רבעון של עליות לפייסבוק; מתקרבת לשלושה מיליארד משתמשים
הרשת החברתית הגדולה בעולם רשמה גידול של כמעט 50% בהכנסות ועקפה את תחזיות האנליסטים ● צוקרברג: "אנחנו מתכוונים לבצע השקעות אינטנסיביות במציאות וירטואלית ובאי-קומרס"
המדינה הגדולה בעולם (או "מדינה") ממשיכה להתרחב ב-"אוכלוסיה" שלה: למרות התחזיות הפסימיות, שלפיהן מספר המשתמשים ברשת החברתית ירד ברבעון הראשון, הוא דווקא עלה ומתקרב למספר האסטרונומי של שלושה מיליארד איש – 2.85 מיליארד, ליתר דיוק. עם זאת, השוק שלה בארצות הברית ובקנדה, שמניב לפייסבוק כמעט מחצית מההכנסות, הצטמצם במקצת יחסית לרבעון הראשון אשתקד, שבו מגפת הקורונה הייתה בחיתוליה.
גם הנתונים הכספיים מאירים פנים לחברה: הדו"חות שהיא פרסמה אמש (ד') לרבעון הראשון מציגים עליות דו ספרתיות בהכנסות וברווחיות, ומראים שהיא עקפה את התחזיות. כך, בעוד שההוצאות שלה גדלו בתקופה זו ב-24.9% ל-14.8 מיליארד דולר, ההכנסות זינקו בכמעט פי שניים – ב-47.6% – ל-26.2 מיליארד, כאשר האנליסטים חזו שהן יגיעו ל-23.7 מיליארד "בלבד".
זינוק ברווחיות – ובחבות המס
העלייה החדה יותר בהכנסות מאשר בהוצאות הביאה לזינוק של 93.7% ברווח ל-9.5 מיליארד דולר. הרווח למניה האמיר ב-93% ל-3.3 דולר לעומת צפי אנליסטי של 2.34 דולר. חבות המס שיקפה את הגידול החד ברווחיות וזינקה בקצת יותר מפי שניים – ב-101.2% – לשני מיליארד דולר.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של פייסבוק גדלו ב-48.6% ל-5.1 מיליארד דולר, הרווח צמח ב-51.6% ל-21.6 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 82.69%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 17.4% ל-9.8 מיליארד דולר והרווח טיפס ב-93.1% ועמד על 11.4 מיליארד.
מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "היה לנו רבעון חזק שבו עזרנו לאנשים בכל העולם לשמור על קשר אחד עם השני, ולעסקים להמשיך לצמוח. בכוונתנו להמשיך להשקיע בצורה אגרסיבית בתחומים כמו מציאות וירטואלית ואי-קומרס".
תגובות
(0)