מרוקו: "ציד" הומואים שגלשו באפליקציות היכרויות

"משפיענית" טרנסג'נדרית במדינה ניסתה לחשוף את הצביעות שיש במרוקו בנוגע להומוסקסואליות - והביאה לקמפיין שנאה, שהוביל לפגיעה בגייז רבים במדינה, דרך הרשתות החברתיות

האם יש מספיק גאווה בהיי-טק? אילוסטרציה: BigStock

מרוקו היא מדינה שאיננה סובלנית כלפי הומוסקסואליות, וזו אף נאסרת בחוק ונושאת בגינה עונש של שלוש שנות מאסר. לכן, לא פלא שקמפיין מדיה חברתית שקרא להוציא מהארון הומואים שגולשים באפליקציות היכרויות נחל הצלחה במדינה הצפון אפריקנית.

את הקמפיין התחילה סופיה טלוני, טרנסג'נדרית "משפיענית" (Influencer) במדינה, שקראה למאות אלפי העוקבים, ובעיקר העוקבות, שלה באינסטגרם לפתוח פרופילים מזויפים באפליקציות ההיכרויות לגייז גריינדר וגיי רומיאו, על מנת "לגלות" את ההומואים בארון שנמצאים קרוב אליהם, גם אם אלה קרובי משפחה, שכנים וחברים. היא עשתה זאת לאחר שלדבריה קיבלה מסרים טרנספוביים רבים ואמרה כי היא מקווה שאאוטינג של הומואים וביסקסואלים בארון יוביל את המרוקנים להבין עד כמה ההומוסקסואליות נפוצה במדינה ועד כמה החברה המרוקנית צבועה.

אלא שכוונות לחוד ומציאות לחוד: הקמפיין תפס תאוצה בחסות משבר הקורונה, מאחר שגם מרוקו נמצאת בימים אלה בהסגר, ואלה שנענו לקריאתה של טלוני אגרו והפיצו ברשתות החברתיות תמונות רבות של גברים, תוך ציון שהם הומואים – בניגוד לרצונם. החשיפה הזאת הביאה להתנכלויות כלפי חלק מאותם אנשים. לפי דיווח בתקשורת המרוקנית, אחד מהם התאבד בעקבות כך, לאחר שחזר מצרפת היישר אל הסגר במדינתו.

פעילים להט"ביים במרוקו מסרו שמאז תחילת הקמפיין עלה מספר הגייז שפונים אליהם כדי לקבל עזרה נוכח החשיפה והפחד מהשלכותיה. ה-BBC ציטט אחד מהם, שפנה לקבוצת פייסבוק בשם The Moroccan LGBT Community (קהילת הלהט"ב המרוקנית) וכתב כי הוא מרגיש כמו "גבר מת". הוא ציין כי "אני בצרה צרורה. עכשיו, כולם יודעים שאני הומו והשכן שלי הטריד אותי מינית. לכן, החלטתי לעזוב, אבל אין לי לאן ללכת, במיוחד לא בתקופת הסגר".

בעקבות גל המתקפות, פעילים להט"ביים מפצירים בגייז במרוקו לסגור את הפרופילים שלהם באפליקציות ההיכרויות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים