איך חברות ההיי-טק עוברות את משבר הקורונה? והפעם: מרכז המו"פ של ECI
מנהלים בכירים בענף מספרים על הצעדים שנקט הארגון שלהם להתמודדות עם משבר הקורונה, ונותנים טיפים ● והפעם: חני זרביב, מנהלת מרכז המחקר הפיתוח של ECI בפארק ההיי-טק גב ים נגב בבאר שבע
כיצד השפיע עד כה המשבר על התפקוד השוטף של הארגון?
מגיפת הקורונה בהחלט שטפה את כולנו במציאות חדשה, אבל כארגון גלובלי וטכנולוגי עבודה מהבית אפשרית ואפילו מביאה איתה יתרונות לפעמים. המיקוד באתגרים בניהול השוטף שלנו חולקו לכמה רמות: הראשונה, התאמה טכנולוגית מלאה על מנת לאפשר לכל עובד לעבוד בצורה נוחה. האתגר השני הוא סיוע למנהלים בניהול מרחוק, והשלישי הוא כמובן סיוע לעובדים עצמם – כל עובד והאתגר השונה שאיתו הוא מתמודד בתקופה זו.
אילו אמצעים ננקטו ברמה הארגונית וברמת הקשר עם העובדים?
תקשורת היא המפתח בתקופה כזו, הן ברמת תקשורת ישירה מההנהלה לעובדים ועד תקשורת בתוך הצוותים, כולם עושים מאמץ לתקשר יותר, להכניס את התקשורת לתוך השגרות.
אך החשוב ביותר הוא לראות כיצד אנחנו מתקשרים עם כל עובד, גם צוות HR וגם המנהלים מקפידים מאוד לקיים שיחות אישיות עם העובדים, לראות מה קורה, להתעניין ואפילו לחלוק גם מה עובר עלינו. פשוט מגע אנושי – רק מרחוק.
אילו אמצעים והנחיות ניתנו לעובדים בכל מה שקשור לנסיעות לחו"ל, לחוזרים מחו"ל, להגעה לעבודה ועוד?
בראש ובראשונה אנו דואגים לבריאת של העובדים שלנו. עוד בתחילת המשבר צומצמו הטיסות במידה ניכרת, היה קשב גבוה לתחושות העובדים ולחששות, זאת כמובן מעבר להקפדה יתרה על הנהלים שפורסמו בכל נקודה על ידי הגופים הרשמיים. מובן שגם נערכנו באתרים שלנו לעמוד בהנחיות משרד הבריאות.
האם יש לך רעיונות וטיפים שיכולים לסייע לאחרים כיצד להתמודד עם המשבר?
קודם כל חיבוק חם לכולם, זאת בהחלט תקופה לא פשוטה וחשוב להכיר בכך. וזו בהחלט גם הזדמנות – דווקא בשל המרחק – להרגיש קרוב: לקיים שיחות אישיות, לדבר לא על עבודה ולהקשיב!
תגובות
(0)