"המעבר לעבודה מהבית היה טבעי וחלק עבורנו"
שי גוטמן, סמנכ"ל טכנולוגיות וחדשנות ב-UPS ישראל, סיפר על המעבר לעבודה מרחוק, בעקבות משבר הקורונה, של הסניף הישראלי של חברת השליחויות הגדולה
"אם תזרקו אותנו באוהל במדבר ותשימו Wi-Fi, נוכל להתחבר ולעבוד. כבר בעבר נערכו לקראת צורת העבודה הנוכחית, מרחוק: הארגון שלנו מבוסס על תשתיות סיטריקס עם לקוח רזה בכל הארגון. עבורנו, העבודה מהבית זהה לעבודה במשרד. רק השליחים צריכים להגיע ללקוחות – וגם בהם אנחנו מטפלים טכנולוגית", כך אמר שי גוטמן, סמנכ"ל טכנולוגיות וחדשנות ב-UPS ישראל.
גוטמן דיבר ביום ה' האחרון, במפגש הראשון בסדרת מפגשים וירטואליים על אתגרי העבודה מרחוק בעידן הקורונה, שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים. את המפגש פתחה נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים והשיווק של הקבוצה. ההרצאות שבמפגשים ישודרו לאחר מכן כפרקים עצמאיים בפודקאסט של אנשים ומחשבים.
לדברי גוטמן, UPS, שנותנת שירותי שרשרת אספקה בכל העולם, פועלת בארץ זה 25 שנים. הסניף המקומי מונה 1,000 עובדים, הפועלים בשבעה אתרים, ועובד כמעט סביב השעון – עם שש טיסות בשבוע. לדבריו, "המטרה שלנו היא 'לייצר' לקוחות שבעי רצון שחוזרים אלינו פעם אחר פעם. זה כוכב הצפון שלפיו אנחנו פועלים".
צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון.
"הוגדרנו מפעל חיוני", ציין גוטמן, "ואנחנו ממשיכים לעבוד כמעט כרגיל, כאשר 80% מהעובדים לא נמצאים בעבודה. מערכות המידע הפכו לסם חיובי, שמזריק אנרגיה בארגון. אנחנו עוזרים לעובדים עם הדרכות ותמיכה. במקביל, אנחנו מנסים שלא לבטל או לדחות כל פרויקט – כי הקורונה תיגמר מתישהו ויש להיערך ליום שאחרי". כך, אמר, "ביצענו האצה לתכניות הדיגיטל והשירות העצמי בחברה. אנחנו מספקים כלים ללקוחות העסקיים לעבודה מרחוק, שמשפרים את היכולות האלה".
לדבריו, "עוד בטרם המשבר התחלנו בהנעה של פרויקט RPA, שמשלב OCR עם מיכון תהליכי עבודה וחשבוניות. זה מסייע לפישוט המורכבויות וצפוי ליצור שינוי, כדי שנישאר רלוונטיים לעתיד".
הוא אמר כי "מרכז החדשנות לסטארט-אפים Ship Your Innovation, הממוקם בבית UPS בנמל התעופה בן גוריון, מרחיב את פעילותו לתחום הסייבר. יצאנו בקול קורא לסטארט-אפים להירשם לתכנית. ככלל, אנחנו עסוקים באיתור סטארט-אפים ישראליים שעונים על כאבים בשרשרת האספקה ועונים לאתגרי סייבר. המרכז יודע לאתר ולקחת טכנולוגיה לא בוגרת, ולחבר אותה לכאב עסקי אמיתי. יצאנו בקול קורא לפני חודשיים, קיבלנו עשרות הצעות, זיקקנו שני פתרונות והם בתהליך ניתוח טכנולוגי. אנחנו ממשיכים בכל הכוח, כי זה רלוונטי, וקריטי להמשיך בשיתופי פעולה אלה".
לסיכום הוא ציין ש-"אנחנו מפעילים את כל הכלים הטכנולוגיים שיכולים לעזור לנו כעסק ולייצר רלוונטיות כדי לעבור את המשבר. אנשינו עושים ימים כלילות כדי לאפשר עבודה רציפה ובסופו של דבר, אנשים זה כל הסיפור".
גיא בהירי, מנהל טכנולוגי באמת מחשוב, דיבר על הפתרון של ספלאנק. הוא ציין כי "מדובר בתשתית נתונים ארגונית, שמאפשרת לאגור נתונים ממקורות מידע שונים, לאחד אותם לכדי מיקשה אחת שטוחה, לאפשר לארגון להסיק מסקנות על בסיס המידע הנאסף ולעשות זאת בצורה קלה, בזמן אמת ועם לוח מחוונים מתקדם".
"היתרונות המרכזיים של ספלאנק הם ביכולת לאגור מידע מובנה ולא מובנה; לקצר את משך ההגעה לשוק; להוריד אפליקציות מוכנות מהחנות ולהתחיל לעבוד עם הנתונים באופן מידי; וכן לבצע איחוד ולהבין מה קורה בכל שכבות המידע בארגון", הסביר.
צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון.
"המערכת", הסביר בהירי, "יודעת לזהות את התקלה ולאתר את מקומה. בדרך זו ניתן להביא לצמצום הזמן שלה ולהנפיק יותר זמינות. כאשר עובדים מרחוק, נדרשות יעילות עם זמינות. יש לתת מענה למשתמשים מרחוק ולספק לה יכולת להיות יעילים".
"אנחנו ממפים חלקים שונים בארכיטקטורה, מהקצה עד הליבה, עושים להם מידול וצינון, וכך ניתן לייצר שאילתות מול מקורות המידע הרלוונטיים. חיבור כלל השכבות מקצה לקצה נותן תמונה מלאה מה קורה עם הלקוחות. ניתן לבצע זיהוי של אנומליות שונות – ברשת, בתשתיות ובאפליקציות. כך ניתן להתריע מראש על תקלה. בצורה זו, ספלאנק יודעת לתת מענה מקצה לקצה לעידן העבודה מרחוק ומאפשרת זמינות מרבית", אמר.
בהירי ציין כי "בשל העבודה מרחוק, גדל משטח התקיפה בארגונים. עם ספלאנק ניתן לזהות אנומליות רבות מבחוץ ועל ידי יכולת לכוון את המערכות, אפשר להגן על יותר מהתעבורה המגיעה בחוץ. הפתרון יודע לבצע ניטור, לעמוד על דפוסי התנהגות של משלוח מיילים, וכך לזהות מהר וטוב יותר מיילים זדוניים".
"האתגר של עבודה מרחוק הוא מהותי", סיכם. "נדרש לאפשר יעילות ואפקטיביות – אך גם לשמור על הארגון. עם ספלאנק ניתן מענה מידי לאתגרי הנראות, הניטור והגנת הסייבר. אנחנו מאפשרים לארגונים לנוע קדימה".
תגובות
(0)