אחסון חכם – על גב החייל, בנגמ"ש או בספינה

ארז גל חן, נט אפ: "מערכות האחסון הניידות יושבות על חומרה מוקשחת של שותפים שלנו, וברגע שהחייל יוצר קישוריות, אנו יכולים לחבר אותו למפעל הנתונים"

ארז גל חן, מנהל הנדסה, מגזר ביטחון, נט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

"במערכת הנמצאת על גב החייל, בנגמ"ש, בכלי הטיס או בספינה, אנו יוצרים 'עננון', העובד מול הענן או הדטה סנטר הקרוב, וכך מספקים ללוחמים הטקטיים שבקצה מידע עדכני ושלם", כך אמר ארז גל חן, מנהל הנדסה, מגזר ביטחון, נט-אפ (NetApp) ישראל.

גל חן דיבר בכנס טכנולוגיה בשני – ITforIDF. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') באופן וירטואלי.

נט אפ, אמר גל חן, "מדורגת בבמקום הראשון ברביע הקסם בחברת המחקר גרטנר (Gartner) לתחום ניהול ואחסון המידע. על פי IDC ישראל, אנו מדורגים מספר 1 בשוק מערכות האחסון בישראל". הוא ציין כי "יש לנו פתרונות אחסון מידע ותוכנה ויש לנו נוכחות משמעותית גם בעננים הציבוריים".

"יש לנו", אמר גל חן, "מערכות אחסון מידע שניתן לעשות עימן העברה לענן לגיבוי ושחזור. הן נועדו לטובת חיילים הנמצאים בשטח, שם אין דטה סנטרים. המערכות מאחסנות, מטפלות ושומרות מידע על שרתים. ניתן לקבל יכולות אחסון אלו בכל מיני פרוטוקולים, לטובת מידע מווידיאו, ממפות, או עבור שרתים וירטואליים, או אחסון בענן בפורמט Object Storage. הכל יכול להיות בשרת של סביבה וירטואלית, של VMware, או של רד האט (Red Hat)".

לדבריו, "חלק גדול מהפרויקטים המשלבים בין ביטחון וטרנספורמציה דיגיטלית עובדים עם קונטיינרים, רובם של דוקר (Docker). אלה מנוהלים על גבי ענן מקומי, בכל מיני פלטפורמות – קוברנטיס או אופן שיפט של רד האט. אחד הדברים שאנו עושים כיום בעננים הציבוריים, ובקרוב גם במערכות ברישוי מסורתי, הוא להכניס מערכות של נט אפ. הענן בשטח מנוהל על ידי פלטפורמת ניהול קונטיינרים, חלקם יכולים להיות מערכות של נט אפ, המאחסנות מידע, או משכפלות אותו לענן קרוב לטובת גיבוי ושחזור".

מערכות האחסון הניידות, הסביר, "יושבות על חומרה מוקשחת של שותפים שלנו. בדרך זו נוכל לחבר את החייל שבשטח למפעל הנתונים. מטרתנו היא 'להוריד לעם' את מארג הנתונים, החזון שלנו לפיתוח ולשמירה של הנתונים בארגונים מכל הסוגים. זאת, כי הנתונים והמידע כיום הם במרכז העשייה המחשובית, ולא משנה על איזו אפליקציה הם נמצאים". הוא הסביר, כי "ברגע שהחייל יוצר קישוריות, אנו יכולים לחבר אותו למפעל הנתונים, לעשות שכפול מאתר קרוב לחייל בשטח, למשל אם נאסף מידע מכטב"ם או מחיישן ואנו רוצים שהמידע יעבור לדטה סנטר. למשל, אם חייל מרים אנטנה, אז הוא יקבל עדכון תוכנה באפליקציה שלו. ייתכן שנרצה לעדכן את המפות שלו בצורה אוטומטית. זה יכול להיעשות בכל מיני צורות, NAS או אחסון בעננים".

"אחד ההיבטים שאנו דואגים להם", ציין גל חן, "הוא זמינות גבוהה של המידע. כך, אם מערכת נופלת, נשים בקונטיינרים מסד נתונים. כשהקונטיינר ייפול – יעלה אחר, ואז נדרש שכפול. אנו מעבירים מערכת לניהול ענן, קוברנטיס או זו של רד האט, ובמקום שהאפליקציה תעלה ריקה מנתונים – נשתמש ברכיב תוכנה, Plug-in שלנו, כך שהקונטיינר יתחבר למערך האחסון הווירטואלי, הנמצא גם הוא על גב החייל. בדרך זו, אם חומרה או תוכנה נפלו, מיד השירות יעלה חזרה. זה לא 'סתם' גיבוי נתונים, אלא שירות זמין סביב השעון, בלא צורך במנהל דטה סנטר – כי זה קורה בצורה אוטומטית".

"עוד אנו עושים גיבוי לוגי של המערכות", אמר, "על בסיס טכנולוגית Snapshot שלנו. יש לנו יכולת צילומי מצב באופן אוטומטי, או לבקש לחזור לגירסה קודמת. כך החייל יאושש את עצמו ויגן מפני השחתת מידע מבלי להזדקק לידע מחשובי".

גל חן ציין לסיכום, כי "אנו באים עם פתרונות מובנים נגד כופרות, אנו יודעים להגן על הנתונים, להצפין את המערכת באופן שלא יפריע למשתמש, כך שלא יקרה דבר אם המערכת תאבד או תיגנב. כך, אנו מספקים מפעל מידע לחייל או לנגמ"ש. על גב החייל יש מעין דטה סנטר טקטי – 'עננון' העובד מול דטה סנטר או ענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים