פיקאצ'ו מרוצה: אורי גלר כבר לא "מכופף" יותר את נינטנדו

לפני 20 שנה החל גלר במאבק משפטי נגד ענקית המשחקים, בטענה כי הפרה זכויות יוצרים משום שהפוקימון העל חושי המכונה קדברה הוא ורסיה פארודית של דמותו ● כעת אמן החושים מבטל את האיסור לשימוש בדמות, ואפילו - מתנצל בפני הילדים

מוותר לנינטנדו. אורי גלר. צילום: וויקיפדיה

אורי גלר, אמן החושים והמנטליסט הישראלי המוכר בכל העולם, החליט באחרונה לבטל טענות שהוציא לפני 20 שנה בנוגע להפצת קלף הפוקימון של הדמות קדברה (Kadabra). גלר תבע בשנת 2000 את החברה בעלת זכויות היוצרים, נינטנדו (Nintendo), בטענה שלמעשה הפרה את זכויותיו כמותג, כשהשתמשה בדמות פוקימונית הנשענת, כך לטענתו, עליו.

"אני באמת מצטער על מה שעשיתי לפני 20 שנה", צייץ גלר בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו. "ילדים ומבוגרים, אני משחרר את האיסור. עכשיו הכל תלוי בנינטנדו, להחזיר את כרטיס קדברה פוקימון שלי. זה כנראה יהיה אחד הקלפים הנדירים ביותר עכשיו! הרבה אנרגיה ואהבה לכולם!"

דמות "אנטישמית" עם כפית ביד

"נינטנדו הפכה אותי לדמות פוקימונית מרושעת", אמר גלר בשנת 2000 וגרס כי "נינטנדו גנבה את זהותי באמצעות שמי ותמונת החתימה שלי", כהסבר לטענתו. אלא שגלר הוסיף וקבע בתביעה שלו כי קדברה בעל היכולות העל-טבעיות הוא דמות אנטישמית, שהכוכב אשר על מצחה מהווה אזכור לטלאי הצהוב מימי שואת היהודים, ושקווים שאיירו את בטנו ומזכירים את האות S מהווים אזכור לשם הכוחות הנאצים.

אמנם לדמות הפוקימון קדברה, מלבד שמה המרמז על יכולות הקסם שבהם ניחנה, יש "עיסוק" דומה לזה של גלר והיא אוחזת בידה תמיד כפית (ספק מכופפת), אך בית המשפט לא קיבל בזמנו את טענתו של גלר, ולא את דרישתו שנינטנדו תשלם לו כ-100 מיליון דולר כפיצוי – למרות זאת החברה נמנעה הלכה למעשה מלעשות שימוש נוסף בדמות השנויה במחלוקת לאורך השנים. 

באחרונה גילה המגזין הגיימר (The Gamer) שהסיבה מאחורי היעדרות קדברה ממשחק הקלפים הפופולקי של הפוקימונים, שנמשכה עד עכשיו, היא בעצם ה"שרירים" שעשה גלר, והעובדה שאולי לא הצליח לקבל פיצויים אבל בהחלט "כופף" את נינטנדו לעשות כרצונו ולהוציא את הקלף מהמחזור. ומאחר שקדברה הוא האבולוציה של הפוקימונים אברא ואלאקזאם, משחק הקלפים נדרש להכניס חוקים ופריטים מיוחדים כדי שהם ידלגו על התפתחותם הזו. עקב כך ערך המגזין ראיון בהתכתבות עם גלר, ומשם החל המצב להשתנות.

פוקימון עובר בימים אלה שלל הכרזות לקראת יום השנה ה-25 שלו, ובתקשורת העולמית כבר נחשף כי מתוכנן ייצור מסכות עם עיצובים של פוקימונים עליהם, וככל הנראה גם לשחרר דמויות נדירות בשם פוקימון דיימונד ופרל, כך שלחובבי הז'אנר יש בהחלט למה לצפות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים