אפל TV+: טים קוק ביטל סדרה על בלוג רכילות שהוציא אותו מהארון

גוקר - בלוג רכילות מרושע למדי ודומיננטי שפעל מניו יורק בין השנים 2003 ל-2016 - היה ידוע בהפצת שמועות ותכנים שערורייתיים, ובין היתר עשה "אאוטינג" כפוי למנכ"ל אפל ● כעת קוק סירב להמשיך בתכניות להפיק סדרה אודותיו

דורש מהעובדים לחזור לעבודה במשרד שלושה ימים בשבוע. מנכ"ל אפל, טים קוק.

אפל TV+ שינתה באחרונה תכניות באופן מפתיע – למרות הכנות שכבר החלו, שירות הסטרימינג והתכנים של הענקית אפל (Apple) לא צפוי להוציא סדרה בשם Scraper, שעניינה בלוג הרכילות המפורסם גוקר (Gawker), שמאחוריו עמדה קבוצת תקשורת אמריקנית שהפכה שערוריות למומחיות שלה. על פי הניו יורק טיימס (New York Times), מי שעומד מאחורי הביטול הזה הוא לא אחר מאשר מנכ"ל אפל, טים קוק.

על פי הדיווחים, מנכ"ל אפל שלח דוא"ל לאנשי ההפקה של Scraper, שכבר כתבו כמה פרקים עבור שירות ההזרמות אפל TV+, ובו הביע את תדהמתו מהפקת הסדרה אודות גוקר, כמו גם את סלידתו מקבוצת התקשורת הוותיקה הזו.

גוקר היה בלוג אמריקני, שנוסד בשנת 2003 על ידי ניק דנטון ואליזבת ספירס ופעל מניו יורק. האתר התמקד בסלבריטאים ובתעשיית התקשורת' והציג עצמו כ"מקור לחדשות התקשורת והרכילות היומיומיות במנהטן". לפי נתוני SimilarWeb, גוקר התגאה ביותר מ-23 מיליון ביקורים בחודש, נכון לשנת 2015, משמע – זכה להצלחה גדולה.

ואולם, גוקר ספג תמידית ביקורת על פרסום סרטונים, קטעי תקשורת ותכנים אחרים שפגעו בזכויות יוצרים או בפרטיות בעליהם, או שהושגו שלא כדין. הפרשה שקברה לבסוף את גוקר היא בדיוק אחת כזו – עקב פרסום קלטת מין של מתאבק ה-WWF האלק הוגאן, האתר והקבוצה שמאחוריו, Gawker Media, נתבעו ובית המשפט קבע להם עונש עתק של 140 מיליון דולר. ביוני 2016 הודיע גוקר על פשיטת רגל כתוצאה ישירה מהנזק הכספי שגרמה לו התביעה של הוגאן. באוגוסט 2016 הודיעה גוקר מדיה כי בלוג הדגל שלה, gawker.com, מפסיק את פעילותו, בזמן שאתרי האינטרנט האחרים שלה לא הושפעו, והמשיכו להיות מנוהלים על ידי יוניוויז'ן. ביולי 2018, בריאן גולדברג, הבעלים של Bustle ו-Elite Daily, רכש את Gawker.com במכירה הפומבית של פשיטת הרגל, בפחות מ-1.5 מיליון דולר.

למה הבוס של ענקית ה-iPhone ביטל את הפרויקט?

לאפל, וגם לקוק באופן אישי, היו מספר "תקריות" עם גוקר כששיאן ב-2010, כאשר גיזמודו (Gizmodo) – אתר השייך לקבוצה – חשף את ה-iPhone 4 חודשיים בטרם השקתו הרשמית, וזאת לאחר ששילם 5,000 דולר כדי להחזיק בדגם שעובד של החברה שכח בטעות בבר בו בילה.

אבל ברמה האישית, גוקר הפיץ שמועות אודות ההומוסקסואליות של ​​קוק ב-2008 והגדיר אותו ללא בושה כ"אמריקני הגאה החזק ביותר" בשנת 2011 ועשה זאת שלוש שנים בטרם החלטתו של קוק לצאת מהארון בפומבי.

סגר חשבון עם גוקר. פיטר ת'יל, טייקון היי-טק שהוצא בכוח מהארון גם הוא על ידי הבלוג. צילום: וויקיפדיה

סגר חשבון עם גוקר. פיטר ת'יל, טייקון היי-טק שהוצא בכוח מהארון גם הוא על ידי הבלוג. צילום: וויקיפדיה

נזכיר כי לגוקר יש עוד אויב מושבע שהוא בכיר בתחום הטכנולוגיה – פיטר ת'יל, מיליארדר וטייקון מפורסם, ומי שייסד את פייפאל (PayPal) והשקיע בפייסבוק (Facebook|) בתחילת דרכה.

ב-2016 התברר שת'יל הוא למעשה מי שמימן את תביעתו של המתאבק הוגאן, ושתי תביעות נוספות נגד גוקר מדיה, מה שהוביל לפשיטת הרגל של החברה ולמכירת מרבית נכסיה. במהלך הזה ת'יל כנראה חיסל חשבונות עם האתר, שכבר ב-2007 הוציא גם אותו, ממש כמו את קוק, מהארון באופן לא הוגן, בדיווח שפגע בפרטיותו.

יצוין כי המהלך של קוק, שצינזר למעשה תוכן של שירות ההזרמות של אפל רק מסיבותיו האישיות, זוכה לביקורת בתקשורת ובתעשיית התכנים לטלוויזיה. מרבית המבקרים מצביעים על כך שהשליטה של דמויות יחידות בתעשייה, כמו קוק המנכ"ל באפל, מוגזמת. הטיימס עצמו טוען בכתבתו כי: "כעת, מהקבר, גוקר מגלה מציאות אחרת בעידן זה של איחוד תקשורת: שהמנכ"ל של אחת החברות הגדולות בעולם, שמעיד בפני הקונגרס ומנהל משא ומתן עם סין, מחליט גם אלו תכניות טלוויזיה ייצרו".

הטיימס עדכן כי דובר אפל, טום נומייר, סירב להגיב לדיווחים אודות התערבות קוק בהחלטה להפסקת העבודה על התכנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים