דיווח: AT&T שוקלת למכור חטיבת המשחקים שלה בארבעה מיליארד דולר

מכירת החטיבה, Warner Bros. Interactive Entertainment, אם תתבצע, נועדה לצמצום חובותיה הכבדים של החברה ● לא ברור אם להיטים מתחום משחקי הווידיאו, כמו הארי פוטר ומורטל קומבט, יעברו לעשות רווחים בלעדית בעבור הקונה המאושרת

האיחוד שמתחיל להתפרק שוב? AT&T-טיים וורנר

תאגיד התקשורת האמריקני AT&T דן במכירת חטיבת המשחקים האינטראקטיבית שבבעלותו, ה-Warner Bros. Interactive Entertainment, במסגרת עסקה שעשויה להכניס לכיסיו כארבעה מיליארד דולר, כך דיווחה רשת CNBC ביום ו' האחרון, תוך שהיא מצטטת גורמים המכירים את הנושא.

ברכישת עסק המשחקים מ-AT&T מתעניינות כרגע – Take-Two Interactive Software, Electronic Arts ו-Activision Blizzard.

מי ירוויח מהקניין הרוחני?

מעניין לציין כי רבים מכותרי משחקי הווידיאו באחים וורנר אינטראקטיב קשורים לקניין רוחני שבבעלות וורנר, כולל הארי פוטר, משחקי הכס והסרט לגו. היחידה היא גם הבעלים של סדרת מורטל קומבט המפורסמת. אחת האפשרויות לעסקה עשויה לכלול הסכם רישוי מסחרי שיאפשר ל-AT&T להמשיך ולהניב הכנסות מהקניין הרוחני שלה, כך דווח ב-CNBC.

AT&T היא ספקית האלחוט השנייה בגודלה באמריקה, וזו לה, כמו למרבית החברות בעולם, תקופה מאתגרת במיוחד, בעיקר בשל משבר הקורונה.

מי ייזכה ברווחי הקניין הרוחני שלו? משחק הווידיאו הארי פוטר. צילום אילוסטרציה: BigStock

מי ייזכה ברווחי הקניין הרוחני שלו? משחק הווידיאו הארי פוטר. צילום אילוסטרציה: BigStock

המשבר פגע במכירות החברה בזמן שהאט את המשק כולו, וכך, במהלך הרבעון הראשון של 2020, רשמה החברה הכנסות של 42.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון בלבד(!), לעומת 44.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה לפני שנה. AT&T אמרה כי כ-600 מיליון דולר מהירידה קשורים באופן מובהק לנזקי המגפה. 

כעת, על פי הדיווחים, אליוט מנג'מנט, אחד המשקיעים ב-AT&T, מפעיל לחץ על ענקית הטלקום לבצע שינויים ולמכור חטיבות עסקיות שאינן בנות קיימא, לצורך התייעלות.

חטיבת המשחקים של האחים וורנר נרכשה בידי AT&T רק לפני כשנתיים, כש-AT&T רכשה את טיים וורנר תמורת 109 מיליארד דולר בעסקה שנסגרה בשנת 2018. עם זאת, מכירת יחידת משחקי הווידיאו כעת יכולה לעזור למאזן של החברה, ולא לפגוע במותג בכללותו, משום שהיא לא החטיבה הבולטת ביותר במערך WarnerMedia.

עקב הלחצים של אליוט מנג'מנט, החליטה AT&T להחליף את רנדל סטפנסון מנכ"לה, במי שהוביל את WarnerMedia בעבר, ג'ון סטנקי, שייכנס לתפקיד המנכ"ל החדש של AT&T ב-1 ביולי. לפי התחזיות, סטנקי עתיד כנראה להתמקד בשינוי או מכירת כמה מנכסי החברה שאינם בתחום הטלקום.

חילוף נוסף הוא כניסתו של מנכ"ל הולו לשעבר, ג'ייסון קילאר, לתפקיד מנכ"ל WarnerMedia ב-1 במאי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים