דברים לזכרו של כתריאל צימט ז"ל

יהודה אופנהיימר כותב על מי שהוא היה יד ימינו - כתריאל צימט ז"ל, ממקימי המרכז לעיבוד נתונים של אל על, שהלך לעולמו באחרונה

10/08/2021 17:02
כתריאל צימט ז"ל. צילום משפחתי

לאורך השנים הייתי יד ימינו של כתריאל צימט ז"ל, שהלך באחרונה לעולמו. הוא היה אחד מהבכירים המוכשרים והטובים בענף ה-IT הישראלי.

זכיתי לעבוד לצדו של צימט ז"ל מאז שהוא מונה לנציג ההנהלה בצוות להקמת המרכז לעיבוד נתונים של אל על (מע"ן) – תפקיד שהוא מילא בין השנים 1964 ל-1979.

צימט קורץ מהתכונות של דור הנפילים, יוצאי השואה, שעלו ארצה ותרמו להקמת מפעלים חיוניים ללא רעש והמולה. הכול בנועם ובחיוך שכמעט שלא מש מפניו. תחת שרביטו, מע"ן צמחה מגרעין של תשעה מופלאים למעצמה טכנולוגית. אחת הנקודות שראויות לאזכור בהקשר זה היא היותו בין אלה שהביאו להחלטה על רכישת המערכת הממוחשבת לניהול ההזמנות וקליטת הנוסעים לטיסה – כרמל – בגרסתה הראשונה.

לצימט הייתה תכונה שלא תמיד יש אותה למנהלים: הוא ידע להאציל סמכויות לכפיפים שלו, שיחד אתו זכו לבנות את מע"ן. כמו כן, הוא שלט היטב בכמה שפות וידע לקשור קשרים בינלאומיים – מה שסייע לו בייצוג אל על בכמה פורומים תעופתיים. במקביל, צימט ייצג את ישראל ב-Guide – הארגון האירופי למשתמשי מחשבים של יבמ.

כמי שהיה בקשר אתו עד לימיו האחרונים, אני מעיד שצימט היה צלול וחד מחשבה, והמשיך להשמיע את דעותיו הפילוסופיות המקוריות. מקומו בהחלט בין המונצחים בדברי ימיה של אל על. יהי זכרו ברוך. לבת, לנכדים ולנינים אני מאחל למצוא נחמה בזכות האיש הענק והמיוחד, שאיננו עוד.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורי אנגלהרד

    כתריאל צימט ז"ל היה איש אציל, חכם ומיוחד. ממקימי המחשוב בישראל. יהי זכרו ברוך.

  2. אמנון בק

    עצוב מאד כתריאל היה אדם חכם ורגיש , בעל יכולת להדריך ולהוביל ועם חזון. איש מיוחד במינו. עבדתי תחתיו שנה והיכרתי את בנו נתי, שהלך בדרכו ושירת בממרמ. יהיה זכרו ברוך תנחומי למשפחה

אירועים קרובים