השפעת הקורונה: רבעון של ירידות לגוגל
הפגיעה בהכנסות מפרסום השפיעה לשלילה על תוצאות החברה, והביאה לקיטון של 2% בהוצאות ושל 30% ברווח הנקי ● במחצית הראשונה של השנה – מגמה מעורבת
אלפבית, החברה האם של גוגל, סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה עם ירידות ברווחיות. לעומת זאת, ההכנסות החצי שנתיות עלו ואלה הרבעוניות – קטנו. הסיבה העיקרית לירידות היא הקיטון בפעילות הפרסום, שיש לה חלק נכבד בהכנסות של גוגל – תוצאה של משבר הקורונה. הרווחיות נפגעה משום שהגידול בהוצאות היה גבוה יותר מזה שנרשם בהכנסות.
מהדו"חות, שאותם פרסמה גוגל בסוף השבוע, עולה כי ההוצאות החצי שנתיות שלה גדלו ב-9.4% ל-65.1 מיליארד דולר ואילו ההכנסות עלו ב-5.5% ל-79.5 מיליארד. הרווח התפעולי ירד ב-10% ל-14.4 מיליארד דולר והרווח הנקי קטן ב-16.9% ל-13.8 מיליארד.
במהלך הרבעון התוצאות היו רעות יותר: ההוצאות גדלו ב-7.2% ל-31.9 מיליארד דולר וההכנסות ירדו ב-2.2% ל-38.3 מיליארד. כתוצאה מהגידול הנמוך יותר בהכנסות מאשר בהוצאות, הרווח הנקי צנח ב-30% לשבעה מיליארד דולר והרווח למניה קטן ב-28.7% ל-10.13 דולר.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ב-7.3% ל-18.6 מיליארד דולר, הרווח הגולמי פחת ב-14.3% ל-19.7 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 51.55%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-7.25% ל-13.4 מיליארד דולר והרווח צנח ב-30.5% ל-6.4 מיליארד. חבות המס הרבעונית של החברה צללה ב-40% ל-1.3 מיליארד.
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "אנחנו פועלים לסייע לאנשים, עסקים וקהילות בתקופות סוערות אלה, ואנשים נעזרים יותר ויותר בפלטפורמות שלנו, כמו Google Cloud, Google Play ויוטיוב כדי לקבל שירותים ומידע שיסייעו להם בתקופה זו".
תגובות
(0)