"העובדים עובדים באופן שונה – אבל סביב השעון"

לדברי ליאור צינמון מחטיבת התוכנה של יבמ ישראל, "החברה עשתה שינויים מהירים והתאמות של מודל העבודה לסיטואציה החדשה שנכפתה" ● בראיון לאנשים ומחשבים, הוא מפרט את אותם השינויים

ליאור צינמון, מנהל קבוצת אנשי מכירות טכניים בחטיבת התוכנה של יבמ ישראל. צילום: יח"צ

בשיתוף יבמ.

"כמו כל המשק, העובדים שלנו עובדים אחרת. על אף שהם לא חייבים לעשות זאת, העובדים שלנו מגויסים, מחויבים ללקוחות שלנו ועובדים סביב השעון – על מנת לתת מענה טוב ללקוחות", כך אמר ליאור צינמון, מנהל קבוצת אנשי מכירות טכניים בחטיבת התוכנה של יבמ ישראל.

"יבמ ישראל עשתה שינויים מהירים והתאמות של מודל העבודה לסיטואציה החדשה שנכפתה", ציין. "החברה דואגת לעובדים וללקוחות, והייתה מהראשונות בארץ שעברה למודל העבודה מרחוק, מתוך מחשבה לא לסכן אותם. במקביל, אנחנו עובדים עם הלקוחות בשוטף, מגיעים אליהם כשנדרש ודואגים לתת מענה ללא סיכון".

פרויקטים לטובת המאבק בקורונה

"ברמה הגלובלית", אמר צינמון, "החברה יצאה לפני ימים אחדים בהזמנה למפתחים ולממציאים מכל העולם, על מנת לעזור להם לממש רעיונות למאבק במשבר הקורונה. בין יתר המשאבים שהיא גייסה למאבק במשבר העולמי, יבמ רתמה את אתגר המפתחים הגלובלי שלה, Call for Code. היא קראה לחוקרים, אנשי טכנולוגיה, יזמים, ממציאים ומדענים, למוסדות אקדמיים, מוסדות בריאות ולארגונים ממשלתיים ולא ממשלתיים לשתף פעולה במציאות פתרונות טכנולוגיים להתמודדות עם הנגיף והמשבר שהוא יצר. מדובר בפלטפורמה המאגדת מפתחים, מדעני נתונים, מעצבים, ממציאים ואנשי טכנולוגיה. היא מבקשת מהם להציע וליצור יישומים מעשיים המתבססים על היכולות הטכנולוגיות של יבמ בשירותי ענן, יישומי בינה מלאכותית, בלוקצ'יין, אינטנט של הדברים ונתוני מזג האוויר. המטרה היא ליצור יישומים או שירותים שתהיה להם השפעה מידית ומתמשכת על סוגיות הומניטריות, כמו סיוע לאזורים מוכי אסון ולכוחות הצלה".

הוא סיפר כי "אחד הפרויקטים הראשונים של המיזם בעבר היה Project Owl – רשת של התקני IoT לפיזור מעל אזורים מוכי אסון, המאפשרים לניצולים ליצור קשר עם כוחות ההצלה גם אם תשתיות החשמל והתקשורת המקומיות קרסו. פרויקט אחר היה ה-Prometeo – התקן IoT לביש ומצויד בחיישנים, שמנטר את איכות האוויר עבור כוחות כיבוי ומתריע בפניהם על רמות זיהום מסוכנות. בסוף אפריל, החברה תבחר שלושה זוכים ותסייע בפיתוח הפתרונות במסגרת פרויקט זה".

לדברי צינמון, "יבמ הנגישה עבור עובדים בה ברחבי העולם מערכות לעבודה מרחוק, כדי לעבוד נכון ולהתמודד עם הסיטואציה ברמה האישית והמקצועית-עסקית, בליווי תמיכות והדרכות".

הוא אף ציין את השותפות שהוקמה לפני ימים אחדים בין הענק הכחול לממשל האמריקני, שתעניק לחוקרי קורונה מרחבי תבל גישה ליותר מ-16 מחשבי העל החזקים בעולם. זאת, על מנת לסייע ולהאיץ את גילוי החיסונים והטיפולים התרופתיים למלחמה בנגיף הקורונה. בשותפות – the COVID-19 High Performance Computing Consortium שמה – חברות, בין השאר, המעבדות הלאומיות של משרד האנרגיה האמריקני, נאס"א, MIT והקרן האמריקנית הלאומית למדע. "מחשבי העל מתאימים במיוחד לעיבוד וניתוח כמויות עצומות של מידע באמצעות אלגוריתמים של בינה מלאכותית – אתגרים שמחשבים 'קלאסיים' יתקשו להתמודד איתם, או שהחישוב יארך חודשים רבים", אמר.

צינמון הוסיף כי "החברה מנצלת פלטפורמות ברשותה, כגון של החברה שקנתה The Weather Company, למעקב אחר התפשטות הנגיף, סינון לפי אזורים, פילוחים ובניית תמונה בזמן אמת ולאורך זמן על האופן שבו הנגיף מתפשט. הנתונים נמשכים מהמדינות השונות ומארגון הבריאות העולמי ומונגשים לחוקרים".

יותר מ-100 שרתים וירטואליים בענן – בפחות משבוע

עוד הוא ציין כי "יבמ באה לקראת ארגונים שצריכים להתמודד את אתגרי השעה ועוזרת להם עם פתרונות חינמיים למשך שלושה חודשים, על מנת להבטיח ההמשכיות העסקית. למשל: שידור לציבור באמצעות ווטסון מדיה, העברת נפחים של קבצים ותוכן במהירות באמצעות אספרה, ווטסון אסיסטנט, המאפשר הבנה ומענה לשאלות נפוצות סביב המגפה, הקמת שרתים בענן, אבטחה מרחוק ועוד פתרונות שיכולים לתת מענה לארגונים שרוצים לשפר את חוויית המשתמש בדיגיטל – בליווי תמיכה והדרכות".

צינמון דיבר על "לקוח ארגוני גדול בארץ, שפרס בתקופה של פחות משבוע יותר מ-100 שרתים וירטואליים בענן של יבמ. עובדי אותו ארגון קיבלו הנגשה מהבית למשאבי המחשוב בענן שלנו, לטובת המשך הפיתוח".

לקבלת פרטים נוספים מיבמ לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים