מקס ביצעה פרויקט פיתוח תשלומים בנייד בהשקעה של חמישה מיליון ש'
תשלום עם MAX בנייד מאפשר ללקוחות לשלם באשראי ללא מגע, באמצעות הצמדת הטלפון החכם למסוף ● מטריקס דיגיטל השלימה את פיתוח האפליקציה בזמן שיא של שלושה חודשים וזו עלתה לאוויר לאחרונה וכבר נהנית מקצב הורדה ושימוש גבוהים
במסגרת המעבר של כל המסופים בארץ לתקן EMV, החלה חברת מקס (MAX) ביצירת פתרון תשלום באשראי contact-less למחזיקי טלפונים עם מערכות הפעלה אנדרואיד. האפליקציה החדשה בפיתוחה של מטריקס (Matrix) מאפשרת לכל משתמשי MAX בעלי כרטיסים חוץ בנקאיים, שברשותם מכשיר אנדרואיד, לבצע תשלומים בבתי עסק באמצעות הטלפון החכם. הפעולה נעשית ללא מגע, ובאופן פשוט וידידותי. הפרויקט ארך שלושה חודשים בלבד, ונעשה כולו מרחוק, כאשר האפליקציה עלתה רשמית לאוויר בחודש ספטמבר לאחר ביצועי בדיקות אחרונות. עלות הפרויקט כולו מוערכת במעל 5 מיליון שקל, ומלבד מטריקס השתתפו בו צוותים מקצועיים פנימיים נוספים של חברת מקס.
הטכנולוגיה שבאמצעותה התשלום מתבצע מבוססת על רכיב ה-NFC הקיים ברוב מכשירי האנדרואיד המתקדמים, ומאפשר תקשורת בין רכיב ה-HCE בטלפון הנייד למסוף שבקופה.
לפי מקס, "צורת התשלום החדשה תקצר את זמן ההמתנה בתור בבתי עסק, ותאפשר נוחות מרבית לצרכנים, שיוכלו כעת להשאיר את הארנק בבית. זאת, לצד ביטחון והגנה מלאים – בדיוק כמו בכרטיס אשראי פיזי, ותוך יכולת ביצוע פעולות תשלום מורכבות".
בין השאר, האפליקציה של מקס מאפשרת למשתמשים לנהל את כרטיסי האשראי שלהם, לבדוק את מצב החשבון, לבדוק פירוט חיובים ותשלומים עתידיים, לנהל תקציב, לבחור הטבות, לחסום כרטיס אשראי, לשנות מועד חיוב, להמיר נקודות לגיפט קארד, לבצע העברות P2P, לקבל שירות לקוחות, וכעת – גם לשלם באמצעות הטלפון.
תשלום ללא אמגע הנדש במיוחד בתקופת הקורונה
אחד היתרונות המשמעותיים בתשלום בטלפון הנייד היא היכולת לשלם כל סכום ללא צורך בהקלדת הקוד הסודי וללא מסירת כרטיס אשראי לגורם זר, נושא המקבל חשיבות יתר בתקופת הקורונה. האפליקציה מבוססת על תקן בינלאומי ומאפשרת תשלום בנייד גם בחו"ל. עיצוב האפליקציה נעשה על ידי חברת Design It.
אביב סנסל, מנהל תחום דיגיטל באגף מערכות מידע במקס, אמר: "בעקבות המעבר לתקן EMV בארץ, שיאפשר ביצוע תשלומים פיזיים ללא מגע במגוון רחב של בתי עסק, הוחלט במקס לצאת לפרויקט על מנת לקדם את הנושא. הפרויקט היה בתכנון כבר זמן מה, אך הקורונה האיצה מאוד את התכנון והפיתוח. מדובר בפתרון שהוא גם מתקדם טכנולוגית וגם פותר בעיה קריטית עבור הצרכנים בתקופה זאת: העברת כרטיסי אשראי מהקונה למוכר. משתמשי אנדרואיד מהווים 75% מכלל לקוחות מקס ואנחנו שמחים לקחת אותם צעד קדימה בכל הקשור לחוויית הקנייה שלהם".
ליאור יצחק, Product Owner Mobile במטריקס דיגיטל, אמר: "עם החלטת החברה לצאת לפרויקט עמדנו בפני אתגר לממש בלוח זמנים צפוף מאוד פרויקט אסטרטגי עם מורכבות טכנולוגית המשלב פיתוח מובייל, הטמעת מוצר צד שלישי, אינטגרציה עם חברת ויזה ומסטרקארד ודרישות אבטחת מידע גבוהות ביותר. באמצעות תכנון דקדקני של התכולה, הזמן והסיכונים, מעבר לעבודה מאומצת מהבית גם בסופי שבוע וגיוס מהיר של כוח אדם איכותי, הצלחנו למקסם את התפוקה ולסיים את הפיתוח בזמן קצר ביותר. בנוסף למורכבות הטכנולוגית, נוסף מימד של העבודה מרחוק עקב אילוצי הקורונה, דבר שלא היה מקובל בגופים פיננסיים. עמדנו בפני אתגר זה ואף מצאנו בו יתרון, לצד עמידת הצוות גם בכל האתגרים הנוספים שעמדו בפניו. אני שמח שהייתה לנו הזכות לממש פרויקט חדשני מסוג זה ולהיות חלוצים בתחום".
יפה מאוד רק בבקשה לדייק - בארץ ישראכרט היו חלוצים