גוגל הסירה בשנת 2020 3.1 מיליארד מודעות בשל הפרת מדיניותה

ב"דו"ח בטיחות המודעות" השנתי שלה לשנת 2020 חשפה החברה את מאמציה למנוע שימוש זדוני בפלטפורמות המודעות שלה

תביעה חדשה עקב פגיעה בתחרות. גוגל

גוגל (google) הסירה בשנה שעברה 3.1 מיליארד מודעות בשל הפרת מדיניותה בהקשר למידע שגוי, לביטויי שנאה ולהונאות – כך חשפה החברה ב"דו"ח בטיחות המודעות" השנתי שלה לשנת 2020, שפרסמה בימים אלה.

מתוך המודעות האלה, 99 מיליון הוסרו בשל "אירועים רגישים", בהם ה-COVID-19 והבחירות לנשיאות ארה"ב.

כמו פלטפורמות חברתיות אחרות, גוגל מיהרה לחסום מודעות של מוצרים מבוקשים מיד בתחילת המגיפה במרץ שעבר, כמו חומרים לחיטוי ידיים, מסיכות ונייר טואלט, זאת במטרה לחסוך מן הצרכנים תשלום של מחירים מסופסרים.

לאור התמשכות משבר המגיפה, יצרה החברה מדיניות חדשה, האוסרת פרסום מודעות המאזכרות קונספירציות ומידע שגוי בנוגע ל-COVID 19. "ככל שלמדנו יותר על הנגיף, וככל שארגוני הבריאות פרסמו הנחיות חדשות, פיתחנו את אסטרטגיית האכיפה שלנו כדי לאפשר לספקי בריאות, לארגוני בריאות, לממשלות ולעסקים אמינים להציף עדכונים קריטיים ותוכן מהימן, ובתוך כך עדיין למנוע ניצול אופורטוניסטי", ציין סקוט ספנסר, סגן הנשיא לפרטיות ובטיחות מודעות בבלוג של החברה.

תחום נוסף שבו הגבירה גוגל את הפיקוח היה הבחירות לנשיאות ארה"ב, וכתוצאה מכך הפסיקה את פרסומן של יותר מחמישה מיליון מודעות הקשורות לבחירות, אימתה 5,400 מפרסמים וחסמה יותר משלושה מיליארד חיפושים הקשורים לבחירות כשהחל להתפשט מידע שגוי הנוגע לתוצאות הבחירות. "החלטנו להגביל את הפוטנציאל של המודעות להעצים את הבלבול בתקופה שלאחר הבחירות", ציין ספנסר.

עוד לפי הדו"ח, גוגל הגבילה בשנה שעברה 6.4 מיליארד מודעות, שלפי הערכתה היו "רגישות בהיבט חוקי ותרבותי". 550 מיליון מתוכן הפרו דרישות רגולטוריות, 80 מיליון מתוכן היו של מותגי אלכוהול. המודעות המוגבלות לא מוסרות מהפלטפורמה, אלא "מאופשרות על בסיס מוגבל", לפי הבלוג. "מודעות מוגבלות מאפשרות לנו להתאים את הגישה שלנו על בסיס גיאורגפי, חוקים מקומיים ותוכנית האישורים שלנו, כי שמודעות מאושרות מופפיעות רק היכן שהן הולמות, מאוסדרות וחוקיות", כתב ספנסר. "למשל, אנו דורשים מבתי מרקחת מקוונים להשלים תוכנית של אישורים, ורק לאחר מכן מציגים את המודעות שלהם במדינות שמותר למכור בהן תרופות מרשם".

בהיבט של פיקוח על תכנים, גוגל הוסיפה וגם עדכנה בשנת 2020 את כללי המדיניות שלה למפרסמים ולמו"לים, מה שהוביל להסרה של 1.3 מיליארד דפי מפרסמים בשנה האחרונה – לעומת 21 מיליון ב-2019.

מודעות שנחסמו או הוסרו בשנת 2020. מקור: מתוך "דו"ח בטיחות המודעות", גוגל

מודעות שנחסמו או הוסרו בשנת 2020. מקור: מתוך "דו"ח בטיחות המודעות", גוגל

החברה הפסיקה אחזור של מודעות ביותר מ-1.6 מיליון דומיינים, בהם 981 מיליון כתובות URL שהציגו תוכן מיני, 168 מיליון דפים שהוערכו כ"מסוכנים או מבזים", ועוד 114 מיליון דפים המקדמים כלי נשק.

עוד טיפלה גוגל בהונאות, וציינה כי הייתה עלייה של מפרסמים נוכלים, שניסו לקדם עסקים לא קיימים או הודעות הונאה. כדי לאתר התנהגויות מעין אלה השיקה החברה את התוכניות לאימות זהות המפרסמים ואת התוכנית לאימות עסקים.

כתוצאה מהשינויים הללו בכללי המדיניות, הגדילה החברה את מספר חשבונות המודעות שחסמה כתוצאה מהפרות ב-70% בשנה שעברה, מ-1 מיליון ליותר מ-1.7 מיליון. החברה חסמה או הסירה 867 מיליון מודעות מתחזות ועוד 101 מיליון מודעות בשל הפרת כללים של תיאור מסולף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים