קריאה לחברות ההיי-טק: סייעו לעובדי ענף האירועים
במסגרת פרויקט שיזם ועד הפעולה של תעשיית הכנסים והאירועים מחולקים מארזי מזון לעובדים בענף, שהוא בין הנפגעים הקשים ביותר ממשבר הקורונה ● בוועד קוראים לחברות היי-טק להירתם למשימה, "כדי שאף אחד לא יישאר רעב ללחם" ● פלייטיקה כבר הרימה את הכפפה
ועד הפעולה של תעשיית התרבות והאירועים יצא באחרונה בקריאה לחברות ולאנשי עסקים, כולל בעולם ההיי-טק, לסייע לענף האירועים, שסובל רבות ממשבר הקורונה. מדובר באחד הענפים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהמשבר ומחוסר המוכנות של הממשלה לסייע. במקרה הזה, הטענה שאנשים רעבים ללחם ולא יכולים לשלם שכר דירה היא מציאות, ולא קלישאה או "חרטא", כפי שאמר השר צחי הנגבי.
אלירן ברדוגו, מראשי הוועד, יודע לספר על זמרת אופרה שאוכלת רק כוסמין – קצת בכל יום, כדי שיישאר לה להמשך השבוע, ועל סאונדמן, מהמפורסמים בארץ, שעבר לגור במקלט שנתן לו חבר ובעוד כשבועיים ייאלץ לעבור "לגור" באוטו שלו. זאת, מאחר שהוא לא יכול לשלם שכר דירה. לדברי ברדוגו, אלה הם רק שניים מתוך מקרים רבים של אנשים שאיבדו את כל עולמם ביום אחד.
ענף האירועים הוא אחד הענפים שנפגעו הכי קשה ממשבר הקורונה. בניגוד למגזרים אחרים, שלאחר הסגר נפתחו באופן מלא או חלקי, הנחיות משרד הבריאות מחייבות את מגזר זה עד היום להשבתה כוללת, והכנסים, אירועי התרבות והאירועים הגדולים ורבי המשתתפים, ששגשגו לפני שהקורונה פרצה לחיינו, לא מתקיימים. השבתה זו הותירה כ-200 אלף עובדים בענף ובאקו-סיסטם שמסביבו מחוסרי תעסוקה – חלקם פוטרו ואחרים הוצאו לחל"ת. מדובר באנשים משלמי מסים, שמעולם לא פשטו יד, ועל אף שהם זקוקים לעזרה הזאת, לאור המצב הקשה של הענף ולאור העובדה שהממשלה לא שילמה עדיין פיצויים, הם מתביישים לבקש עזרה.
בימים אלה מגייס הוועד תרומות מחברות, "כדי שהאנשים האלה לא יישארו רעבים ללחם", ציין ברדוגו. הוא כבר פנה למספר חברות, ואחת מאלה שהבינו את המצב והצטרפו לפרויקט היא פלייטיקה. החברה תורמת בכל שבוע 100 מארזי מזון בעלות של 1,000 שקלים לכל אחד – לנזקקים ולעובדים בענף הכנסים והאירועים, בהם מפיקים, צלמים, אנשי סאונד, אנשי במה, סדרנים ועובדים נוספים במגזר זה. עד כה עומד סכום התרומה הכולל שלה על 300 אלף שקלים. ברדוגו קרא לעוד חברות להצטרף לפרויקט, שאותו מתכוונים בוועד להמשיך עד לסוף משבר הקורונה.
פלייטיקה הבינה את המצב ונרתמה לעזור, כחלק מהסיוע שלה לאוכלוסיות שונות בישראל במהלך הקורונה. החברה הגדילה בתחילת המשבר את התרומות שהיא נותנת באופן שוטף לאוכלוסיות הנזקקות ולעמותות שמטפלות בחסרי בית, בילדים חולים, בחיילים בודדים ובקשישים הרעבים ללחם. באשר לענף האירועים, בחברה ציינו שאחת הסיבות שהיא בחרה לתרום גם לעובדיו היא ש-"אנחנו לא שוכחים את האנשים הטובים שעבדו בשבילנו ועשו לנו אירועים שקשה לשכוח".
כל הכבוד שאפו כן ירבו כמוכם
כל הכבוד! כנסים בזום ממש לא מחליפים את אפילו המייטאפים הכי פשוטים.