"תכנון אינטגרטיבי – הכלי שעוזר להגיב למשבר"

"תכנון זה נותן את המענה בזכות הטמעת התהליך והתשתית שתאפשר לארגון לבחון חלופות בצורה רוחבית, במהירות ובזמן אמת", אמר חיים דונין, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב-ביקוניקס

חיים דונין, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב-ביקוניקס. צילום: אורי אלון

"יש להבדיל בין תהליך תכנון נפרד, של כל אחד מחלקי הארגון, וחיבור של תכנית אחת לחברתה, מול תכנון משולב. זה האחרון נותן מענה למצבי משבר, לא בשל היערכות נבואית לכל תרחיש, אלא בזכות הטמעת התהליך והתשתית שתאפשר לארגון לבחון חלופות בצורה רוחבית, במהירות ובזמן אמת", כך אמר חיים דונין, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי ב-ביקוניקס.

דונין דיבר בכנס וירטואלי שנערך לפני ימים אחדים, בהפקת אנשים ומחשבים, תחת הכותרת IBM 5 Tools to keep continuity in the digital business.

לדבריו, "משברים הם חלק מחיי כל ארגון. יש משבר גלובלי, דוגמת המשבר הכלכלי ב-2008, יש גיאוגרפי, כמו הברקזיט, יש מלחמות ויש פוליטיקה. קיימים משברים שנגרמים מטכנולוגיות משבשות, למשל חנויות פיזיות ומולן חנויות וירטואליות, או בנקים וחברות הפינטק. כל ארגון בכל מגזר חווה משבר".

דונין שאל מדוע ארגונים חווים משבר והשיב שהסיבה לכך היא ש-"הנחות יסוד משתנות, כי אנשים, או מחשבים, לא תמיד מצליחים לחזות את העתיד. מצד אחד, על הארגון להיות בריא וערוך, כדי שהמשבר רק יהיה ברקע. מהצד השני, לחיות כאילו רק כשהמשבר הגיע – לא נכון לנהל כך ארגון", אמר דונין. הוא ציטט את דווייט אייזנהאואר, גנרל בצבא האמריקני במלחמת העולם השנייה ונשיא ארצות הברית בשנות ה-50', שאמר: "באתי לקרב וגיליתי בסופו של יום שהתוכניות לא שוות הרבה".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

"המשבר פורץ", אמר, "בין אם הוא צפוי או מפתיע, מהיר או איטי. ההיערכות אליו היא חלק מהפתרון. משבר טורף את הקלפים ומה שנדרש הוא שכל אחד בארגון יהפוך למעין 'סמנכ"ל כספים' ויביט על תזרים המזומנים. התזרים הוא דלק העתיד".

תועלת כלכלית, קיצור תהליכים ועבודה מעמיקה יותר

"בעולם תכנון התהליכים העסקיים וניתוח שלהם, החיבור בין עולמות התוכן השונים לא הושלם עדיין", ציין דונין. "יש 'איי' תכנון שלעתים לא מחוברים, בעיקר אם הטכנולוגיה לא מאפשרת זאת, למשל שימוש באקסל. יש לחבר בין התוכניות כדי שחלקי הארגון השונים יזינו זה את זה. צריך להבדיל בין תכנון מחובר, המחבר בין התוכניות, לבין מה שאנחנו מנסים להביא – תכנון משולב (אינטגרטיבי), חיבור כל הארגון לאותן מטרות. המטרה של זה היא להביא לתועלת כלכלית, לקצר תהליכים ולהביא לעבודה מעמיקה יותר, מבוססת נתונים ובזמן אמת".

הוא הוסיף כי "ביקוניקס משלבת זה 25 שנים בין שני עולמות התוכן – הטכנולוגיה, שמאפשרת לארגון להוציא לפועל את תוכניותיו, ואנשים בעלי רקע עסקי-חשבונאי, שיודעים לחבר את הטכנולוגיה".

"כך", אמר, "לקוח שלנו מעולם הטלקום חווה טלטלה כשהגיע שחקן חדש לשוק. בשל העובדה שהטמענו אצלו כלי תכנון, אנשיו היו בשליטה – לא בהכרח כי הם יותר טובים, אלא כי הייתה להם תשתית מוכנה לראות מה קורה, היכן ניזוקים, היכן להגיב והיכן לשפר. לימים הסתבר כי בשל ההיערכות המוקדמת, זו הייתה החברה שהפסידה הכי מעט כסף ולקוחות".

"החוכמה היא לא בהכרח מה בדיוק לתכנן, או לנבא משברים, אלא הטמעת פתרון תכנון אינטגרטיבי, שמביא לשליטה גם במצבי משבר", סיכם דונין. כאן הוא השלים את האמירה של אייזנהאואר, שאותה הוא ציטט קודם: "באתי לקרב וגיליתי בסופו של יום שהתוכניות לא שוות הרבה – אבל תכנון הוא מחויב המציאות'".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים