וואווי במלחמת הישרדות: מוכרת את מותג הטלפון שלה, הונור
מדובר בעסקה המוערכת ב-15 מיליארד דולר, שמגיעה לנוכח הסנקציות של הממשל האמריקני נגד החברה הסינית, אשר מסכנות את עסקי הניידים של הונור
חברת וואווי (Huawei) חתמה על עסקה עם חברת שישין (Zhixin New Information Technology) הסינית משנזן, למכירת כל הנכסים העסקיים הקשורים למותג הטלפונים הניידים הזולים שלה, הונור (Honor), כך על פי הצהרת החברה בנדון. בהצהרה לא נמסרו פרטיה הפיננסיים של העסקה, ואולם מקורות יודעי דבר טוענים שמדובר בעסקה בהיקף של 15 מיליארד דולר.
לא הרבה ידוע על החברה הרוכשת, ואולם סוכנות הידיעות Associated Press מתארת אותה כ"מפעל טכנולוגי שבבעלות ממשלת העיר שנזן שבדרום המדינה".
שינוי הבעלות לא ישפיע על כיוון הפיתוח של הונור, בהתבסס על הצהרה משותפת בין וואווי לבין הסוכנים והסוחרים של המותג הזול. בינתיים, ועד לאחר סיום הליך המכירה, וואווי לא "תחזיק בשום מניות ולא תהיה מעורבת בשום פעילות עסקית או קבלת החלטות בחברת הונור החדשה", צוין בהצהרה שבה נאמר גם כי "אנו מקווים שחברת הונור החדשה הזו תצא לדרך חדשה של כבוד עם בעלי המניות, השותפים והעובדים שלה".
מלחמת הישרדות לנוכח חרמות במערב
העסקה נועדה "להבטיח את הישרדותה של החברה", כך על פי ההצהרה, והיא צפויה לסייע למוכרי ולספקי מכשירי הונור השונים במהלך התקופה הקשה הנוכחית, שמקורה בעיקר בסנקציות שהטילו הנשיא האמריקני דונלד טראמפ וממשלו על החברה הסינית, בה הוא חושד מזה זמן רב בשיתוף פעולה עם הממשל הקומוניסטי בארץ מוצאה.
לפי התקשורת העולמית, בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה וואווי הכנסות של 671.3 מיליארד יואן (100.7 מיליארד דולר), שמסמלות עלייה של 9.9% לעומת אותה התקופה אשתקד, מאידך נרשמה ירידה בצמיחה בהיקף 24.4%, לעומת פרק הזמן המקביל בשנה שעברה.
וואווי עדכנה כי היא משווקת למעלה מ-70 מיליון יחידות של הונור מדי שנה, ולפיכך היה לה חשוב לאתר דרך בעבור הספקים והסוחרים של הונור לשרוד, למרות החרמות שחלות על מוצרי ענקית הטלפונים הסינית גם בארה"ב וגם במדינות אחרות.
יכולות 5G, בהן מתמחה וואווי, ספגו מאז ספטמבר מגבלות סחר אמריקניות, שכללו איסור על כל החברות שפועלות בארה"ב לספק רכיבים ותוכנות הקשורים לפיתוח יכולות אלו שלה. עם זאת, קוואלקום (Qualcomm) קיבלה רישיון מממשלת ארה"ב בשבוע שעבר למכור חלק ממוצריה ל-וואווי, כולל שבבי 4G, וכך גם חברות שבבים אמריקניות אחרות כמו AMD, אינטל (Intel) וסקייוורקס (Skyworks).
אלא שהונור, שנוסד לפני כשבע שנים, הוא מותג המיועד לחתך הרוכשים הבינוני והנמוך של וואווי, ובמקרה הספציפי – לשוק הנוער. מאז הקמתו הוא תפקד כיחידה עצמאית יחסית, תחת מותג האם וואווי, ואין לו כל חלק, כך על פי אנליסטים, במירוץ ה-5G הבינלאומי, שאת מעורבותה של וואווי בו מנסות מדינות מערב רבות למנוע, ושנמצא בליבת המאבק מול הענקית הסינית.
תגובות
(0)