היי-טקיסטים מהחברה הערבית פיתחו טכנולוגיות למאבק בקורונה

ביוזמה של ארגון צופן וקרן רוטשילד נערך בסוף השבוע האקאתון לסטודנטים וצעירים מהמגזר הערבי, שמטרתו לפתח פתרונות טכנולוגיים שיכולים לסייע בהתמודדות משבר הקורונה ● שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי: "אחת המשימות שהגדרנו לעצמנו במשרד זה להמשיך לעבוד על ה'ביחד', למחוק את הפריפריה החברתית והגיאוגרפית ולהגיע למצב שיש השתתפות של כל האוכלוסיות בחברה הישראלית במדינה"

האקתון וירטואלי כחסות צופן וקרן רוטשילד. צילום: יח"צ

ביוזמה של ארגון צופן וקרן רוטשילד נערך בסוף השבוע האקאתון לסטודנטים וצעירים מהמגזר הערבי בתחילת דרכם בתחום ההיי-טק. 45 משתתפים בגילאים 22-26 השתתפו בהאקתון, שמטרתו לפתח פתרונות טכנולוגיים יצירתיים, שיכולים לסייע בהתמודדות עם כלל הנזקים של משבר הקורונה.

המשתתפים חולקו ל-16 קבוצות לפיתוח פתרונות במגוון תחומים: ניהול חשיפה לסיכונים ואבחון מרחוק, שיפור החוסן הכלכלי, החברתי הנפשי ותחומים נוספים. במשך 48 שעות פיתחו המתמודדים את הפרויקטים בסיוע של 30 מנטורים עם ניסיון בתחום הפיתוח. הזוכים במקום הראשון, השני והשלישי, קיבלו פרס כספי. סך כל הפרסים ביחד עומד על כ-24 אלף שקלים.

במקום הראשון זכו המפתחים מג'ד ריזק וסמעאן סעדה, אשר פיתחו טבעת חכמה ופלטפורמה לניטור מרחוק של אוכלוסייה מבוגרת ובעלי צרכים מיוחדים במצבי חירום והעמדת סיוע מרחוק.

במקום השני זכו  סקר אבו חאטום, רנא יוסף וחנאן חסן. אשר פיתחו מערכת חכמה לשליטה בכניסות לקניונים ולמקומות הומי אדם. המערכת תבצע בדיקה אוטומטית של חום הנכנסים, איסוף וניתוח מידע לאיתור מוקדי התפרצות מחודשת של מגפה.

במקום השלישי זכו בשארה זהראן והיא קבלאן. הקבוצה פיתחה יומן בריאות אישי כאפליקציה, שאוספת ומתעדת מצבים בריאותיים, ופלטפורמה ליצירת מפות "חום" של בריאות הציבור, אשר מסייעות בזיהוי מוקדם של התפרצויות של מחלות ומצבי בריאות מסוימים.

ההאקאתון הסתיים בהצגת הפרויקטים לצוות השופטים שהתנדב למשימה, ובהם רו"ח סוניה מסעוד, דירקטורית ומנהלת פירמת דלויט בנצרת, היזמת ד"ר חן שגיב, מייסדת-שותפה ומנכ"לית של שגיב-טק & דיפתולוג'י ומובילת הכנס הישראלי לראייה ממוחשבת (IMVC), יועצת השיווק לחברות טכנולוגיה, היזמת והסופרת רוני פלומן, המהנדס היזם פאדי כרכבי, מייסד שותף של הסטארט-אפ ג'יבוקינג, המהנדס והרופא ד"ר ראמי שינאווי, מייסד שותף של הסטארט-אפ אנטי-שוק (AntiShock), עו"ד ניב קורח, מייסד שותף של EVE Ventures ושותף ב-Ascend לקידום יזמות ופיתוח עסקי לסטארט-אפים, מומחה הטכנולוגיה והיזמות יורם אבידן, שמשמש CTO של חברת פיליפס.

המתמודדים שלקחו חלק בהאקאתון הינם סטודנטים ובוגרים טריים של תוכנית המנטורים וההכשרות של צופן, המתקיימת בשיתוף קרן רוטשילד. בתוכנית עצמה, מנטורים מתחום ההיי-טק מלווים באופן צמוד סטודנטים או בוגרי אוניברסיטה ומסייעים להם להשתלב בשוק התעסוקה, החל ממציאת מקום עבודה, כתיבת קורות חיים ועד סיוע בלימודים באוניברסיטה.

סאמי סעדי, מנכ"ל צופן, ציין באירוע, כי "משבר הקורונה לא פוסח על איש, הוא לא מבחין בין מגזרים ואוכלוסיות ומשפיע על כלל החברה הישראלית, אנחנו בעסק הזה ביחד. בוגרי התוכניות של צופן לא עומדים מנגד בזמן שמתחולל משבר קריטי במדינה. לכל אחד מהבוגרים שלנו יש את הכוח לשנות ולשפר את ההתמודדות עם המשבר באמצעות הטכנולוגיה ומחשבה יצירתית. יזמנו את האירוע כדי להעניק להם את הקרקע הפורייה לצמיחת הרעיונות, אבל הרעיונות המוצלחים שהם הציעו וזכו עליהם, זה כבר שלהם".

שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, השתתף גם הוא בטקס הסיום של ההאקתון ואמר למשתתפים: " אני חושב שהאקאתון הוא דוגמה נוספת למקום שבו היזמים והיזמיות המוכשרים והמוכשרות ברחבי המדינה באים לידי ביטוי ונרתמים כדי לטפל בנושאים אקטואליים. אני מצדיע לכם המארגנים על האקאתון, וגם ליזמים כאן, על כך שאתם מתנדבים ושלקחתם על עצמכם את האחריות למצוא פתרונות לבעיות אקטואליות. אחת המשימות שהגדרנו לעצמנו במשרד זה להמשיך לעבוד על ה'ביחד', למחוק את הפריפריה החברתית והגיאוגרפית ולהגיע למצב שיש השתתפות של כל האוכלוסיות בחברה הישראלית במדינה, בטח כשמדובר בהיי-טק וחדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים