למתוח את הקצה – האתגרים של סביבת עבודה מודרנית
החיים בעולם מחובר ודינמי, כופים עלינו שינויים מהירים ופתאומיים, שמאלצים אותנו ללמוד תוך כדי תנועה כיצד להתמודד עם תרחישים חדשים - איך אלו משפיעים על שגרת העבודה שלנו, ומה הם דורשים מהארגון המעוניין לשרוד ולהצליח?
אנו חיים בתקופה מאד מיוחדת ומאתגרת, בה אנו שואפים להיות מחוברים מכל מקום ובכל עת, לקבל שירותים מכל מקום ובכל עת, ולקבל החלטות חכמות ומהירות לגבי כל תחום בחיינו. אולם החיים בעולם מחובר ודינמי, כופים עלינו שינויים מהירים ופתאומיים, שמאלצים אותנו ללמוד תוך כדי תנועה להתמודד עם תרחישים חדשים.
נגיף הקורונה פרץ לחיינו בהפתעה גמורה וכפה עלינו לשנות סדרי חיים ועבודה, מהיום להיום. כך, תכניות עבודה שנכתבו למגירה, או נותרו בגדר מחשבה או חזון עתידי של מנהלים בארגונים, עברו בזמן שיא לשלב הביצוע. תפישת העבודה של העולם הדיגיטלי עברה ממתודולוגיה שהייתה אמורה להתבצע בהדרגה, כדי שכולנו נתרגל, למציאות חיינו המיידית.
המעבר לעבודה מרחוק, ובעצם מהבתים שלנו, המחיש להרבה מאוד ארגונים ועובדים שהדבר אפשרי ואפילו לא פחות פרודוקטיבי. יש אף שאומרים כי בקצב הזה, עד סוף שנת 2020, כמעט כל סביבת העבודה תהיה דיגיטלית. יחד עם זאת, קיימים עדיין לא מעט ארגונים אשר אינם מספקים לעובדיהם סביבת עבודה טכנולוגית מותאמת לעבודה מרחוק, והכוונה למחשוב הקצה. כך למשל, נוכחתי במהלך עבודתי מהבית בתקופה האחרונה, לצד אשתי, כי בעוד אני נהניתי מסביבה חדשנית, מתקדמת, טכנולוגית ופשוטה, אשר אפשרה לי להיות פרודוקטיבי למרות המגבלות, אשתי התמודדה עם סביבת עבודה מרחוק מסורבלת ומיושנת אשר לא שירתה את צרכיה ובוודאי לא הבטיחה לה יעילות בעבודה.
סביבת העבודה חייבת להשתנות ולהפוך לדיגיטלית יותר
מנקודת מבטו של מנהל מערכות המידע או מנהל התשתיות בארגון, היכולת להקים סביבת עבודה חדשנית, טכנולוגית, פשוטה וחסכונית, צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות. ארגון ה-IT מבין כי כדי להתיישר עם הדרישות העסקיות של מקבלי ההחלטות בארגון, לא מספיק לבצע טרנספורמציה של ה-IT data Center. עובד יוכל לנצל בצורה האפקטיבית ביותר את זמן העבודה שלו, רק אם סביבת העבודה שלו תשתנה ותהפוך לדיגיטלית יותר ממה שאנו כבר חווים בשנים האחרונות, כמו למשל עבודה בקבוצות קטנות המפוזרות באתרים שונים בעולם, ועדיין עובדות בסנכרון רב, הודות לקיומה של סביבה דיגיטלית מתקדמת.
יתרה מזו, אם לפני עידן הענן, התשתית הייתה מניעה את הדטה סנטר, ובעידן הענן, האפליקציה הניעה את הדטה סנטר , כיום הדרך שבה ה-IT בונה את המודל שלו כדי לתמוך בארגון, מוּנעת מהדרך שבה הצרכן הפרטי צורך שירותים.
מסקר שוק שערכה דל טכנולוגיות עולה כי אצל עובדים צעירים, הציפיות מסביבת העבודה גבוהות יותר. 42% מהמשיבים לסקר טענו שיעזבו את מקום עבודתם אם הטכנולוגיה לא תהיה חדשנית מספיק. עבור 82% מהם הטכנולוגיה היא מרכיב משמעותי מאד בהחלטה לבחור מקום עבודה אחד על פני אחר. 44% טוענים כי סביבת העבודה הקיימת בארגון לא משרתת את הצרכים שלהם היום, ו-77% טוענים שמתחמי עבודה חכמים מעלים את רמת הפרודוקטיביות שלהם.
COVID-19 הטילה פצצה שמחייבת היום כל ארגון לשאול את עצמו מספר שאלות:
- כיצד העובד מתקשר עם עובדים אחרים (לדעתי, הדבר החשוב ביותר בסביבת עבודה)
- האם הוא מכיר את סביבות העבודה השונות בארגון?
- האם הארגון יכול לספק לעובד סביבת עבודה שתעצים את היכולות והפרודוקטיביות שלו?
- איזו טכנולוגיה נדרש הארגון ליישם, תוך שמירה כמובן על אבטחת מידע?
- האם העובד משתמש בסביבת העבודה בטכנולוגיה המתאימה כדי לבצע את עבודתו בצורה הטובה ביותר האפשרית?
- האם סביבת העבודה הינה חדשנית ופשוטה לתפעול?
- האם הפתרונות הטכנולוגיים המיושמים היום בארגון, תומכים או מעכבים יישום של סביבת עבודה מודרנית?
טכנולוגיה מהווה מרכיב חשוב ביצירת סביבת עבודה מודרנית. ישנם ארגונים בעולם שלקחו את זה צעד נוסף קדימה ומשתמשים ביכולות מציאות וירטואלית ומציאות רבודה כדי לספק לעובד גישה מהירה יותר למידע וללימוד עצמי.
תחום מחשוב הקצה מעורר התלהבות גדולה, לצד חששות, בעיקר של אנשי IT אשר מטמיעים, מתפעלים, מאבטחים ומנהלים משאבי IT מחוץ לדטה סנטר, המאובטח יחסית.
יחד עם זאת, המציאות טפחה על פנינו והגבינה שוב זזה. התאמות בסביבת העבודה הן קריטיות לארגון ומהוות מרכיב חשוב בקיצור זמן ההגעה לשוק וביכולת של ארגון להוביל ולייצר לעצמו יתרון תחרותי.
הכותב הוא מאת יובל רוטקאי, יועץ טכנולוגי בכיר, דל טכנולוגיות
תגובות
(0)