ד"ר צ'ארלס גסצ'קי, ממייסדי אדובי וממציאי פורמט ה-PDF – מת

גסצ'קי ייסד את החברה יחד עם ג'ון וורנק ב-1982, ו-11 שנים מאוחר יותר השניים המציאו את פורמט ה-PDF, שהפך לנכס צאן ברזל טכנולוגי

ד"ר צ'ארלס גסצ'קי, ממייסדי אדובי ומממציאי ה-PDF. צילום: אתר אדובי

ד"ר צ'ארלס גסצ'קי, שהקים את אדובי יחד עם ג'ון וורנק ב-1982, ויחד עמו המציא את פורמט ה-PDF, מת בסוף השבוע בגיל 81.

אדובי בניצוחם של השניים הפכה לאחת ממעצמות התוכנה העולמיות, כשחלק מהפיתוחים שלהם היו לנכסי צאן ברזל בעולם יצירת התוכן ומעבר לו. די להזכיר בהקשר זה את Photoshop, את Illustrator ואת פורמט המסמך הנייד PDF (ר"ת Portable Document Format). המצאה זו, שיצאה לאוויר העולם ב-1993, פותחה בשפת PostScript, המשמשת לדפוס, ומטרתה הייתה לאפשר לעצב מסמך כך שייפתח בכל מערכת, חומרה ותוכנה, וייראה בדיוק כפי שעורך המסמך התכוון אליו – כולל גופנים, מדיה עשירה, תמונות ואפילו אפשרות לבצע פעולות אינטראקטיביות מסוימות, ולרבות הוספת חתימה דיגיטלית שניתנת לבדיקה ולאישור.

גסצ'קי עבד במרכז המחקר של זירוקס בפאלו אלטו יחד עם וורנק, לפני שהשניים נטשו אותה לטובת הקמת חברה משלהם. הוא שימש באדובי בשלל תפקידים עד פרישתו בשנת 2000. תשע שנים מאוחר יותר זכו גסצ'קי ו-וורנק במדליית הטכנולוגיה והחדשנות הלאומית מידי נשיא ארצות הברית דאז, ברק אובמה. גסצ'קי המשיך להיות בחבר המנהלים של אדובי עד 2020. הוא אף "זכה" להיחטף ב-1992 בידי צמד רעולי פנים, וניצל בזכות מעקב אחרי מי שאסף את דמי הכופר, על סך 650 אלף דולר.

חבריו ומשפחתו של גסצ'קי מספרים שלמרות הקריירה העשירה שלו, הוא ייחס את ההצלחה לתזמון נכון ולאלילת המזל.

בציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה כתבה אדובי כי "אנחנו עצובים מאוד לשתף שהמייסד במשותף האהוב שלנו, ד"ר צ'ארלס גסצ'קי, נפרד מאתנו. צ'אק היה גיבור ואדם שכה רבים מאתנו בעולם הטכנולוגיה הלכנו לאורו. הוא משאיר מורשת שלא ניתנת למחיקה על החברה ועל העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים