רבעון טוב לסיילספורס: זינוק של פי 29 ברווח
למרות הקורונה, ואולי בעצם בגללה, ענקית הענן הציגה תוצאות טובות, במיוחד ברבעון השני ● כתוצאה מכך ומכניסתה הקרובה למדד החברות המובילות בוול-סטריט, שער המניה שלה רשם אתמול (ד') עלייה יפה
משבר הקורונה, שהאיץ את המעבר של ארגונים לענן, משפיע לחיוב על סיילספורס: ענקית הקלאוד רשמה ברבעון השני של השנה עלייה בולטת בהכנסות וקפיצה מטאורית, מה שהיו קוראים פעם נחשונית, ברווח הנקי. החברה פרסמה את התוצאות אמש (ד'), ימים אחדים לפני כניסתה ב-1 בספטמבר לדאו ג'ונס 30 – המדד של 30 החברות הגדולות ביותר שנסחרות בניו-יורק, שנחשב למדד המניות המוביל בעולם. בעקבות ההודעה על כך ופרסום התוצאות, שער המניה של החברה עלה אתמול ב-3.64% ושווי השוק שלה מתקרב ל-195 מיליארד דולר.
במחצית הראשונה של השנה גדלו ההוצאות של סיילספורס ב-25.2% ל-9.98 מיליארד דולר וההכנסות שלה עלו ל-31.5% ועברו את קו ה-10 מיליארד – 10.02 מיליארד, ליתר דיוק. באחוזים, ההכנסות עלו יותר מאשר בהוצאות, אולם מספרית המגמה הייתה הפוכה.
הרווח התפעולי החצי שנתי נפגע מהעלייה בהוצאות והוא צנח ב-85.8% ל-38 מיליון דולר. לעומת זאת, הרווח הנקי צמח ב-464% ועמד על 2.72 מיליארד, אך היה זה רק משום שהחברה קיבלה החזר מס של 1.84 מיליארד דולר לעומת חבות מס של 163 מיליון במחצית הראשונה של 2019.
את הרבעון השני סגרה סיילספורס, כאמור, עם תוצאות הרבה יותר טובות: ההוצאות שלה אמנם גדלו ב-25.3% ל-4.97 מיליארד דולר, אולם ההכנסות זינקו ב-28.9% ל-5.15 מיליארד. בניגוד למחצית הראשונה, כאן העלייה הגדולה יותר בהכנסות הייתה גם מספרית. כמו כן, גם ברבעון קיבלה החברה החזר מס – הפעם של 1.79 מיליארד דולר, לעומת חבות מס של 73 מיליון ברבעון השני אשתקד. כתוצאה מכל אלה, הרווח הנקי זינק פי 28.8 ל-2.63 מיליארד דולר והרווח למניה זינק ביותר מפי 24 ל-2.85 דולר.
נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות האמירו ב-35.6% ל-1.3 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-26.7% ל-3.8 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 74.55%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 23.2% ל-3.66 מיליארד דולר ואילו הרווח קפץ ב-206.9% ל-178 מיליון.
מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס, ציין ש-"על אף שמשבר הקורנה משפיע על לקוחותינו מסביב לעולם, חווינו את אחד הרבעונים הטובים בהיסטוריה של החברה. סיילספורס הוקמה על בסיס היסודות של שוק חופשי, אמון, הצלחת לקוחותינו, חדשנות ושווין. במהלך הרבעון, כל אלה, יחד עם מכירות הפלטפורמה שלנו, הבטיחו את הצלחתנו. ידענו שביחד נוכל להתגבר על הבעיות שנוצרו בגלל הקורונה".
תגובות
(0)