חנוכייה לי יש

לרגל ציון שעת הקוד העולמית בישראל, 15,000 ילדים בני 10 ויותר ב-120 בתי ספר ברחבי הארץ כתבו קוד ליצירת חנוכיות דיגיטלית באמצעות קוד פלוס של מטח

חנוכייה מתוך תוכנית קוד פלוס, מטח

אירועי שעת הקוד שהתקיימו לפי חג החנוכה נחתמו במטח, המרכז לטכנולוגיה חינוכית, עם סיום פרויקט כתיבת קוד לחנוכיות דיגיטליות עם התוכנית קוד פלוס, שבמסגרתו השתתפו יותר מ-15,000 תלמידים בכ-120 בתי ספר ברחבי הארץ ביצירה עצמאית של חנוכייה.

המהלך ציין  את אירועי שעת הקוד העולמי, המעודדים ילדים בכל רחבי העולם להתנסות בשעה אחת של תִכנות וכתיבת קוד. תוכנית קוד פלוס מאפשרת לילדים בכיתות ד' עד ו', ברמות למידה שונות, ובכלל זה ילדים עם צרכים מיוחדים, לעמוד במשימות תכנות באמצעות סקראץ' – שפת בלוקים ידידותית וקלה להבנה, שלב אחרי שלב. בחלק ממוקדי התוכנית ההדרכה התבצעה באמצעות סטודנטים למדעי המחשב במסגרת חונכות פר"ח.

סימונה הולשטיין, ראש צוות מדעי המחשב, מטח, ציינה, כי  "אוריינות דיגיטלית היא לא מקצוע העתיד, אלא צו היום והשעה. היא נדרשת בכל תחומי הלמידה והחיים, אך עד שתהפוך למקצוע ליבה אנו במטח יחד עם משרד החינוך מקדמים אותה באמצעות הכלים העומדים לרשותנו. אנו רואים שיותר ויותר ילדים בכיתות ד' עד ו' נחשפים לעולמות התכנות, ובכך הם עושים צעד ראשון וחשוב להיכרות עם האקוסיסטם הטכנולוגי".

ג'יהאן בוטו, מורה בביה"ס רעים בשמשית: "הילדים התלהבו מהפעילות, נהנו ממנה מאוד ושלחו את הברכה להורים ששיבחו את היצירה. כמורה, אהבתי את הרעיון שכל ילד יכין ברכה דיגיטלית ומקורית ויעביר אותה להורים, למשפחה ולחברים. כולם הביעו התלהבות והתרגשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים