גוגל מפתחת כלי נגד מעקב לאנדרואיד
בדומה לאפל, גם גוגל מפתחת כלי נגד מעקב למערכת ההפעלה הסלולרית שלה, אך לפי הדיווחים הפתרון שלה יהיה פחות מחמיר מזה של אפל, מתוך שאיפה לא להכעיס יותר מדי את שותפות הפרסום שלה ולא לפגוע בהכנסותיהן
גם גוגל (Google) מנסה לרצות את דרישות הפרטיות של המשתמשים, והיא מפתחת כלי נגד מעקב ל-Android, בדומה לזה שאפל (Apple) שילבה בגירסת מערכת ההפעלה המעודכנת שלה, כך דיווח אתר בלומברג.
לפי הדיווח, הפיתוח מצוי עדיין בשלבים הראשונים ובבדיקה למציאת השיטה להגבלת איסוף נתונים ומעקב חוצה אפליקציות למערכת הפעלה שלה, אם כי כוונתה למצוא פתרון פחות מחמיר מזה של אפל, כדי לא להכעיס יותר מדי את שותפות הפרסום שלה ולא לפגוע בהכנסותיהן.
כזכור, אפל שילבה במערכת ההפעלה שלה תכונת פרטיות לשקיפות מעקב באפליקציות, ודורשת מהמפתחים להציג למשתמשים אפשרות להתיר להם להסכים או לסרב לאיסוף נתונים מהמכשיר שלהם, המאפשרים למפרסמים לעקוב אחר פעילות המשתמש באפליקציות ובאתרים ולפרסם מודעות מטורגטות.
אפל הייתה אמורה להשיק את המדיניות החדשה במערכת ההפעלה iOS 14.0, אך החליטה לדחות את מועד ההשקה כדי לאפשר למפתחים זמן נוסף לערוך את השינויים המתאימים באפליקציות שלהם. כפי שניתן לצפות, לא כולם "התלהבו" מהיוזמה של אפל – הבולטת בהם היא פייסבוק (Facebook), שפתחה בקמפיין נגדה, בטענה שהיא תפגע בהכנסות מפרסום שלה ושל מפרסמים ומפתחים, ובאחרונה אף ניסתה להקדים תרופה למכה, והודיעה, כי תתחיל להפיץ למשתמשי iPhone בעולם הודעה על השימוש שהיא עושה בנתונים לצורך פרסום מותאם אישית, במטרה לשכנע אותם להסכים לשיתוף נתונים ולסייע לעסקים.
לפי המקורות המצוטטים בידיעה של בלומברג, גוגל עדיין לא דורשת מהמפתחים ליישם התראה למשתמשים להסכים למעקב נתונים כמו אפל. בנוסף, הם ציינו כי החברה כנראה תנסה למצוא פתרון דומה לזה שפועל בדפדפן Chrome, שנועד לבטל קוקיז של צד שלישי, אך עדיין מאפשר מודעות מטורגטות.
כאמור, הפתרון שגוגל מנסה למצוא נועד לאזן בין דרישות הפרטיות של הצרכנים מול האינטרסים הכלכליים של מפתחים ומפרסמים, כשגם מטרתה המוצהרת היא לתמוך בשותפות הפרסום שלה.
תגובות
(0)