נשים ומחשבים: לילך בן יצחק, וריפון

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: לילך בן יצחק, מפתחת ב-וריפון

לילך בן יצחק, מפתחת בווריפון. צילום: אמיר בן חיים

שם ותפקיד: לילך בן יצחק, מהנסגת בדיקות איכות לאוטומציה.

ותק בתפקיד: 13 שנים בתפקידי QA. שמונה חודשים בחטיבת הפיתוח של וריפון (Verifone). גויסתי ונקלטתי בהצלחה לחברה באפריל 2020, בשלהי הסגר השני.

תפקידים קודמים: מפתחת בדיקות אוטומטיות באמדוקס, מבצעת בדיקות ידניות בחברת STMS.

השכלה ושירות צבאי:  בעלת תעודת הנדסאית תוכנה ממכללת תל אביב, תואר ראשון (BA) בערבית שפה וספרות מאוני' בר אילן. ביצעתי שירות לאומי בבית הדין לעבודה בתל אביב.

משפחה: נשואה, אימא לעילי (13) רועי (10) ונועה (7).

‪‪ מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

עולם ההיי-טק והמחשבים היה מאז ומתמיד הצד החזק שלי, אין ספק כי תחום ההיי-טק מאוד אטרקטיבי, הן מבחינת התנאים והשכר והן מבחינת החומר האנושי המצוין שפוגשים בעבודה. אני מרגישה היום כי ההצטרפות לחברת וריפון ממשיכה ומפתחת את החשיבה והמקצועיות שלי, מעודדת ליצירתיות וגורמת לי לסיפוק

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

על אף הירידה שמדברים עליה בשנים האחרונות, אני חושבת שיש עדיין אפליה בתעשייה גם אם לא נחשפתי אליה בעצמי. לדעתי דווקא בתקופת הקורונה ניתן לראות את הארגונים השונים מבינים ומכילים יותר את הצרכים השונים, בעיקר של הנשים. אם בעבר הייתה חשיבות גבוהה לנוכחות העובדים במשרדים, בתקופה זו העבודה מהבית מקילה מאוד על ההתנהלות היומיומית באיזון המורכב שבין עבודה – משפחה – בית.

התחלתי לעבוד ב-וריפון לפני כשמונה חודשים, ממש עם פרוץ המגיפה, התקבלתי ונקלטתי לחברה בהצלחה מרובה על אף הסגר במדינה והמצב הלא ידוע. ועל אף העבודה מהבית ועם כל האתגרים הכרוכים בכך, בעיקר בתקופת קליטה וחפיפה, גיליתי שב-וריפון מאפשרים לי לשלוט בלו"ז שלי, ללמוד דברים חדשים ולאזן בין הבית לעבודה – מה שגורם לי לתת מעצמי אפילו יותר. כיף להיות חלק מארגון שדוגל בחיי איזון בין עבודה לבית.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא נתקלתי באופן אישי באפליה, אבל אני חשופה לסיפורים של נשים באמצעות המדיה וקבוצות של נשים בהיי-טק, וזה גם מה שגורם לי להבין שיש במגמת ירידה. אני רוצה להאמין שהכישורים והיכולות של עובדים, גברים ונשים כאחד, יהיו הגורם העיקרי להצלחתו של העובד. הסביבה שאני עובדת בה היום היא מגוונת ומגובשת, וכולם מקפידים על כבוד הדדי, ולכן אני לא מרגישה אפליה מכל סוג שהוא. אף על פי שאנו יחסית מעט נשים בצוות, השוויון המגדרי תורם לתחושת הנוחות וההפריה בעבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים