הזווית של אינטל: תרומת הבינה המלאכותית להתמודדות עם משבר הקורונה

מנהלת טכנולוגיות המידע של אינטל, ארצ'יינה דסקוס, מספרת כיצד הצליחה החברה להתגבר על הקשיים שנוצרו בתקופת הקורונה באמצעות שימוש בטכנולוגיות AI  

ארצ'יינה דסקוס, סגנית נשיא בכירה ומנהלת טכנולוגיות המידע, אינטל. צילום: אינטל

"הבינה המלאכותית היא בעלת השפעה מכריעה על יצרניות המוליכים למחצה בתקופת מגיפת הקורונה"- כך אמרה ארצ'יינה דסקוס, סגנית נשיא בכירה ומנהלת טכנולוגיות המידע באינטל (Intel), שאחראית על 5,000 מקצועני IT ברחבי העולם, בראיון לוול סטריט ג'ורנל. לדבריה, ה-AI מסייעת לחברה לייצר תובנות ולזרז את תהליכי הבדיקות של המוצרים, מה שהפך להיות קריטי על רקע ההאצה כללית ביוזמות טכנולוגיות המתרחשת בחודשים האחרונים.

לדבריה, אינטל השתמשה באליגוריתמים של AI כדי לדמות תסריטים שונים של שרשרת אספקה ולוגיסטיקה, וכך, למשל, כאשר התחוללו שיבושים במפעלי החברה בשיא המגיפה בסין, החברה השתמשה במודלים של למידת מכונה כדי לזהות נתיבים אלטרנטיביים לשרשרת האספקה.

עוד השתמשה אינטל באליגוריתמים של AI כדי לזהות בזמן אמת סיבות מקור לבעיות איכות בקווי הייצור ולתקן אותן מיד. בעבר, היא סיפרה, הסתמכה אינטל על ניתוח נתונים ללא לימוד מכונה כדי לזהות סיבות לתקלות רק לאחר שייצור המוצרים הושלם.

"לפני המגיפה, אוטומציה לא הייתה חלק עיקרי באסטרטגיית הייצור של אינטל", אמרה דסקוס, "וכעת, ההסתמכות על טכנולוגיות אוטומציה מתרחשת מהר הרבה יותר מאשר אם לא היינו מתמודדים עם המשבר".  אינטל, לדבריה, "כבר משקיעה מזה עשור בבנייה של בסיס נתונים חזק, שהוא הבסיס לפיתוחי ה-AI, וכשהמגיפה פרצה – יכולנו לנוע במהירות".

כבר לפני חמש שנים פיתחו צוותים של אינטל תוכנית מבוססת AI לתיקוף חומרה, שכוללת יותר מ-50 אלגוריתמים של לימוד מכונה, שיכולים לאתר באגים בחומרה מהר יותר מאנשים, משום שהם מסוגלים לסרוק טרה-בייטים של נתונים כדי למצוא אנומליות, היא סיפרה. בעבר, ביצוע בדיקות וההחלטה אילו בדיקות לבצע נעשו בצורה ידנית, וכעת "אנחנו יכולים לעשות זאת בצורה הרבה יותר מתוחכמת מאשר בעבר".

עוד סיפרה המנמ"רית של חברת הענק, שצוותי החברה השתמשו באלגוריתמים של לימוד מכונה שפותחו בחברה כדי לבנות כלים שמזהים בצורה פרואקטיבית בעיות תקשורת של עובדים מרחוק. החברה, דרך אגב, פרסה בתחילת השנה רשת וירטואלית פרטית כדי לתמוך בכ-100 אלף עובדים שהחלו לעבוד מהבית עם פרוץ משבר הקורונה. האלגוריתמים האלה איתרו בעיות עם קישוריות Wi-Fi וניתוב תעבורת אינטרנט, ובכך סייעו "לתת לעובדים חוויית עבודה כאילו היו במשרד", היא אמרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים