תקלה עולמית ב-Microsoft 365 גרמה להפסקות בפעולת שלל שירותים
בין היתר נפגעו חברות, משום ששירות הדוא"ל אאוטלוק, וורד ואקסל ו-Teams חדלו לתפקד ● לפי דיווחי הגולשים לאתר Down Detector, התקלה - שתוקנה בינתיים - התרחשה בעקרה בארה"ב, קנדה, אוסטרליה ומערב אירופה בין השעה 23:00 לשעות הבוקר לפי שעון ישראל
מבחר משירותיה של חברת מיקרוסופט, הנמצאים תחת מעטפת Microsoft 365, חוו הפסקה או תקלות הלילה. לפי דיווחי הגולשים לאתר Down Detector, התקלה – שהתרחשה בין השעה 23:00 לשעות הבוקר לפי שעון ישראל – פגעה בדרגות שונות של עוצמה במקומות רבים בעולם, אבל בעיקר במשתמשים בארה"ב, קנדה, אוסטרליה ומערב אירופה.
התקלה השפיעה בין היתר על שירות הדוא"ל אאוטלוק, על שירותי וורד ואקסל ועל Teams – המרכז לשיתוף פעולה צוותי ש-Microsoft 365 מספקת לחברות. בכלל, הפגיעה גרמה למספר חברות מיקרוסופט (MSFT) לעצור את שירותיהן.
"ייתכן שמשתמשים לא יוכלו לגשת למספר שירותי Microsoft 365", פרסמה ענקית התוכנה הודעה באתר הסטטוס של אופיס תחילה. בהמשך היא קבעה שחלק ספציפי מהתשתית שלה לא מעבד בקשות אימות במועד. "אנו עוקבים אחר צעדי הקלה בנושא זה", נכתב בעדכון המצב.
"אנחנו חוקרים קושי בהשפעה על כניסה למספר חברות מיקרוסופט 365", הבהירה מיקרוסופט לעוקביה בטוויטר בציוץ והמשיכה והבטיחה: "אנו פועלים לבסס את הרושם המלא ונוכל להציג מידע נוסף בקרוב".
We're investigating an issue affecting access to multiple Microsoft 365 services. We're working to identify the full impact and will provide more information shortly.
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) September 28, 2020
לבסוף ענקית התוכנה ציינה כי זיהתה ששינוי אחרון שהחילה הוא הגורם לבעיה.
בהמשך, בהתבסס על הציוצים והדיווחים מטעמה, מיקרוסופט החלה לבחון אפשרויות שונות להחזרת המצב לקדמותו. תוך כדי החברה עדכנה כי היא מנתבת את המבקרים לתשתית חלופית, בזמן שהיא חוקרת את הבעיה.
במהלך העדכונים הענקית מרדמונד הזכירה בשלב כלשהו בלילה כי היא מבחינה ב"שיפור חשוב עבור חברות מושפעות". היא קבעה כי רוב הלקוחות כבר חווים ככל הנראה את התיקון, אך ציינה כי "עם זאת, כמה לקוחות בכל זאת מתקשים ליצור קשר עם מספר החברות הנפוצות ביותר".
We’ve confirmed that the residual issue has been addressed and the incident has been resolved. Any users still experiencing impact should be mitigated shortly. Additional details can be found in the admin center under MO222965 or https://t.co/lbjX5iaxCX
— Microsoft 365 Status (@MSFT365Status) September 29, 2020
למרות שהיו מי שחוו את התקלה באופן שפגע קשות בתפקוד המערכות שלהם, משתמשי טוויטר הפכו את העניין, כדרכם, למושא לבדיחות והציפו את הרשת המצייצת בכאלו.
The Microsoft 365 Outlook Azure outage isn't that bad, it's only down in places with people that are awake. pic.twitter.com/VQKvqREqAP
— Buck9s (@Buck9s) September 28, 2020
כך למשל גולש שכינויו Buck9s, שצירף צילום מפה שעליה סימונים כתומים למקומות המושפעים ברחבי ארה"ב, צייץ כי "התקלה ב-Microsoft 365 ובאאוטלוק אינה כל כך גרועה, היא פגעה רק במקומות שבהם אנשים ערים".
בציוץ החדש ביותר שהעלתה מיקרוסופט בשעות הבוקר המוקדמות לפי שעון ישראל, נכתב כי התקלה תוקנה לחלוטין. גם לפי הדיווחים ב-Down Detector ניכר כי כעת אין עוד תופעות הקשורות לתקלה זו.
תגובות
(0)