מייקל דל לא חושש מהשתלטות הרובוטים על העולם

"יש המון סרטי מדע בדיוני שמראים שהרובוטים עושים 'דברים רעים', אבל אני חושב שהם הולכים להיות מאוד ידידותיים ושימושיים עבורנו", אמר דל במפגש עם ילדם של עובדים בחברה

מייקל דל, יו"ר מנכ"ל דל טכנולוגיות. צילום: יח"צ

"אני לא מפחד מהשתלטות מאיימת של הרובוטים על העולם. יש המון סרטי מדע בדיוני שמראים שהרובוטים עושים 'דברים רעים', אבל אני חושב שהם הולכים להיות מאוד ידידותיים ושימושיים עבורנו", כך אמר מייקל דל, מייסד ומנכ"ל החברה הנושאת את שמו.

דל השיב למאות שאלות שהופנו אליו מילדים של עובדים בחברה מרחבי העולם, כחלק מיום "הבא את הילדים לעבודה", שהתקיים ביום ה' האחרון. אחרי הקראת הספר הדברים הנהדרים שתוכלו להיות – מה ש-דל אמר שהיה "החלק הכי טוב ביום שלי", הילדים שאלו אותו שאלות בסשן שהועבר באופן וירטואלי. אחת השאלות שהופנו אליו הייתה: "האם אתה מאמין שרובוטים ישתלטו על העולם, באופן שלילי?"

"אני לא חושש מאפוקליפסת רובוטים", אמר דל. "יחד עם זאת, עלולים להיות אנשים שיתכנתו רובוטים כך שיעשו דברים רעים, אבל אני מאמין שרוב האנשים לא הולכים לעשות את זה".

דל לילדים: "תלמדו מדעים ומתמטיקה"

בין היתר, דל הציע לילדים באילו נושאים בבית הספר עליהם להתמקד. "עצתי היא", אמר, "ללמוד מדעים ומתמטיקה. כמובן שכולם יכולים לעשות מה שמתאים להם, אבל אני מרגיש שהעולם נשען יותר ויותר על טכנולוגיה. אני חושב שרובוטים, בינה מלאכותית ומוליכים למחצה יהוו חלק מרכזי בעולם העתידי. לא שאתם חייבים ללכת לכיוונים האלה, כמובן, אבל הבנת הנושאים הללו תעזור לכם משמעותית בעתיד".

באחרונה קיצץ דל ממשכורתו, לאור מגפת הקורונה העולמית, והקרן שעל שמו ועל שם אשתו, סוזן, תרמה 100 מיליון דולר ליוזמות ופרויקטים הקשורים למאבק בנגיף. כ-80 מיליון מהם הופנו לקהילות, בדגש על תמיכה במערכות הבריאות והחינוך, לצד ייצוב עסקים קטנים, עמותות ללא כוונת רווח וארגונים חברתיים. 20 מיליון נוספים הופנו למציאת טיפול בנגיף עצמו ולמיגורו בהקדם האפשרי. התאגיד תרם מיליונים על מנת להילחם במגפת הקורונה תוך הכפלת הסיוע שלו לשותפים וללקוחות שלו. דל עצמה תרמה שלושה מיליון דולר, במימון ובטכנולוגיה, לארגונים ב-"קו החזית" המתמודדים עם הקורונה, ובמקביל מימנה רכישה ומשלוח של מסיכות כירורגיות, ביגוד מגן ותשתיות IT לבתי חולים בסין, לרבות עבור מרכז בקרת ומניעת המחלות של סין, בהיקף של מיליון דולר.

על מנת לעזור ללקוחותיה ושותפיה העסקים, דל טכנולוגיות מספקת תשלומים חד פעמיים, במזומן, עבור יוזמות פיתוח מימוני שיווקיים, וכן הדרכות ופריסות שירותים בלא תשלום של מערכות IT ופתרונות הגנת נתונים עד לסוף מאי. בנוסף, הזרוע הפיננסית של החברה הכריזה על תוכנית תשלומים גמישה, על מנת לעזור לעסקים לשמר את תזרים המזומנים ולשמור על יציבות העסק. התוכנית כוללת, בין היתר, שיעורי ריבית ב-0% לכל פתרונות השרתים, האחסון, והרשתות – בלא תשלום מראש. בנוסף, דחיית תשלומים עד 180 יום על כל התשתיות והשירותים של מרכזי הנתונים. "גודל הבעיה הוא מרתיע, וחשוב לנו מאוד שהעזרה שלנו תגיע לכמה שיותר אנשים ומשפחות", ציין דל בפוסט שפרסם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים