איך לעשות את חיי האדמין לקלים יותר?

"הפתרון לאתגרים של האדמין הוא ניהול משאבים לכל ענן, לכל יישום ולכל התקן שהארגון בוחר - על גבי כל ענן, כל אפליקציה וכל רכיב מחשוב", אמרו הראל ביבי ועידן גרינשפון, מהנדסי פתרונות מובילים ב-VMWare ישראל

מימין: עידן גרינשפון והראל ביבי, מהנדסי פתרונות מובילים ב-VMware ישראל. צילומים: יח"צ

"האדמין ניצב כיום בפני לא מעט אתגרים: האפליקציות יכולות להיות חוצות עננים, חלקן מפותחות במיקרו-שירותים וחלקן מופעלות ברישוי מסורתי. מנהל ה-IT, הפועל בענן ובדטה סנטר ברישוי מסורתי, נדרש לעקביות תפעולית בהרצת האפליקציות בסביבות השונות, עם מענה לעולמות התקשורת ואבטחת המידע", כך אמרו הראל ביבי ועידן גרינשפון, מהנדסי פתרונות מובילים ב-VMWare ישראל.

השניים השתתפו בכנס הווירטואלי טכנולוגיה בשני – ITforIDF, שנערך היום (ב'), בהפקת אנשים ומחשבים.

לדברי ביבי וגרינשפון, "הפתרון הוא ניהול משאבים לכל ענן, לכל יישום ולכל התקן שהארגון בוחר – על גבי כל ענן, כל אפליקציה וכל רכיב מחשוב. נדרש להנגיש את האפליקציה על כל ענן – פרטי, ציבורי או טקטי. יש להריץ על הפלטפורמה כל אפליקציה – קלאסית או מודרנית – שפותחה לענן, או היברידית, לטובת עבודה על כל רכיב מחשוב".

הם דיברו על המערכת לניהול ענן vCloud foundation והסבירו כי היא "משלבת כלי אבטחה באופן חוצה עננים, עם מגוון רחב של שירותים. VMware מקימה סביבות דטה סנטר בענן ובחצר הבית, על בסיס תפיסת דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC). אנחנו מביאים ארכיטקטורה חדשה, מבוזרת, מבוססת שרתי X86, ועליהם 'מלבישים' ערמת תוכנה, שמאפשרת 'לקפל' את הקופסאות ולהנגיש את התכונות בדטה סנטר, עם יכולות מתקדמות לניהול מרכז נתונים חכם. המערכת יכולה לעבוד בכל מקום ופועלת עבור סביבת דטה סנטר, ענן ציבורי או צה"לי. אנחנו מיישמים את הפתרון תוך יכולת לשלב שירותים משלימים מהענן, כך שחוויית השימוש של האדמין תהיה זהה בכל מקום. בין השירותים ניתן למנות תשתיות כשירות (IaaS), פלטפורמה כשירות (PaaS), סביבה להרצת קונטיינרים, וכן תשתיות לבינה מלאכותית ולאינטרנט של הדברים".

"הארכיטקטורה הזו", ציינו ביבי וגרינשפון, "מציגה כמה אתגרים חדשים: חוסר נראות רשתי, העדר הסכם רמת שירות (SLA), העדר כלי ניהול, חוסר בקישוריות באתרים מרובי תווך, חוסר במנגנוני שחזור והעדר יכולת לזיהוי בעיה בזמן אמת. אנחנו מנגישים SDWAN שמנצל את הקווים בצורה מיטבית. עוד אנחנו מבצעים ניטורים שונים, כגון בדיקת רוחב פס ומה מידת התעבורה. המערכת חיה ונושמת את הקווים ויודעת לתת שירות על פי הסכם רמת שירות. אנחנו יודעים לזהות אפליקציות, ומאפשרים לבנות ולהניע אותן על הקווים השונים".

לסיכום הם אמרו כי "VMware מציעה פתרון ניהול כולל לעולם הדטה סנטר – בהיבטי התוכנה, התקשורת ואבטחת המידע, יחד עם נראות מלאה של הרשת וניהול קווים חכם ויעיל. המטרה היא הנגשת שירותים למשתמשים, למשל פריסה חוצת עננים של האפליקציה או פלטפורמה למפתחים. לשם כך אנחנו מציעים כלי ניהול ומריצים עומסי עבודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים