אינסטגרם מוסיפה תכונות חדשות כדי לשפר את ההגנה על מתבגרים

החברה הודיעה על אמצעי הגנה חדשים שהיא מפעילה בחשבונות חדשים של מתבגרים שמתחת לגיל 16

יכולות הגנה חדשות על מתבגרים. אינסטגרם. צילום: BigStock

על רקע הלחצים המופעלים הרשתות החברתיות, ובייחוד על פייסבוק, החברה האם, הנוגעים לפרטיות, להשפעת המדיה החברתית על ילדים ועל בריאותם הנפשית, השיקה אתמול (ג') אינסטגרם אמצעי הגנה חדשים המופעלים על חשבונות חדשים של מתבגרים מתחת לגיל 16: הם מוגדרים כפרטיים בברירת מחדל, נחסמים לאינטראקציות מול מבוגרים מסוימים וכוללים מגבלות על יכולתם של מפרסמים לטרגט אותם.

לדברי קרינה ניוטון, מנהלת המדיניות הציבורית של אינסטגרם, אין כפתור קסם שגורם לאנשים להיות לפתע מודעים לצורת השימוש באינרנט". השינויים האלה, לדבריה, נועדו ליצור חוויה-תואמת-גיל, ולסייע למשתמשים צעירים לנווט ברשת החברתית. "אנו רוצים להבטיח את ביטחונם של אנשים צעירים ולהעניק להם חוויות טובות, ואנו רוצים לסייע ללמד אותם, תוך כדי השימוש שלהם בפלטפורמות שלנו, לפתח הרגלים בריאים ואיכותיים כאשר הם משתמשים באינטרנט, באפליקציות ובמדיה חברתית".

כאמור, חשבונות חדשים של בני נועד שמתחת לגיל 16יקבלו הגדרות של חשבונות פרטיים כברירת מחדל, והמשמעות היא שהפוסטים שלהם ייראו רק לאנשי שהם מתירים להם (במדינות מסוימות המדיניות הזאת תיושם עם משתמשים מתחת לגיל 18).

מתבגרים שכבר יש להם חשבונות ציבוריים יקבלו התרעות הנוגעות ליתרונות שיש לחשבונות פרטיים וכיצד לעבור למצב של חשבון פרטי. לדברי החברה, כ-80% מהמתבגרים בוחרים להישאר במצב פרטי כשהם נרשמים.

חשבונות חדשים של מתבגרים שגילם מתחת 16 יקבלו הגדרות של פרטיים באופן אוטומטי. מקור: אינסטגרם

חשבונות חדשים של מתבגרים שגילם מתחת 16 יקבלו הגדרות של פרטיים באופן אוטומטי. מקור: אינסטגרם

בנוסף, מבוגרים שאינסטגרם זיהתה כבעלי פוטנציאל להתנהגות חשודה, גם אם לא הפרו את הכללים של הפלטפורמה – יהיו בעלי יכולת מוגבלת לתקשר עם אותם חשבונות של מתבגרים. הם כלל לא יראו את הפוסטים שלהם וגם לא יקבלו הצעות לעקוב אחר חשבונות שלהם. גם אם יחפשו חשבון ספציפי של מתבגר באמצעות השם שלו, הם לא יוכלו לעקוב אחריו, ובנוסף הם ייחסמו מהיכולת להגיב על פוסטים של מתבגרים.

"אנו רוצים להבטיח שלמתבגרים יהיה מחסום נוסף של הגנה שיקיף אותם", אמרה ניוטון.

עוד שכבת הגנה שאינסטגרם הוסיפה נוגעת ליכולת של מפרסמים לטרגט אנשים צעירים שגילם מתחת 18 רק על בסיס גיל, מין ומיקום ולא על בסיס מידע אחר, כמו נושאים המעניינים אותם או הרגלים באפליקציות אחרות המשתפות נתונים עם החברה.

החברה הודיעה גם, כי היא עובדת על פיתוח שיטות טובות יותר לאמת את גיל המשתמשים כדי לזהות מתי יש ליישם מדיניות של מתבגרים וגם כדי לשפר את היכולת של האפליקציה לסנן מתבגרים שמתחת לגיל 13, שלפי הכללים אסור להם להשתמש באפליקציות המדיה החברתית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים