למכירה, או להשכרה: ענן במצב מעולה באתר יד 2

שלומי אוטמזגין, סמנכ"ל הטכנווגיות של אתר המכירות, מתאר את האתגר במעבר לענן של AWS לאחר עבודה בת 14 שנים בחוות שרתים שונות

שלומי אוטמזגין, סמנכ"ל הטכנולוגיות של יד 2. צילום: אנטולי קרינצקי

"אנחנו עובדים עם חוות שרתים שונות כבר 14 שנים. במהלך השנים, כל הזמן התווספו לנו עוד ועוד שרתים, כדי שנוכל לענות על צרכי החברה. צמיחת החברה חייבה אותנו לבחון מחדש את יעילות תשתית המחשוב שבה נעשה שימוש עד כה, לצד הצורך להשיג שליטה טובה יותר בעלויות התחזוקה והניהול. המענה היה בענן", כך אמר שלומי אוטמזגין, סמנכ"ל הטכנולוגיות של יד 2.

עם גוויעת לוחות המודעות בעיתונות המודפסת, אתר יד 2 הפך למילה נרדפת לרכישה או פרסום של מוצרי יד שנייה. האתר הוקם ב-2005 ומדי יום מתפרסמות בו יותר מ-10,000 מודעות יד שנייה בקטגוריות שונות: כלי רכב, דירות, ריהוט, מוצרים לילדים, סמארטפונים ועוד. בכל יום יש לאתר 750 אלף כניסות. הגידול המתמשך בתעבורת האתר הוביל את אנשי ה-IT שלו להוסיף עוד ועוד שרתים, כדי להתמודד עם העומס הגובר. ההחלטה על המעבר משימוש בשרתים פיזיים לענן התקבלה כאשר ביד 2 הבינו שמעבר לענן יחסוך להם עלויות רבות על אחזקת חוות השרתים ובנוסף, יניב חוויית מוצר משופרת ומהירה יותר למבקרים ולמפרסמים.

כך השירותים השונים מסייעים ליד 2

"במשך שנים", אמר אוטמזגין, "השירותים שלנו נפרסו על פני מאות שרתים פיזיים בחוות שרתים. יד 2 היא חברה ותיקה, שהארכיטקטורה שלה תוכננה והוקמה לסביבת שרתים פיזיים ולא לסביבת הענן. אתגר נוסף היה בהתאמת האפליקציות שלנו, כך שאלה יוכלו ליהנות מכל יתרונות הענן. בשנה שעברה החלטנו לערוך בדיקה של כל החברות בשוק ובסיומה החלטנו לעבור לעבוד עם AWS. המעבר הזה אפשר לנו להוריד את עלויות התחזוקה ולנצל בצורה טובה יותר פתרונות בענן, דוגמת שירות בסיסי נתונים רלציוניים (RDS), שמאפשר לנו לנהל ולארגן את הנתונים שלנו, שמגיעים ממקורות שונים – בענן, ולהתאים אותו לדרישות המשתנות שלנו בצורה פשוטה. שירות נוסף, Auto Scaling, מאפשר לנו לבצע הגדלה והקטנה למערכת שלנו בצורה אוטומטית, במטרה לשמור על יציבות ועלות נמוכה".

לדבריו, "הסתייענו בקלאודזון ובצוות ה-DevOps הפנימי שלנו, והשתמשנו במתודולוגיה Refactoring migration, כדי לנצל את היתרונות המובנים של הענן. עם תמיכה בארכיטקטורת קלאוד נייטיב ועם הקוברנטיס של אמזון בנינו וניהלנו את האינטגרציה המתמשכת והאספקה המתמשכת (CI/CD) לניהול הקוד. זאת, בנוסף לביצוע הגירה מחוות שרתים פיזיות לסביבת AWS. התייעצנו בנוגע לדרישות האבטחה עבור כלים צד ג', שבהם אנחנו משתמשים".

עוד הוא ציין כי "אנחנו משתמשים בשירות Lambda כדי להריץ תהליכי חישוב במודל נטול שרתים (Serverless), מבלי שאנחנו צריכים לפקח על התהליכים או לנהל את השרתים. כמו כן, שירות Amazon EC2 מאפשר לנו לקבל יכולות מחשוב בצורה מאובטחת, וכן לנהל את השרתים ואת רכיבי הרשת הנוספים. אנחנו משתמשים גם בשירות האחסון S3, עבור שמירת מידע, אחזור שלו ואינטגרציה עם שירותים אחרים, וכן בשירות הפצת התכנים CloudFront".

לסיכום, אוטמזגין אמר כי "אנחנו רואים בפלטפורמת הענן של AWS תשתית לצמיחה עתידית, שתאפשר לנו להוסיף בקלות שירותים מתקדמים ללקוחות, כגון הצעות ייחודיות ומותאמות אישית. הענן מאפשר לנו להתמקד בעסקי הליבה שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים