פודקאסט: האם לעבור לאירוח? כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול
"התחום של הקמת מתקני אירוח חדשים חווה רנסנס", אמר יגאל גלעדי, מנהל אגף תפעול טכנולוגיות בפרטנר ● בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים הוא מסביר על המגמות החמות בתחום
"בשנה האחרונה, עולם האירוח חווה גידול בביקוש – בגלל הקורונה. הדיגיטליזציה שארגונים עוברים, בשילוב הקורונה, דחפו בכמה וכמה צעדים קדימה את עולמות האירוח, אחסון האתרים, הענן והווירטואליזציה. המגמה הואצה: אנחנו רואים גידול בתחום בהיקף של 15%-20% בשנה, וגם בישראל – התחום של הקמת מתקני אירוח חדשים חווה רנסנס", כך אמר יגאל גלעדי, מנהל אגף תפעול טכנולוגיות בפרטנר.
גלעדי דיבר בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים, שעסק הפעם במגמות בארץ ובחו"ל בעולם חוות השרתים: איך בוחרים – והיכן להתארח. מנחה הפודקאסט היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.
לדברי גלעדי, "חוות שרתים מעניקה אירוח עם כל המעטפת: שרתים, פתרונות תקשורת מתקדמים, מערכות אחסון ומערכות אלקטרו-מכניות, דוגמת חשמל, כיבוי אש ואבטחה פיזית. אלה פועלים בצוותא, באופן מתוזמר, במהירות גבוהה ועם רמת שירות (SLA) מובטחת. ארגונים פונים למתכונת אירוח בשל כמה תועלות: חיסכון בהקמת מתקן שהוא לא בליבה העסקית של הארגון, לרבות חיסכון בתפעול שלו. בנוסף, מודל ההשקעה משתנה, וזה טוב לחברות בצמיחה. האירוח אף מאפשר גמישות לטובת גידול או קיטון. מה שמאפיין את התקופה האחרונה הוא הצטרפות של ארגונים ממגזרי הביטחון והציבורי-ממשלתי למגמה זו".
"לפרטנר", ציין, "יש שתי חוות גדולות, שמארחות ספקיות תשתית, רשתות תקשורת וסלולר, וכן לקוחות ארגוניים רבים. בארץ, כמו בחו"ל, השוק הופך להיות כזה של שחקניות גדולות. רמת הזמינות שהמתקן מספק מחולקת לפי שכבות, בהתאם למידת היתירות הנדרשת, כי לקוחות רוצים את זמינות המידע שלהם, עם גיבוי. מתקן ברמת Tear-3 מספק זמינות של 99.982%, משמע – נפילה של כשעה וחצי בשנה. שכבות 1 ו-2 מספקות נפילות של יותר או פחות מיממה בשנה. לצערי, תקלות קורות: בכל שנה יש בשוק לפחות 5-6 אירועים של נפילה לשעה, שעתיים ושלוש".
היבט אבטחת המידע
לגבי חששות המנמ"רים בהיבט אבטחת המידע אמר גלעדי כי "יש מתקנים שלא מספקים שירותי אבטחה, ואז האחריות לתחום זה מוטלת כולה על הלקוח הארגוני, ויש שמספקים רמה מסוימת של אבטחה – כחלק משירותים נוספים – כגון SOC, NOC, הגנה בענן, DR וגיבוי".
הוא סיים באומרו כי "אנחנו מרחיבים את חוות השרתים שלנו, ששטחה כיום 600 מ"ר, ב-300 מ"ר נוספים. המתקן מאוכלס באופן מלא ועלינו לעמוד בביקוש הלקוחות".
חן ביבר, מנהל אגף אינטגרציה בפרטנר, אמר כי "אנחנו מנסים להבין מה הקריטריונים של הלקוח לאירוח. אין כלל אצבע אחד לכולם. רוב העניין הוא סביב רמת התשתיות, היצע תשתיות התקשורת, רמת השרידות והיקף הגיבויים".
ביבר הוסיף כי "לקוחות מתעניינים ברמת אבטחת המידע שבמתקן האירוח, האם הוא עומד בתקן האבטחה ISO27001 ועוד. הסוגייה האם המתקן הוא תת קרקעי מהווה קריטריון משני. ללקוחות יותר חשובים התשתית, רמת הגיבוי של האתר, מידת התחזוקה שלו והעבודה לפי תקנים רלוונטיים".
הנאים השכנים בעיניך?
"עוד קריטריון", ציין ביבר, "הוא 'הנאים השכנים בעיניך?'. ללקוחות חשוב לדעת מיהם השכנים שלצידם במתקן – הם שמחים כשיש שכנים שהם ארגונים ממגזרי הביטחון, הפיננסים, ספקיות תקשורת וחברות שירותי ענן".
"כמובן שבסופו של יום", אמר, "גם המחיר צריך להיות משתלם. התחרות קיימת, היא לא פשוטה ומנעד המחירים רחב. יש עדנה, פריחה משמעותית של ספקיות תשתית ושטחי רצפה – אבל לשמחתנו, גם הביקוש עולה. כל שחקניות האירוח רוצות לספק חוות שרתים עם פתרון איכותי, וטוב לאין ערוך ממה שהארגון מספק לעצמו".
ביבר הוסיף כי "שימוש באירוח משפר את רמות השרידות והיתירות. מתקני האירוח מתאפיינים ברמות גבוהות יותר של תשתית, חשמל, תקשורת, ביטחון פיזי, אבטחת מידע, בקרה ועמידה בתקנים".
הוא ציין כי על אף שמגמת המעבר לאירוח קיימת כבר עשור, "בשנתיים שלוש האחרונות התחום קיבל דחיפה. רשת ההולכה הייתה לכזו גדולה, אמינה ואיכותית, והיא שהביאה לגידול בתחום. ארגונים החלו לחשוב מחוץ לקופסה ולשים את הקופסאות שלהם במקום אחר".
לסיכום אמר ביבר ש-"אנחנו מעניקים את כל האירוח תחת קורת גג אחת: אירוח, קישוריות אינטרנט, קישוריות בינלאומית, תחזוקה ואינטגרציה, עם ספק אחד ופתרון אחד, כולל SLA".
תגובות
(0)