איך להפוך מומחים ליישומים בשישה צעדים?

ריבוי היישומים, הצורך באבטחה שלהם והרצון להיות מתקדמים טכנולוגית מצריכים מהמנמ"רים לעשות את הדברים נכון ובזהירות ● שלומי אביב, מנכ"ל VMware בישראל, מסביר כיצד

12/11/2020 16:04
שלומי אביב, מנכ״ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

ארגונים מתמודדים כיום יותר מתמיד עם ריבוי יישומים. כדי שארגון ייתפס כמתקדם טכנולוגית צריך לבחון כמה מהר הוא יכול לספק יישומים עדכניים, שיוכלו להבדיל אותו מארגונים אחרים ולשפר את חוויית הלקוח. על פי חברת המחקר IDC, מספר היישומים שיוצרו בין השנים 2018 ל-2023 יהיה גדול יותר מהכמות שנוצרה בארבעת העשורים הקודמים. לכן, לא פלא שארגונים מחפשים אסטרטגיות ענן שיוכלו לתמוך ביישומים, כדי להיות מסוגלים לשנות את היכולות התפעוליות שלהם, ולענות על דרישות ומטרות אסטרטגיות.

המשמעות של זה היא לבחור באסטרטגיה של ריבוי עננים, כלומר, ליישם סביבות ענן מרובות ושונות, שעונות על הדרישות של כל היישומים שבהם הארגון משתמש. אצל רוב הארגונים ניתן לראות תערובת של יישומים מסורתיים שמשולבים עם יישומי ארכיטקטורת ענן. כלומר, עירוב של פלטפורמות ציבוריות, פרטיות והיברידיות. זאת ניתן לראות גם ממחקר חדש שערכה VMware באחרונה.

על פי המחקר, כחצי מהארגונים (45%) נמצאים בחצי הדרך להגירה לענן בהתאם לתכנון המקורי שלהם. הארגונים ממשיכים לבחור באסטרטגיות ענן היברידיות, מאחר שהם לא רוצים להיות כבולים לאפשרות אחת בלבד. שני שליש מהנשאלים (67%) ענו שהשתמשו בקונטיינרים על מנת להניע את היעילות של המפתחים שלהם ואת הזמינות של היישומים שלהם.

ארגונים מאיצים את היכולת שלהם להפוך יישומים למודרניים ובו זמנית גם מתמודדים עם אתגרים. המחקר מצא שאבטחה, מחסור בעובדים מיומנים, סיכונים ומורכבות היו ארבעת המכשולים העיקריים שאיתם התמודדו המנהלים.

בכל הקשור לאבטחה, חשוב לזכור שהיישומים כבר לא סטטיים וכבר לא מתחבאים בתוך הרשת של הארגון. גם היישומים וגם הנתונים שלהם נעים כל הזמן בין עננים. כדי להגן עליהם בצורה נכונה אין זה אפשרי לנקוט בגישה מסורתית. אפילו השמירה על עקרונות סייבר בסיסיים הופכת במצב כזה לצורכת זמן רב מדי ומפחיתה את הפוטנציאל להצלחה. בנוסף, חשוב לארגונים לדעת שהם שוכרים את האנשים הנכונים עם הידע הנכון, מאחר שמאגר הכישרונות מוגבל, בכל הקשור לענן.

מה על המנמ"רים לעשות?

כיצד מנמ"רים יכולים לנווט בין כל המכשולים האלה ולהבטיח שהארגונים שלהם מוגנים מכל ענן ומכל מכשיר? אני ממליץ על שישה צעדים:

  • לשמור על אבטחה מלאה, בלי קשר למקום היישום. דרושה מדיניות אבטחה חדשה, אבטחה משולבת. יש להתמקד לא ביישומים אלא במדיניות שמנהלת אותם.
  • לנהל את היישומים בעקביות, בנראות ובאוטומציה בסביבות ענן מרובות. צריך לענות על דרישות עסקיות ולא רק להתנהל לפי מה שהן מכתיבות.
  • להבטיח שהיישומים יוכלו לנוע מענן לענן ללא הפרעה. יש ליישם עקביות בתשתית ובתפעול.
  • להשתמש במערכת אחת של כלים ובמערכת אחת של סביבות שיאפשרו ניהול עקבי, פלטפורמה משותפת, הפחתת מורכבות והגברת נראות.
  • לקדם שיתוף פעולה בין המפתחים לתפעול. אם המפתחים והתפעול לא ישתפו פעולה, הסכנה היא שהארגון יפנה לגורמים חיצוניים, שיגבירו את סיכוני אבטחה.
  • להסמיך מפתחים לבנות וליישם יישומים בענן הציבורי. הימים שבהם לקח חודשים לבנות יישום עברו מהעולם. המשתמשים מצפים לחוויה מהירה ולכן, מפתחים זקוקים לפלטפורמה משותפת. העתיד של פיתוח היישומים הוא הקונטיינרים, מאחר שהם משפרים יעילות ומהירות ועונים על הדרישות העסקיות. כך, אנחנו רואים ארגונים רבים שמעדיפים קוברנטיס, כי זו פלטפורמה שמאפשרת גמישות מרבית.

הכותב הוא מנכ"ל VMware ישראל. הוא יפתח את אירוע vForum 2020 הישראלי, שייערך ב-1 לדצמבר. בכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יוצגו כל החידושים, ההכרזות והפתרונות החמים מכנס VMworld, וישתתפו בו מומחים מהחברה מהארץ ומהעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים