עובדי שע"מ עולים להתקפה: מביעים תמיכה בליאורה בן אפרים

יו"ר ועד העובדים של זרוע המחשוב של הרשות אומר בתגובה לטענות בעקבות התקלות באתר, כי "אם ליאורה בן אפרים לא הייתה עומדת בראש המערכת, אני לא בטוח שאזרחי ישראל היו מקבלים מענה לציפיות שלהם; אף אזרח לא נפגע" ● וגם: למה שע"מ צריכה להיות יחידת המחשוב המרכזית של כל משרדי הממשלה?

דורון דודו, יו"ר ועד עובדי שע"מ.

רשות המיסים עמדה בשבועות האחרונים במרכזה של ביקורת ציבורית, בעקבות מספר תקלות שהיו במערכות המחשוב של שע"מ, זרוע המחשוב של רשות המיסים. אזרחים זעמו על כך, שבימים הראשונים לא קיבלו מענה מידי, ובחלק מהמקרים אף נתבקשו להזין נתונים פעם נוספת. הרשתות החברתיות, אמצעי התקשורת ואפילו פוליטיקאים לא היססו לשלוח חיצי ביקורת מלאי ארס כלפי הרשות ועובדיה וכלפי המנהלת ליאורה בן אפרים. זאת לצד תמיכה שהגיעה מלא מעט קולגות ואזרחים אחרים.

בעקבות זאת החליט ועד עובדי שע"מ לצאת בהודעת תמיכה יוצאת דופן בבן אפרים וכן לצאת בהגנה על שמם הטוב של עובדי שע"מ, שלטענתו הוכפשו ללא כל סיבה. מי שמכיר את ההיסטוריה של יחסי העבודה העכורים שהיו עד לפני שנה וחצי בשע"מ בוודאי מבין שמדובר בצעד יוצא דופן, המבטא את שינוי האווירה ביחידת המחשוב החשובה הזאת, ובעיקר את השינוי לטובה במערכת היחסים עם הנהלת שע"מ, ובראשה בן אפרים.

"מעבר למערכת היחסים המצוינת שיש לנו עם ליאורה בן אפרים מאז שנכנסה לתפקיד לפני שנה וחצי, אנחנו משוכנעים שהמינוי שלה הוא מינוי מקצועי. היא בעלת ניסיון רב מאוד, שהוכיח את עצמו בשנה וחצי האחרונות", אומר דורון דודו. "לא שאין מחלוקות, אבל הדברים נעשים בהידברות, תוך שיתוף פעולה", אומר היו"ר ומוסיף: "אני אומר באחריות מלאה, שאם בן אפרים לא הייתה עומדת היום בראש המערכת ולא הייתה מכינה את כל המערכות בעקבות המגיפה, אני לא משוכנע שאזרחי ישראל היו מקבלים מענה לכל הציפיות שלהם". דודו אינו מתחמק מאחריות. הוא מודה שבהתחלה היו תקלות, בעיקר שתיים מתוקשרות אבל הן טופלו מיידית.

הוא מציין שהתקלה הראשונה, שנבעה מעומסים גדולים, אירעה בערב הראשון, כאשר לטענתו מנהל הרשות, ערן יעקב, הכריז במסיבת העיתונאים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי המערכת מוכנה, בעוד שהיא הייתה אמורה לעלות לאוויר רק למחרת. זו הייתה טעות שלו, הוא סבור. "עבדנו באותו לילה מסביב לשעון," אומר דודו," ובשעה ארבע לפנות בוקר למחרת עשרות אלפי אזרחים קיבלו מענה" הוא אומר.

לגבי התקלה השנייה, בנושא איבוד הנתונים, הוא מסביר שאחת הסיבות לכך היא בעיה משפטית, שלא אפשרה לבצע את תהליך התשלום לנרשמים. "גם תקלה זו תוקנה במהירות, והאנשים שקיבלו הודעות על התקלה קיבלו את השירות במהירות", אומר דודו.

דודו דוחה מכל וכל את הטענות והתגובות ברשתות החברתיות. הוא מציין, כי בתוך המערכת בן אפרים זוכה לתמיכה מלאה, לא רק מהעובדים, שיודעים להעריך את התרומה העצומה שלה לניהול המשבר.

"כפי שבן אפרים ציינה בפורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים, כל העובדים פה נתנו את הנשמה בתקופה זו", אומר דודו. "הם עבדו מעל מעבר לכל תגמול שהיה מגיע להם ללא כל חשבון. התחושה הייתה, שאנחנו חלק ממאמץ לאומי, שכולנו גאים שנתנו לנו את הזכות להיות חלק ממנו. שמנו את כל המחלוקות והנושאים של הסכמי שכר בצד והתגייסנו למשימה בהובלת ליאורה בן אפרים.

יו"ר הוועד גם דוחה את הטענות, כי הרשות לא הייתה מוכנה מבחינת תשתיות של עמידה בעומסים. "הרחבנו את כל התשתיות, תגברנו קווים ועקבנו כל הזמן אחר הנעשה. אני אישית כבר חודש וחצי לא ישן בלילות", הוא אומר.

יו"ר הוועד מציין, כי ללא ספק יש להפיק לקחים לגבי העתיד, למקרים של משברים נוספים, חלילה. לדבריו, תקציב המחשוב של שע"מ לא גדל מספיק, ויש לתגבר אותו. הוא גם אומר, שהגיע הזמן לממש רעיון שכבר עלה בעבר: להפוך את שע"מ ליחידת המחשוב המרכזית מבחינת תשתית ומשאבים עבור כל משרדי הממשלה. "הגיע הזמן להיפרד מכל חברות מיקור החוץ והשירותים החיצוניים ולתת לשע"מ את המקום המרכזי שהיא ראויה לו", הוא אומר לסיום.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שעיה בינימין

    על הפנים, אני הייתי מנהל מעולה, מדבר רהוט.. אין מחנאות .. הלוואי שיחזירו אותי.. אני מחכה שעות ליד הטלפון שייחגיו אלי הטלפון שלי אם מישהו שכח 050-620

  2. ערן

    דורון דודו יו"ר ממשיך להוכיח נאמנות רבה למקצוע ולעובדים ישר כוח

  3. אחד שמכיר

    הבעיה שהארגון הזה רקוב מהשורש. על מנת לשקם אותו צריך להחליף את כל מנהלי החטיבות, ובמיוחד של התשתיות עץ עקום לא יתיישר לעולם.

אירועים קרובים