מיקרוסופט וגוגל, מאחוריכן: זום תשיק כנראה שירות מייל ויומן ב-2021

היא ניצחה את כולם בשנת הקורונה עם שירות מפגשי ו-ועידות הווידיאו שלה, אבל בשנה הקרובה זום עתידה גם לנסות את כוחה עם אפליקציית דואר אלקטרוני ולוח שנה, שמן הסתם תסתנכרן לשירות הליבה שלה, ובהחלט יכולה לאיים על ענקיות הטק המתחרות

בין אם נרצה בכך או לא, הזום ימשיך להיות כלי ללמידה מרחוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

אם ב-2019 רבים לא הכירו אותה, כיום שמה של זום (Zoom) כבר בפי כל, והמפגשים אונליין ששירות ועידות ושיחות הווידיאו סיפק ומספק לעולם כדי לגשר על הריחוק החברתי בעיתות קורונה בהחלט נכנסו להיסטוריה. אבל כעת החברה שעומדת מאחורי זום מחפשת להתרחב מעבר לשיחות וידיאו, ולפי דיווחים אחרונים היא עשויה להפעיל שירות מייל ואפליקציית לוח שנה, כדי להתחרות בגוגל (Google) ובמיקרוסופט (Microsoft). 

מדיווח חדש ב-The Information ניתן ללמוד ש-זום כבר החלה לפתח את שירות המייל, וכי היא עשויה להתחיל בבדיקתו בשנה הבאה, שכבר נמצאת ממש מעבר לפינה. לא ידוע אם זום החלה בפיתוח שירות היומן.

על ידי התרחבות מעבר לשירות שיחות הווידאו המגה-פופולרי שלה, זום רוצה ככל הנראה להיות מסוגלת לשמור על הצלחתה, ועל המשתמשים הרבים שהורגלו לפנות אליה, לזמנים שבהם המגיפה תשכך (אולי בזכות החיסונים), ולרגע שבו אנשים יחזרו למשרדים וכבר לא יזדקקו לוועידות ופגישות וירטואליות בנפח שאליו הם נדרשים בימים שבהם סגרים רודפים זה אחרי משנהו ולא מאפשרים חזרה לשגרה, כמו היום.

כבר הפכו לשירותים הקבועים של רובנו. אאוטלוק ו/או ג'ימייל. צילום מסך טלפון נייד

כבר הפכו לשירותים הקבועים של רובנו. אאוטלוק ו/או ג'ימייל. צילום מסך טלפון נייד

יצוין כי המתחרות הגדולות של זום, ענקיות הטכנולוגיה גוגל ומיקרוסופט, מספקות שירותי ועידת וידיאו כחלק מאפליקציות ארגוניות רחבות יותר. שתי החברות הללו מציעות מוצרי מייל ולוח שנה, ולכן אך הגיוני שזום המתפתחת תציע גם היא שירותים דומים משלה, שכמובן יכולים להסתנכרן גם לשירות הליבה שלה ולסייע בתיאום מפגשי וישיבות אונליין ביתר קלות ונוחות.

לפי הדיווח של The Information, ישנן אינדיקציות המצביעות על כך שזום מבקשת ליצור חבילת אפליקציות ארגונית שלמה. לדוגמה, החברה פרסמה מודעות דרושים בה היא מחפשת אנשים שיעזרו ליצור "תכונות צ'אט מלהיבות".

כך או כך, מסקרן יהיה לבחון האם זום בכלל מסוגלת להעביר אליה בהצלחה משתמשים שרגילים לג'ימייל (Gmail) או לאאוטלוק (Outlook) שלהם. כדאי לזכור שמקומות עבודה רבים בחרו בפלטפורמות של גוגל ומיקרוסופט כשירותי המייל והיומן הקבועים שלהם, שמיליארדים מורגלים בשימוש בהם ברחבי העולם. שינוי של אלו משמעו שינוי כתובות המייל' ומהמהלך הזה יש רבים שנרתעים כשעולה השיקול לעבור לספק אחר של שירות דואר אלקטרוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים