אמזון התנצלה על התקלה שהשביתה חצי עולם בשבוע שעבר
יחידת שירותי הענן של החברה, AWS, חוותה כשלים בתפקוד שרתיה, מה שהביא לכך שאינספור אפליקציות ואתרים מכל רחבי העולם, התלויים בשירות, חדלו מלפעול ● כעת הענקית מתנצלת ומפרטת את הנסיבות שהביאו לתוצאה החמורה
"תוספת קטנה יחסית של קיבולת", לשירות עיבוד הנתונים בזמן אמת של אמזון (Amazon), קינסיס (Kinesis), היא שגרמה להפסקה הנרחבת של שירותי AWS בשבוע שעבר, כך הודיעה הענקית מסיאטל בחלוף מספר ימים מהאירוע. החברה ציינה זאת בניתוח טכני מפורט שפרסמה באחרונה.
התוספת המדוברת, לטענת אמזון, היא ש"גרמה לכל השרתים בצי לחרוג ממספר השרשורים המקסימלי שמאפשרת תצורת מערכת הפעלה", כך נאמר בהודעת החברה, וכהסבר לאינספור הבעיות שנוצרו, ואשר "הורידו" אלפי אתרים ושירותים מהאוויר וניטרלו את פעולתם.
ב-AWS הסבירו בהרחבה רבה את הסיבה להפסקת השירות הנרחבת שאירעה לפנות בוקרו של יום ה' שעבר, ושהשפיעה על אלפי שירותים מקוונים של צד שלישי במשך מספר שעות. בעוד שעשרות שירותי AWS הושפעו, ולפי דיווחי גולשים בכל רחבי תבל, לדברי החברה ההפסקה התרחשה פיזית באזור צפון וירג'יניה, ארה"ב.
קינסיס משמש מפתחים, כמו גם שירותי AWS אחרים כמו CloudWatch ו-Cognito authentication, כדי ללכוד זרמים של נתונים ו-ווידיאו ולהפעילם באמצעות פלטפורמות לימוד מכונה של AWS.
התנצלות והבטחה להפקת לקחים
כאמור, בין האפליקציות והאתרים שחדלו לפעול בלילה שבין יום ד' ל-ה' שעבר (לפי שעון ישראל) נמצאו למשל שירות הזרמות המוזיקה של ספוטיפיי (Spotify), שירותי התוכנה של אדובי (Adobe) – שניהם מאוד פופולריים בארץ, ואולם האירוע לא ממש הורגש על ידי משתמשיהם פה, עקב התרחשותו בלילה. כמו כן נפגעו ושירותים כמו אלו של חברת הסטרימרים האמריקנית רוקו (Roku), או של שירות התשלומים סקוור (Square), הנפוצים מאוד בשימוש בחו"ל. גם אתרי חדשות מוכרים מכל רחבי ארצות הברית – כולל Fox, CNN, ABC, NBC, CBS ואינספור עיתונים מודפסים הושפעו מהפסקת פעילות שרתי AWS ופעילותם נפגעה. אפילו הפעילות התקינה של אתר הוושיגטון פוסט (The Washington Post) שבבעלות מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, נפגעה.
במהלך התקלה, באופן מאוד תמוה, דף AWS בטוויטר לא צייץ, עדכן או התייחס בכלל לאירוע הדרמטי. גם האתרים המוקדשים לדיווחים לעיתונות של ענן אמזון, ה-Press center של הענקית מסיאטל, לא עודכנו כלל אודות התקלה המשמעותית כל כך, ורק אתר אמזון סיפק דיווח למאות המיליונים שהתקלה פגעה ביכולתם לבצע משימות שבשגרה ממש.
כעת מגיעה ההתנצלות של ענקית הטכנולוגיה.
"בטווח הקצר מאוד, נעבור לשרתי מעבד וזיכרון גדולים יותר, ונפחית את מספר השרתים הכולל, ומכאן, את האשכולות הנדרשים על ידי כל שרת בכדי לתקשר ברחבי הצי", הסבירה החברה את הלקחים שלמדה מהאירוע החמור. בנוסף אמזון התנצלה ואמרה שהיא תשתמש במה שלמדה מהמקרה כדי לשפר עוד יותר את מהימנותה: "למרות שאנו גאים ברקורד הארוך שלנו לזמינותנו עם אמזון קינסיס, אנו יודעים עד כמה שירות זה, ושירותי AWS האחרים שהושפעו, הם קריטיים ללקוחות שלנו, ליישומים שלהם ולמשתמשי הקצה, והעסקים שלהם. אנו נעשה כל שביכולתנו ללמוד מהאירוע הזה ונשתמש בו בכדי לשפר את זמינותנו עוד יותר", הבטיחה הענקית.
תגובות
(0)