מת יו"ר סמסונג, לי קון-הי

לי בן ה-78 הוא מי שנחשב כמנוע מאחורי הפיכת סמסונג לענקית טכנולוגיה עולמית, אבל בשמו נקשרו בעבר האשמות בשוחד ומרמה ובהעלמות מס, שעליהן זכה בחנינה מנשיא דרום קוריאה

היו"ר לשעבר של קבוצת סמסונג, לי קון-הי. צילום: וויקיפדיה

יו"ר קבוצת סמסונג (Samsung), לי קון-הי, נפטר היום (א') בהיותו בן 78, כך הודיעה לתקשורת הקבוצה הדרום קוריאנית. הוא היה בנו השלישי של מייסד סמסונג, לי ביונג-צ'ול, ונחשב לאיש שהפך את הקבוצה לענקית עולמית בתחומי הטכנולוגיה והאלקטרוניקה. לי היה מרותק למיטתו מאז התקף הלב שחווה בשנת 2014, ומצבו הבריאותי בשנים אלו נשמר לוטה בערפל. מאז שנה זו עמד בראש החברה בנו לי ג'ה-יונג, שכיהן גם כסגן נשיא סמסונג לאחר אירוע הלב שחווה אביו.

"בצער רב אנו מכריזים על מותו של לי קון-הי, נשיא סמסונג אלקטרוניקה", נמסר מהקבוצה. "הנשיא לי נפטר ב-25 באוקטובר, כשלצידו משפחתו". 

"הנשיא לי היה איש חזון אמיתי שחולל מהפך בסמסונג כשהפך חברה מקומית למובילה עולמית בתחום החדשנות והכוח התעשייתי", שיבחה סמסונג את היו"ר הנפטר, והוסיפה: "מורשתו תהיה נצחית".

סמסונג היא ללא ספק הגדולה מבין תאגידי הענק הדרום קוריאניים השולטים בכלכלה ה-12 בגודלה בעולם. המחזור הכולל של החברה שווה ערך לחמישית מהתוצר המקומי הגולמי במדינה, מה שהופך אותה לגורם מכריע לבריאות הכלכלית המקומית.

למרות השבחים והתארים החיוביים שנקשרו בשמו, יצוין כי לי נידון לחמש שנות מאסר בשנת 2017, לאחר שהורשע בעבירות שוחד ובעבירות אחרות הקשורות לנשיאת דרום קוריאה לשעבר פאק גון-הייה. עקב ערעורים המקרה הזה עדיין נדון בבית המשפט. מאידך, בעבר לי הורשע כבר בשחיתות בשנת 1996, אחר כך בשחיתות ובהעלמות מס ב-2008. אך לבסוף זכה בחנינה מנשיא דרום קוריאה.

הוא היה האדם העשיר ביותר בדרום קוריאה מאז 2007. במותו הגיע שוויו הנקי לכ-21 מיליארד דולר. בשנת 2014, לי נבחר לאדם שנמצא במקום ה-35 ברשימת האנשים החזקים בעולם של פורבס, ולקוריאני החזק ביותר, הוא תפס מקום זה יחד עם בנו לי ג'ה-יונג, שאגב הורשע אף הוא בעבירות הון בשנת 2017.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים