אמזון מסתבכת: חברי קונגרס מאשימים את בכיריה בעדויות שקר בוועדת ההגבלים

בעקבות פרסום תחקירים על פרקטיקה של העתקת מוצרים של מוכרים לצורך ייצור מוצרים במיתוג שלה וקידומם בתוצאות החיפוש, חברי קונגרס מוועדת ההגבלים דורשים ממנכ"ל אמזון לספק ראיות בשבועה, המאמתות עדויות של מנהליה הבכירים בפני הקונגרס שטענו כי אמזון אוסרת זאת

אמזון. צילום: BigSock

חברי קונגרס אמריקנים מאשימים את בכירי אמזון בהטעיה ואפילו בשקר בעדותם בוועדת ההגבלים על הפרקטיקות העסקיות של החברה, זאת הסתבר בעקבות דיווחים על כך שהחברה משתמשת בנתונים של מוכרי צד שלישי בחנות המקוונת שלה כדי להעתיק מוצרים ולקדם דווקא אותם בתוצאות החיפוש. החברים בוועדה שוקלים אפילו לפנות למשרד המשפטים האמריקני בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בנושא.

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, נציגים בוועדה פנו במכתב למנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, שבו הם דורשים כי אמזון תספק ראיות המאמתות את עדויות המנהלים (כולל זו של הבעלים ג'ף בזוס ששימש אז כמנכ"ל והוחלף על ידי ג'סי ביולי האחרון) שהתקיימו ב-2019 ו-2020. בעדותו ב-2020 אמר בזוס, כי החברה אינה מתירה לעובדיה להשתמש בנתונים של מוצרי המוכרים כדי לשפר את קווי המוצרים שלה, אך סייג וציין, כי אינו יכול לערוב לכך שהחברה לא השתמשה בנתונים מעין אלה. גם היועץ המשפטי של אמזון, נייט סאטון, אמר בעדותו ב-2019, כי אמזון "לא משתמשת ישירות בנתונים של מוכרים יחידים" כדי להתחרות במוכרים מצד שלישי.

בשבוע שעבר התפרסם ברויטרס תחקיר, שעלה ממנו כי אמזון בהודו "הפעילה תהליך שיטתי" של העתקת מוצרים של חברות אחרות ושינוי תוצאות החיפוש כדי לקדם דווקא את המוצרים שלה. גם ערוצי תקשורת נוספים דיווחו, כי אמזון ממקמת את המוצרים שלה בראש תוצאות החיפוש, כולל כאלה עם דירוג גבוה יותר של לקוחות. חברי הוועדה ציינו, כי הדיווחים האלה סותרים את העדות בשבועה של בזוס ושל מנהלים בכירים אחרים.

במכתבם, חברי הוועדה פונים בצורה ישירה ונוקבת, וכותבים: "במקרה הטוב, הדיווחים האלה מאשרים כי נציגי אמזון הטעו את הוועדה. במקרה הרע – הם מעידים כי ייתכן שהם שיקרו לקונגרס תוך הפרה של החוק הפלילי הפדרלי". הם "ממליצים מאוד" לנצל את ההזדמנות ולספק לוועדה תגובה אמינה, מגובה בשבועה, להוכחת אמיתות העדויות, שכן נשקלת האפשרות לפנות למשרד המשפטים בדרישה לחקירה פלילית.

דובר של אמזון סיפק תגובה, וציין, כי אמזון ומנהליה לא הטעו את הוועדה, ואנו הכחשנו ורוצים לתקן את הרישומים על הידיעות הלא מדויקות שהתפרסמו בתקשורת. כפי שאמרנו בעבר, יש לנו מדיניות פנימית מקיפה הרבה מעבר לכל מדיניות של קמעונאים אחרים שידועה לנו, שאוסרת  שימוש בנתונים של מוכר יחיד כדי לפתח מוצרים במיתוג של אמזון. אנו חוקרים את הטענות שייתכן כי המדיניות הזאת הופרה וננקוט בצעדים ההולמים. בנוסף, אנו מעצבים את חוויית החיפושכד שתשקף את המוצרים שהלקוחות ירצו לרכוש, בלי קשר אם הם מוצעים על ידי אמזון או אחד משותפי המכירות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים