נטפליקס: עלייה בהכנסות, ירידה ברווח ויותר מ-200 מיליון מנויים

הירידה ברווח – בגלל חישובי מס ● חברת הסטרימינג עקפה את תחזיות האנליסטים בסעיף ההכנסות ופספסה אותן בסעיף הרווחיות

ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס. צילום: ויקיפדיה

רבעון מעורב לנטפליקס: חברת הסטרימינג סיימה את הרבעון האחרון של השנה עם זינוק בהכנסות, שעקפו את תחזיות האנליסטים, לצד ירידה ברווח הנקי, שנבעה מחישובי מס. אותה ירידה הביאה לכך שהחברה פספסה את התחזיות בסעיף זה. נתון בולט נוסף הוא שנטפליקס מדווחת כי חצתה, בפעם הראשונה, את המספר של 200 מיליון מנויים. המשקיעים היו מרוצים מהתוצאות והביאו לעלייה של 11% בשער המנייה שלה אמש (ג') במסחר שלאחר סגירת שערי וול-סטריט.

נטפליקס היא אחת החברות המרוויחות ביותר מהקורונה, עקב האילוץ להישאר יותר בבית. הדבר בא לידי ביטוי בתוצאות השנתיות: ההכנסות זינקו בתקופה זו ב-24.6% ל-25 מיליארד דולר, הרווח התפעולי קפץ ב-76% ל-4.6 מיליארד והרווח הנקי טיפס ב-47.8% ל-2.8 מיליארד.

המגמות ברבעון האחרון של השנה היו דומות למעט, כאמור, הרווח הנקי: אל מול גידול של 5% בהוצאות ל-5.7 מיליארד דולר, ההכנסות הרבעוניות של נטפליקס רשמו עלייה של 21.5% ל-6.6 מיליארד. במהלך הרבעון חלה עלייה בולטת בהכנסות מפרסומות: אלה זינקו ב-33% ל-8.5 מיליון דולר, בעוד שהצפי היה שהנתון יעמוד על 6.4 מיליון בלבד.

זינוק של יותר מפי שניים ברווח התפעולי

הגידול הנמוך יחסית בהוצאות הכלליות שיפר מאוד את הרווח התפעולי, שהוכפל ביותר מפי שניים – גידול של 108.1% – ל-954.2 מיליון דולר. לעומת זאת, הרווח הנקי ירד ב-7.6% ל-542.2 מיליון והרווח הנקי למניה קטן ב-8.5% ל-1.19 דולר, לעומת צפי אנליסטי של 1.28 דולר. ירידות אלה נבעו מכך שהחזר המס שקיבלה החברה מהרשויות צנח ב-92% לעומת הרבעון האחרון של 2019.

לאחר פרסום התוצאות פרסמה הנהלת נטפליקס מכתב לבעלי המניות שבו היא ציינה ש-"2020 הייתה שנה קשה לעולם כולו ואנחנו שמחים שהיה ביכולתנו לתרום משהו לשיפור מצב הרוח של הלקוחות שלנו, כמו גם להגדיל את הפעילות של החברה. במהלך הרבעון האחרון של השנה הוספנו 8.5 מיליון מינויים ובכל השנה – 37 מיליון, כך שיש לנו יותר מ-200 מיליון מנויים".

,

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים