תוצאות טובות לאפל; עקפה את תחזיות האנליסטים
זינוק רבעוני של 65.5% במכירות האייפון ועליות בכל מוצרי החברה האחרים הביאו לצמיחה של 54% בהכנסות ל-90 מיליארד דולר - הרבה מעבר לתחזיות, שעמדו על 77.4 מיליארד ● הרווח הנקי רשם עלייה תלת ספרתית
אפל סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של שנתה הכספית עם עליות תלולות – הן בהכנסות והן ברווח הנקי; כך עולה מהדו"חות הכספיים שהיא פרסמה אמש (ד').
עם זאת, בחברה מודאגים שעקב ההשפעות המאוחרות של משבר הקורונה, שייתכן שיבואו לידי ביטוי בהאטה בייצור המוצרים שלה (בגלל בעיות באספקת תשומות הייצור), היא תספוג הפסד הכנסות של בין שלושה לארבע מיליארד דולר. אפל כמובן לא לבד בסיפור הזה, והדבר עלול להשפיע גם על התוצאות הכספיות העתידיות של חברות אחרות.
החברה הציגה ברבעון זינוק של 53.6% בהכנסות ל-89.6 מיליארד דולר. הן עקפו בסיבוב את תחזיות האנליסטים, שצפו לה הכנסות של 77.4 מיליארד. הרווח הנקי טיפס ב-110% ועמד על 23.6 מיליארד דולר, כאשר האנליסטים חזו רווח של 16.6 מיליארד. הרווח למניה עמד על 1.4 דולר, לאחר טיפוס של 118.75%. חבות המס שיקפה את הגידול ברווח ועלתה ב-132.3% ל-4.4 מיליארד דולר.
חלוקה לסעיפים מעלה כי ההכנסות של אפל ממכירות מוצרים זינקו ברבעון ב-61.7% ל-72.7 מיליארד דולר – מרביתן כתוצאה ממכירות האייפונים, שצמחו ב-65.5% ל-48 מיליארד דולר. מכירות מחשבי ה-Mac האמירו ב-70% לתשעה מיליארד דולר, מוצרי המחשוב הלביש הכניסו לחברה 7.8 מיליארד לאחר שמכירותיהם עלו ב-25% וההכנסות מה-iPad צמחו ב-78.7% ל-7.8 מיליארד. ההכנסות ממכירות השירותים גדלו ב-26.62% ל-16.9 מיליארד.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות האמירו ב-43.3% ל-51.5 מיליארד דולר, הרווח הגולמי זינק ב-70.2% ל-38.1 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 42.51%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-11.1% ל-10.6 מיליארד דולר והרווח טיפס ב-114% ל-27.5 מיליארד.
אפל תבצע Buy Back בשווי 90 מיליארד דולר
גם המחצית הראשונה של השנה הכספית האירה פנים לאפל: הכנסות החברה זינקו ב-33.9% ל-201 מיליארד דולר, הרווח התפעולי האמיר ב-58.9% ל-61 מיליארד דולר וזה הנקי צמח ב-56.5% ועמד על 52.4 מיליארד.
כתוצאה מהנתונים החיוביים ברווחיות, החברה הודיעה שהיא תרכוש בחזרה מניות בסך כולל של 90 מיליארד דולר.
טים קוק, מנכ"ל אפל, הביע סיפוק מהתוצאות ואמר כי הן "משקפות את הביקוש למוצרים שלנו ואת האופטימיות של הצרכנים שאנחנו עומדים בפני ימים טובים יותר".
תגובות
(0)