גוגל החליטה להיות "שקופה": השיקה אתר שמסביר איך פועל החיפוש שלה
על רקע הלחץ הרגולטורי הכבד עליה וגל תביעות ההגבלים נגדה החליטה לענקית החיפוש לעדכן את האתר שמסביר כיצד פועל החיפוש שלה, ולהוסיף בו מידע והסברים על מנגנון הדירוג שלה בתוצאות החיפוש ועוד
על רקע הלחץ הרגולטורי הכבד וגל התביעות נגדה, גוגל עדכנה את האתר המוקדש לעסקי החיפוש, והוסיפה בו הסברים כיצד עובדים עסקי הליבה שלה.
בבלוג הרשמי של דף החיפוש, הודיע דני סאליבן, מנהל התקשורת של עסקי החיפוש בגוגל, כי החברה השיקה אתר מחודש (שנוצר לראשונה ב-2016) כדי להסביר בו כיצד פועל החיפוש שלה, וכעת הוא מכיל יותר מידע, הכולל גם הסבר כיצד מערכות הדירוג של החברה מסווגות וממיינות מאות מיליארדי דפי אינטרנט.
האתר כולל פרקים כמו "כצד פועל החיפוש" או "הגישה שלנו", שבאמצעותם מנסה גוגל לספק פרטים על התהליך של בחירת תוצאות החיפוש והמיקום שלהן. לדבריו, רק בשנת 2020 בוצעו במוצר 4,500 התאמות ושינויים, שהוא מכנה אותם "שיפורים".
"מדי יום מיליארדי אנשים מגיעים לגוגל כדי לחפש תשובות לשאלות קטנות כגדולות… החיפוש בגוגל מסייע לכם לקבל את המידע שאתם זקוקים לו – כאשר אתם זקוקים לו", כותב סאליבן בפוסט. "חלק מהעמידה במשימה שלנו משמעותו גם להפוך את המידע על הדרך שבה פועל החיפוש לפתוח ונגיש. זו הסיבה שאנו שקופים באשר לכיצד אנחנו מעצבים את החיפוש, כיצד אנחנו משפרים אותו וכיצד הוא פועל כדי לספק לכם את המידע שאתם מחפשים".
אי אפשר שלא למצוא קשר בין "עדכון השקיפות" ובין המצב שאליו נקלעה גוגל בחודשים האחרונים, של לחץ רגולטורי גובר וגל של תביעות הגבלים נגדה. בחודש יולי האחרון הוגשה נגדה תביעת הגבלים רביעית. רוב החקירות הנוגעות אליה, בייחוד של משרד המשפטים האמריקני, מתמקדות בעסקי החיפוש של החברה. הרגולטורים טוענים כי עסקי החיפוש של שלה הם מונופול, ומבקרים אותם על היותם "קופסה שחורה", ושרק גוגל יודעת כיצד מוצגות תוצאות החיפוש.
באחרונה גם הודיע ממשל ביידן, כי ימנה אחד ממתנגדי החברה הידועים בארה"ב, ג'ונתן קנטר, להוביל את חטיבת ההגבלים. בנוסף, חתם ביידן על צו מינהלי, שמטרתו הייעודית היא נקיטת אמצעים נגד ענקיות הטק והפרקטיקות שלהן בנושאי איסוף נתונים ופרטיות.
תגובות
(0)