אחרי סבב גיוס חמישי: ערכה של רדיט הוכפל ל-6 מיליארד דולר
הסבב האחרון, בו גייסה החברה יותר מ-250 מיליון דולר, כלל מימון מ"משקיעים קיימים וחדשים", כך הודיעה החברה, שבישרה גם על כוונתה לנצל את המומנטום שנוצר לצורך התרחבות בשירותיה למשתמשים, וכן למפרסמים
רדיט (Reddit) הודיעה כי גייסה יותר מ-250 מיליון דולר בסבב E האחרון שלה, שבהם תשתמש כדי לתדלק את השלב הבא בפיתוח הפלטפורמה. אחרי הסבב החמישי החברה הכפילה את שוויה, שעמד לפני שנה בדיוק על 3 מיליארד דולר וכעת הגיע ל-6 מיליארדים.
רדיט נוסדה לפני 16 שנים על ידי סטיב האפמן ואלקסיס אוהאניאן וגייסה עד כה כ-800 מיליון דולר, כולל סבב D בהובלת טנסנט (Tencent), שבו גוייסו 300 מיליון דולר, ושהתקיים בפברואר 2019. הסבב החמישי (E) כלל מימון מ"משקיעים קיימים וחדשים", ציינה רדיט בבלוג החברה, אליו העלתה פוסט בנדון.
בפוסט שבישר על הגיוס רדיט הוסיפה כי החברה הרגישה ש-"כעת זו ההזדמנות הנכונה לבצע השקעות אסטרטגיות ברדיט הכוללות וידיאו, פרסום, מוצרי צריכה והתרחבות לשווקים בינלאומיים".
נכון להיום יש לרדיט יותר מ-430 מיליון משתמשים, והיא רשת חברתית פעילה המתבססת על קבוצות המכונות SubReddits, ואשר עוסקות במגוון נושאים נרחב כמו חדשות, קולנוע, מוזיקה, ספרים, גיימיניג, כושר, מזון ועוד. יש הנוטים לאפיין אותה כרשת חברתית בה פעילות רבה מתבצעת על ידי שיתוף ממים. בפוסט האחרון החברה בישרה למעשה שהיא בוחנת עכשיו התרחבות, כדי לקדם את הרשת החברתית שלה.
רדיט הסבירה: "עשינו דרך ארוכה בשנים האחרונות על מנת להתמקד יותר בצרכים של מאות אלפי הקהילות המרכיבות את רדיט, וביצירת מרחבים עשירים בתכונות, בטוחים, ומרתקים, לשיחות משמעותיות עבור 50+ מיליון המשתמשים היומיים שלנו. המשכנו להרחיב את עסק הפרסום שלנו, שעומד כעת לספק ביצועים ומעורבות בנוסף למודעות למותג. המפרסמים הגיבו לטובה למאמצים שלנו ולאמיתות הקהילה ברדיט, עם הכנסות מפרסום ישיר שגדלו ב-90% ברבעון האחרון, משנה לשנה".
משתמשת גם כמקום מפגש סואן בו המשתתפים דנים במסחר במניות
רדיט נחשבה כמקום שבו חופש הביטוי של המשתמשים נרחב יחסית, ואולם היא הפכה את עסק הפרסום שלה למושך בהרבה בעבור המפרסמים אחרי שקבעה פרמטרים ברורים יותר לגבי מה שמקובל, מה עדיין נסבל, ומה פשוט לא יכול להישאר בפלטפורמה, מבחינת התוכן שהמשתמשים מעלים אליה.
המהלך הגדול ביותר של רדיט ל"ניקוי" השירuת הגיע ביוני אשתקד, כאשר החברה הודיעה על עדכון משמעותי למדיניותה סביב הפצת תכני שנאה. השינוי הזה הביא להסרת אלפי קבוצות שנויות מחלוקת במיוחד מהפלטפורמה, ובמקביל – לעליית נפח הפרסום. המהלך גם סייע לרדיט לשפר את בטיחות השירות, ולהמשיך להגדיל את מניין המשתמשים הפעילים בו.
באחרונה עלתה רדיט לכותרות עקב מהלכי הרצת מניות שיזמו דרכה משתמשיה הצעירים, כאקט נקמה גורמים המסורתיים השולטים בשוק ההון, ולצורכי רווחים אישיים כמובן. קבוצת הסאב-רדיט Wallstreetbets, הידועה גם בשם WSB, היא מקום מפגש סואן בו המשתתפים דנים במסחר במניות, ואף מתאמים ביניהם השקעות, כמו במקרה המפורסם של מניית גיימסטופ (GameStop). בעקבות ההרצה, ספגו קרנות הגידור שביצעו מכירה בחסר למניות החברה הפסדי עתק שנאמדים בכ-6 מיליארד דולר.
תגובות
(0)