גוגל תמנע ממכחישי משבר האקלים לפרסם בפלטפורמות שלה

לאחר שקיבלה פניות ממפרסמים ומוציאים לאור, החברה לא תאפשר פרסום מודעות "עם מסרים שסותרים את הקונצנזוס המדעי על קיומו של שינוי האקלים" - בעיקר ביוטיוב וב-Google Ads

גם כאן, הכסף הוא זה שדיבר. צילום אילוסטרציה: BigStock

גוגל נכנעה ללחץ ותמנע ממכחישי משבר האקלים לפרסם בפלטפורמות שהיא מפעילה, ובעיקר ביוטיוב ובשירות המודעות שלה, Google Ads. היא הודיעה על המדיניות החדשה ביום ה' האחרון.

מהחברה נמסר כי החל מהחודש הבא, היא לא תאפשר יותר פרסומות "עם מסרים שסותרים את הקונצנזוס המדעי על קיומו של שינוי האקלים והסיבות שבגינן הוא נוצר", כמו גם כאלה שמכחישות שיש משבר". בהודעה צוין כי המדיניות תחול על פרסום ביוטיוב או בכל פלטפורמה אחרת של החברה, והיא מתייחסת ל-"כל תוכן שרואה במשבר האקלים הונאה".

"מפרסמים לא רוצים שהמודעות שלהם יופיעו ליד תוכן שכזה"

ההחלטה של גוגל על שינוי המדיניות באה על רקע אירועי מזג האוויר הקיצוניים שאירעו בשנים האחרונות, ובפרט בחודשים האחרונים, בהם ההצפות בגרמניה והסערות בארצות הברית, אבל בעיקר עקב לחצים מצד מפרסמים. החברה מודה בקיומה של הלחצים האלה בעצמה: בהודעה נכתב כי "שמענו ישירות ממספר הולך וגדל של מפרסמים אצלנו ומוצאים לאור, שהביעו את דאגתם ממודעות, שמפורסמות לצד המודעות שלהם ומפיצות טענות לא נכונות על שינוי האקלים. מפרסמים לא רוצים שהמודעות שלהם יופיעו ליד התוכן הזה, ומוצאים לאור ויוצרי תוכן לא רוצים שהן יופיעו בעמודים או בסרטונים שלהם".

גוגל מצטרפת לפייסבוק, שהודיעה בחודש שעבר על כלים למאבק בשינוי האקלים, כולל מענק של מיליון דולר למי שינטר תוכן שגוי אודות המשבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים