מקור: Airbnb מתכננת להעלות את שוויה בהנפקה ל-42 מיליארד ד'
ההנפקה של יום ה' הקרוב היא אחת הגדולות והמצופות בשוק המניות בארה"ב השנה, אבל כעת אולי תהיה אפילו גדולה יותר, אם אכן מחיר המנייה יעלה וינוע בין 56-60 דולר ליחידה, כפי שדיווח מקור יודע דבר
ענקית שיתופי הדירות והבתים, Airbnb, שאמורה לצאת בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) ביום ה' השבוע, תעלה משמעותית את שוויה בהנפקה, ותעריך את הקבוצה בכ-42 מיליארד דולר, כך דיווח אתמול (א') הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). הקבוצה צפויה להכריז על טווח מחירים שבין 56-60 דולר למנייה, במקום התכנון המקורי שעמד על 44-50 דולרים ליחידה, כך נכתב בדיווח בהתבסס על דיווח של מקור אנונימי שמכיר את ההליך.
העידן הנוכחי, בו תיירות אינה תחום משגשג או כזה שבכלל זוכה לביקוש כלשהו, לא מרתיע את החברה. כפי שנודע בנובמבר, פלטפורמת השכרת דירות הנופש שעברה כמה חודשים קשים מאז תחילת מגיפת הקורונה, החליטה להיכנס בכל זאת לבורסה. החברה אמרה כי ההנפקה הציבורית הראשונית שלה תכלול 51.9 מיליון מניות, וכי הקבוצה תונפק ביום ה' ותירשם בפלטפורמת הבורסה לנאסד"ק תחת הסמל 'ABNB'.
Airbnb לא הגיבה לתקשורת בנוגע לדיווחים החדשים.
תיאבון גדול של משקיעים לחדי קרן חדשים
כהסבר לבחירה להיכנס לוול סטריט דווקא כעת כתבה החברה במסמכי ההנפקה ששלחה כי "בתחילת 2020, עקב הפגיעה של הקורונה בענף התיירות, הפעילות שלנו ירדה באופן ניכר. אבל אחרי חודשיים, המודל העסקי שלנו הביא להתחלה של צמיחה בחזרה, אפילו עם מגבלות עולמיות על ענף התיירות, והפגין את השרידות שלו". לדבריה, "אנחנו מאמינים שהגבולות שבין התיירות לחיים מיטשטשים, והמגפה העולמית הגדילה את היכולת לחיות בכל מקום".
ואולם אולי הדברים נעוצים גם במצב הכללי של הבורסה לניירות ערך בניו יורק כיום. וול סטריט קבעה שיאים חדשים בשבועיים האחרונים, כאשר הדאו ג'ונס ונאסד"ק נסגרו בסוף השבוע (ו') בשיאי כל הזמנים. Airbnb סומכת ככל הנראה לקראת ה-IPO שלה על התיאבון של משקיעי וול סטריט והתלהבותם מהנפקות של חדי קרן חדשים.
יצוין כי לביקוש זה ממש תנסה לענות ממש יום לפניה החברה המספקת שירות משלוחי אוכל, דור-דאש (DoorDash), שתונפק אף היא בבורסה השבוע. יצוין כי גם במקרה זה הסטארט-אפ העלה את טווח מחירי ההנפקה שלו, ל-90-95 דולר למנייה, לעומת 75-85 הדולר ליחידה, שתוכננו קודם לכן, ולפיכך להערכת שווי של יותר מ-30 מיליארד דולר, כך נודע ביום ו' האחרון. ואולם במקרה של DoorDash יש יותר היגיון – החברה משגשגת בשל הגבלות התנועה שמכתיב נגיף הקורונה, ולא כפי שקורה בתחום התיירות בו מככבת Airbnb.
תגובות
(0)