, בתיאום מול המנהלים. עבודה מהבית כאשר בני המשפחה נמצאים היא מאד מאתגרת, בפרט לאלו עם ילדים קטנים, ואני גאה להגיד שאנחנו מצליחים למצוא לרוב האתגרים פתרונות.

אילו אמצעים ננקטו ברמה הארגונית וברמת הקשר עם העובדים?

בכל כמה ימים נשלח מייל הנחיות מהחברה האם, עם דגשים, הסברים, ופרסום אמצעים לתמיכה במצב. בישראל, כל כמה ימים אנחנו שולחים חידודים שרלוונטיים לישראל, בהתאם להנחיות שאנחנו קוראים ושומעים בתקשורת, ומנחים לגבי ההשלכות על עובדי החברה. צוות ה-HR נמצא בקשר יומי עם המובילים הבכירים, אשר מדווחים על התקדמות, על מקרים שדורשים התייחסות ופתרון לבעיות ככל שעולות. כמו כן, צוות ה-HR, ככל שהזמן מאפשר זאת, דוגם מנהלים ועובדים מכל הרמות במגוון אמצעים כשהישיבות הצוותיות מתקיימות כרגיל. ישיבות של 1X1 מתקיימות. יש צוותים שהקימו קבוצות וואטסאפ, שבהן חולקים תמונות ממצבים הזויים בבית, קפה של הבוקר, מטעמים של צהריים, רשימות פלייליסטים, וכו'.

אילו אמצעים והנחיות ניתנו לעובדים בכל מה שקשור לנסיעות לחו"ל, לחוזרים מחו"ל, להגעה לעבודה ועוד?

כבר לפני כמה שבועות הפסקנו את הנסיעות העסקיות. בשבועיים האחרונים הורינו לכל מי שחוזר מחו"ל, גם מנסיעה פרטית, להישאר בבית לשבועיים ולא משנה מאיזו מדינה הגיע. לגבי הגעה לעבודה, אלו שחייבים להגיע למשרד ואין להם רכב פרטי, נממן להם מוניות הלוך וחזור.

האם יש לך רעיונות וטיפים שיכולים לסייע לאחרים כיצד להתמודד עם המשבר?

בשוטף אנחנו מציעים לעובדים (ולבני ביתם) תוכנית סיוע Employee Assistance Program (EAP להתמודדות עם מגוון מצבים מאתגרים. כמובן שהתוכנית זמינה גם בימים מורכבים כמו התקופה הנוכחית. סיוע נוסף שאנחנו מציעים הם סיבוס – אנחנו מאפשרים הזמנת אוכל הביתה, ומסכים – העובדים יכולים לקחת את המסכים מהמשרד ולהשתמש בהם בבית.

נקווה שהמצב יילך וישתפר ושכולנו נחזור לשגרה במהרה ובבריאות טובה!

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי יזרעאלי

    אני ד"ר לסוציולוגיה ומומחה לקורסים דיגיטליים. אני ממש לא מומחה לאינטרנט ומחפש שותף פעיל. אני אתן תכנים נדרשים ואתה (או הוא) יתן את הבנייה והתחזוקה. במסגרת זו ניתן יהיה גם למכור ספרים פופולריים, שעשויים להיות פתרון מוצלח לנוסעים ברכבות ובאוטובוסים. אם יש עניין אשמח שתפנו לדואר האלקטרוני עם מספר טלפון ומבטיח לחזור לכולם. שנהיה בריאים

אירועים קרובים