פרטנר: שנה של ירידות כספיות – ועלייה בולטת במספר הלקוחות
ההכנסות קטנו ב-1.4% והרווח הנקי קטן ב-10.5% - כתוצאה מקפיצה בחבות המס ● 63 אלף מנויים הצטרפו ב-2020 למיזם הסיבים האופטיים של החברה והנתח שלה בשוק הסלולר גדל ל-27%
פרטנר מסכמת את 2020 עם ירידה קלה בהכנסות וקיטון ניכר יותר ברווח הנקי – בעיקר עקב עלייה בחבות המס; כך עולה מהדו"חות שהיא פרמה היום (ה'). בהתחשב בכך שהרווח התפעולי עלה ובכך שמדובר בשנת הקורונה, מדובר בביצועים לא רעים. זאת ועוד, החברה הציגה צמיחה יפה במצבת המנויים: 179 אלף לקוחות חדשים נוספו לבסיס מנויי הסלולר של פרטנר ונתח השוק שלה צמח בשנה החולפת מ-25% ל-27%; כ-63 אלף משקי בית חדשים הצטרפו במהלך השנה לפרטנר פייבר – תשתית הסיבים של החברה, ומספר המנויים על השירות עומד על יותר מ-150 אלף משקי בית; ו-44 אלף מנויים נוספו לפרטנר TV ובחברה מדווחים כי כ-75% מכ-234 אלף מנויי הטלוויזיה שלה מחוברים גם לשירותי האינטרנט שהיא מציעה.
יצוין כי פרטנר דיווחה רק על הנתונים השנתיים. עולה מהם שבמהלך 2020, ההוצאות הכלליות של החברה קטנו ב-1.9% ל-3.1 מיליארד שקלים וההכנסת ירדו ב-1.4% ל-3.2 מיליארד. חבות המס גדלה מאוד – מפחות ממיליון שקלים ב-2019 ל-10 מיליון בשנה החולפת, וזו הייתה אחת הסיבות לירידה של 10.5% ברווח הנקי ל-17 מיליון. הרווח הנקי למניה צנח ברבע ועמד על תשע אגורות.
נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות קטנו ב-1.6% ל-2.66 מיליארד שקלים, הרווח הגולמי ירד קלות – ב-0.4% – ל-525 מיליון, ההוצאות התפעוליות פחתו ב-2.5% ל-429 מיליון והרווח התפעולי רשם גידול יפה של 10.34% ל-96 מיליון.
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, אמר כי "בסיכום שנת הקורונה והמורכבות התפעולית שלה, הצליחה החברה לשמור על יציבות בהכנסות ולהציג רווח. ב-2020 נוספו לפרטנר מאות אלפי מנויים, שהצטרפו לשירותי החברה בסלולר, באינטרנט ובטלוויזיה. בשנה החולפת ביצענו את קפיצת המדרגה הגדולה ביותר של פרטנר בשוק האינטרנט, עם זינוק של 23% במספר המנויים מבוססי תשתית האינטרנט, שהסתכם ב-329 אלף בסוף השנה, כתוצאה מהצטרפות של עשרות אלפים לשירות הסיבים האופטיים פרטנר פייבר".
תגובות
(0)