ראשי האוניברסיטאות: "אין לנו יכולת לפקח על טוהר הבחינות שנעשות מהבית"

נשיא אוניברסיטת חיפה ורקטור אוניברסיטת תל אביב העלו בוועדת החינוך של הכנסת את הקשיים במילוי הנחיית משרד הבריאות לביצוע בחינות מקוונות ● נציגי האקדמיה אמורים לשלוח מחר (ה') לוועדה מתווה איך בכל זאת ניתן לעשות זאת

צילום אילוסטרציה: BigStock

ראשי האוניברסיטאות לא יכולים לפקח על טוהר הבחינות שנעשות מהבית – כך טענו נציגיהם בישיבה של ועדת החינוך של הכנסת, שהתקיימה היום (ד').

הוועדה קיימה דיון דחוף בנושא בעקבות החלטת משרד הבריאות לבצע את בחינות סוף הסמסטר מהבית, באופן מקוון, עקב התפשטות נגיף הקורונה. שר ההשכלה הגבוהה, זאב אלקין, הבהיר כי הנחיית משרד הבריאות היא שלא לקיים את הבחינות בקמפוסים וכי היא לא פתוחה לדיון. "זו לא תוכנית כבקשתך", אמר בדיון.

פרופ' רון רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה, אמר כי טכנית, אפשר לעבור "כבר מחר" לבחינות מקוונות, אבל יש בעיות שקשורות בכוח אדם ובתשתיות המחשוב. "אתמול ערכנו מבחן ניסוי ובמהלכו שבעה סטודנטים הצביעו על בעיות טכניות", ציין. "אם תכפילו במספר הסטודנטים שיבחנו מדי יום, תבינו שלאף אוניברסיטה אין כל כך הרבה אנשים טכניים שיוכלו לטפל בכל הפניות. כמו כן, יהיו סטודנטים שלא ישמרו על טוהר הבחינות, לא יבינו או יכריזו שיש להם בעיה טכנית".

גם פרופ' ירון עוז, רקטור אוניברסיטת תל אביב, אמר כי האוניברסיטה ביצעה מהלכים לבחינת מעבר לבחינות מקוונות, אולם "הצוותים שבחנו את הכלים שיש בעולם הבינו שיש מספר בעיות: האחת קשורה לבחינה עם נוסחאות, מאחר שאין טכנולוגיה שתומכת בנושא זה במבחן אונליין. הנושא השני הוא הפער בתשתיות הטכנולוגיות שיש לסטודנטים – חלקם בנחיתות, לעומת אלה שיש להם טכנולוגיות טובות. בעיה שלישית היא היעדר יכולת להשגיח על טוהר הבחינות".

בסופו של הדיון לא התקבלה החלטה וראשי האוניברסיטאות אמורים לשלוח לוועדה מחר מתווה כיצד ביכולתם לקיים את הבחינות בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

יצוין כי מבדיקה שערכה אתמול מערכת אנשים ומחשבים בקרב מנהלי טכנולוגיות במוסדות אקדמיים עלתה תשובה אחידה, שלפיה אין פתרון טכנולוגי שיכול לפקח ב-100% על העתקות במבחנים, גם אם יציבו מצלמות ליד כל נבחן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים