יומיים בלבד לפני הבחירות: טיקטוק משיקה כלי למלחמה בפייק ניוז
החברה השיקה את Know the Facts לפני כחודש, אולם השקתו בישראל נדחתה כדי לבדוק שהוא "עובד כמו שצריך" ● הכלי מסמן תוכן לא אמיתי, או שיש חשד שהוא כזה, ומזהיר את המשתמשים מפני שיתופו ● כמו כן, החברה גייסה בודק עובדות מקומי
טיקטוק נוקטת היום (א') עוד צעד במלחמתה בפייק ניוז על גבי הפלטפורמה העברית שלה ומשיקה בישראל את הפיצ'ר Know the Facts, שמסמן תוכן שלא ניתן לאימות, לפחות לשיטתה. הפיצ'ר אף מציע למשתמשים לחשוב פעמיים לפני שיתוף של אותו תוכן. בנוסף, החברה גייסה בודק עובדות (Facts checker) לשוק המקומי, שיסקור את התוכן שעולה בפלטפורמה ושקשור לבחירות.
החברה נוקטת בצעדים הללו בישראל יומיים בלבד לפני הבחירות. העובדה הזאת מעט תמוהה, כולל נוכח הנימוק של טיקטוק – מהחברה נמסר שהיא הפעילה את הכלי בארץ כבר לפני יותר מחודש, יחד עם ההשקה העולמית, אולם אנשיה רצו לבדוק שהכול בו תקין לפני שהם מודיעים על השקתו בתפוצה רחבה. כך או כך, יש לפיצ'ר הזה חשיבות בפרט באירועים מתגלגלים כגון מערכות בחירות ומגפת הקורונה, שמלאים בספינים ובפייק ניוז, שכן המשתמשים יוכלו להבחין באמצעותו בתוכן שלא אומת ולהחליט האם הם חושבים שמדובר במידע אמיתי או לא.
מה קורה כשמשתמש מנסה לשתף סרטון לא מאומת?
עם הכלי החדש, כשבדיקת עובדות לגבי תוכן ספציפי מסתיימת בתוצאה לא חד משמעית, התוכן יסומן ולא יוכל להיות מוצג למשתמשים בפור יו – הפיד שהם רואים באפליקציה. בנוסף, יוצר הסרטון יקבל הודעה על כך שהולבש סימון על התוכן שלו, שמזהה אותו כתוכן שלא אומת. משתמש שינסה לשתף סרטון המסומן כלא מאומת ייתקל בהודעה שמציעה לו לשקול שוב את הצעד שהוא מתכוון לעשות, ורק אז להחליט האם הוא מבטל את השיתוף או משתף בכל זאת את התוכן.
כאמור, הפיצ'ר החדש הושק במקומות אחרים בעולם לפני מעל חודש, ובטיקטוק מדווחים שהוא הביא לירידה של 24% בקצב שיתוף הסרטונים ושל 7% במספר הלייקים שניתנים לתוכן לא מאומת.
בטיקטוק אומרים כי מדיניות החברה מאז ומעולם הייתה להסיר תוכן מטעה ודיסאינפורמציה. היא עושה זאת בעזרת שותפיה לבדיקת עובדות – PolitiFact, Lead Stories ו-SciVerify.
ג'ינה הרננדז, מנהלת מוצר בטיקטוק העולמית בתחומי האמון והבטיחות, אמרה כי "אנשים אוהבים לשתף סרטוני טיקטוק – בין אם בפלטפורמה שלנו ובין אם לפלטפורמות אחרות. אנחנו מקווים שהפיצ'ר החדש הזה יעזור למשתמשים שלנו להיות מודעים יותר לתוכן שהם משתפים. אותנטיות היא ערך עליון בקהילה שלנו, ולכן אנחנו לוקחים אחריות על המאבק בתוכן לא אותנטי או מטעה".
תגובות
(0)