בעקבות הקורונה: ההכנסות של פייבר זינקו ב-90%
החברה, שמציעה פלטפורמה לחיבור בין פרילנסרים לעסקים ולארגונים, רשמה עלייה בביקושים בתקופת הקורונה - וכתוצאה מכך גידול בהכנסות ● לעומת זאת, גם ההפסד הנקי הרבעוני גדל
לפניכם חברת היי-טק שאפשר לומר שהשיגה תוצאות עסקיות טובות ב-2020 לא למרות הקורונה, אלא בגללה: פייבר (Fiverr) רשמה זינוק של יותר מ-80% בשנה כולה ושל קרוב ל-90% ברבעון האחרון שלה, עקב העלייה החדה בביקושים לפלטפורמה שהיא מציעה, שמקשרת בין פרילנסרים לבין חברות וארגונים. הסיבה לעלייה מובנת: ההוצאה ההמונית של עובדים לחל"ת והעובדה שרבים מהם עדיין לא חזרו לעבודה הובילה רבים מהם לחפש מקורות הכנסה, שלא לומר פרנסה, חלופיים.
מהצד השלילי, גם הוצאות של פייבר רשמו עליות ניכרות – בכל זאת, מדובר בחברה חדשה יחסית, מה שהוביל לעלייה גם בהפסד הנקי הרבעוני.
מה מראים המספרים?
צלילה לנתונים מראה שההוצאות של פייבר זינקו במהלך הרבעון ב-58.67% ל-59.66 מיליון דולר, וההכנסות האמירו ב-89.2% ל-55.9 מיליון. למרות היחס החיובי, עליות בהוצאות המימון ובחבות המס הגדילו את ההפסד הנקי ב-8.6% ל-8.1 מיליון דולר. הרווח הנקי למניה נותר ללא שינוי – 23 סנט.
ההוצאות הגולמיות הרבעוניות זינקו ב-58.6% ל-9.7 מיליון דולר, הרווח הגולמי כמעט שהוכפל – הוא צמח ב-97.1% ל-46.2 מיליון – והרווח הגולמי השולי עמד על 82.64%. בסעיפי התפעוליים, ההוצאות רשמו זינוק של 58.7% לקרוב ל-50 מיליון דולר וההפסד צנח ב-53.3%.
בשנה כולה נרשמו מגמות שונות, לפחות בסעיף הרווחיות הנקייה: ההוצאות זינקו ב-41.95% ל-201.3 מיליון דולר, אך ההכנסות רשמו גידול כמעט כפול – של 82.5% – ל-189.5 מיליון. נתונים אלה השפיעו לטובה על סעיפי הרווחיות: ההפסד התפעולי השנתי של פייבר צנח ב-66% ל-11.8 מיליון דולר וזה הנקי – ב-55.8% ל-14.8 מיליון.
מיכה קאופמן, מנכ"ל פייבר, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "בעידן הקורונה והסגרים, השירותים שאנחנו נותנים לפרילנסרים קריטיים עבורם. 2020 הייתה שנה טובה עבורנו, ואנחנו ממשיכים את המומנטום אל תוך 2021".
תגובות
(0)